Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی موسوی شامگاه چهارشنبه در جلسه «رسانه‌ای شدن فرهنگ با محوریت روز مراغه» که به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد، افزود: رسانه می‌تواند یاریگر تمامی کنش‌هایی باشد که زمینه‌ساز پیشرفت جامعه و نیز محرک گروه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه امروزه در زمینه توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش موثر دارند و باید از ظرفیت آنان به صورت بهینه و هدفمند استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: «روز مراغه» در سال‌های گذشته با مجموعه اقداماتی که انجام شده، حرکتی فرهنگی را در سطح شهرستان رقم زده است و بنده نیز به عنوان نماینده دولت از طرف دستگاه‌های اجرایی قول مساعد می‌دهم تا با استفاده از فضای رسانه‌ای و با رعایت وضعیت روز جامعه بتوانیم در ۱۶ اردیبهشت سال آینده این روز را در شان مراغه برگزار کنیم.

وی افزود: برگزاری آیین های مختلف در این روز و ایجاد تحرک‌های فرهنگی و اجتماعی می‌تواند اقدام موثری برای ثبت جایگاه مراغه در داخل کشور و نیز ثبت جهانی آن توسط یونسکو باشد.

روز مراغه رویدادی فرهنگی، زنده و پویاست

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مراغه گفت:  رویداد روز مراغه، برنامه‌ای زینتی نبوده و برنامه و رویدادی فرهنگی، زنده و پویاست.

ناظم عزیزی اضافه کرد: ۱۶ اردیبهشت یادآور حرکت و جنبش فرهنگی برای هویت‌بخشی به داشته‌های تاریخی و فرهنگی و اجتماعی مراغه است.

وی بیان کرد: روز مراغه، حرکتی مردمی بوده و ریشه در هویت، پیشینه و مکتب متعالی این شهر تاریخی دارد، ضمن اینکه ظرفیتی برای شناساندن این خطه است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد روز مراغه در سال‌های گذشته ادامه داد: این حرکت فرهنگی تاکنون در قالب سه دوره برگزار شده و چهارمین دوره آن نیز در اردیبهشت ۱۴۰۰ با حمایت‌های مردم و مسئولان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این راستا اگر این رویداد با همراهی مردم اجرا شود، خروجی و نتایج آن مثبت خواهد بود چراکه صاحب روز مراغه، مردم این خطه هستند و از این رو باید به صورت خودجوش در اجرای آن نیز مشارکت داشته باشند.

وی گفت: در رویداد روز مراغه طی سال ۱۴۰۰ نیز همانند سال‌ها و دوره‌های گذشته، سمن‌ها نقش مهمی خواهند داشت و از این منظر باید از ظرفیت آنان استفاده بیشتری شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین چالش و دغدغه در برگزاری این رویداد این بوده که تاکنون نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های این شهرستان را همراه با برنامه‌های آن معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: در راستای برگزاری رویداد روز مراغه با مشارکت فعال شهرداری، هرساله جشنواره‌های مراغه در آیینه عکس و مراغه در آیینه شعر به عنوان برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود اما برنامه ریزی برای این روز باید بسیار فراتر و گسترده‌تر باشد تا به نتیجه مطلوب برسد.

مدیرعامل انجمن تاریخ‌پژوهان مراغه با اشاره به خاستگاه روز مراغه گفت: در طول سال‌های گذشته و پس از برگزاری همایش عبدالقادر مراغی و به دنبال آن ثبت جهانی این شخصیت بزرگ در یونسکو، حرکتی با هدف شناساندن هویت مکتب مراغه در این شهرستان آغاز شده بود.

محمد مشتری افزود: پس از آن نیز با آغاز طراحی بنیاد عبدالقادر مراغی و چندین حرکت فرهنگی، در سال ۱۳۹۵ با انجام چندین گردهمایی با حضور کارشناسان تاریخ و فرهنگی، تصویب روز مراغه به شورای اسلامی شهر ارائه و در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان نیز مطرح شد.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، روز مراغه با مشارکت اصلی و محوری شورای اسلامی شهر، شهرداری، میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برگزار و اقدامات موثری برای ثبت جهانی آن در تقویم یونسکو می‌شد.

وی با اشاره به انتخاب ۱۶ اردیبهشت به عنوان روز مراغه اضافه کرد: با توجه به اینکه سالروز بسته شدن زیج ایلخانی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ و مکتب مراغه بود، این روز مصادف با ۱۶ اردیبهشت برای روز مراغه انتخاب شد.

وی افزود: شهر مراغه با جنبش عظیم نجوم، کتابخانه ۴۰۰ هزار جلدی و برخورداری از مکتب غنی و شخصیت‌های بزرگ علمی، فرهنگی و هنری ظرفیتی بزرگ قابل توجهی است که با تجمیع این ظرفیت‌ها، حرکتی پویا به نام روز مراغه شکل می‌گیرد.

مدیرعامل انجمن دوستداران میراث فرهنگی مراغه نیز گفت: برگزاری شب فرهنگی رمضان و نیز اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مجاورت آثار تاریخی این شهر در قالب روز مراغه می‌تواند زمینه ساز غنای این رویداد را فراهم سازد.

خاطره پهلوانی افزود: توجه به گردشگری و اکوتوریسم از جمله معرفی منطقه فسیلی، جاذبه های طبیعی و تاریخی در کنار ترویج ظرفیت های موجود در زمینه ورزش های آبی و توریسم سلامت در این رویداد می تواند در معرفی این شهرستان موثر باشد.

دبیر کارگروه کشاورزی انجمن تدبیر مهر مراغه نیز گفت: روز مراغه نباید منتهی به یک روز شود و از این رو باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای بهره‌گیری از این رویداد انجام گیرد.

علی نوبخت افزود: معرفی زمینه‌های مساعد برای سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از داشته‌های فرهنگی و اقتصادی این شهرستان نیز باید مورد توجه برگزارکنندگان و متولیان روز مراغه قرار گیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مراغه نیز گفت: برگزاری نمایشگاه های کتاب به صورت مجازی با نمایش آثار نویسندگان، هنرمندان و مولفان این شهرستان نیز از جمله پیشنهادهایی است که در رویداد روز مراغه می‌تواند اجرا شود.

پری اسدی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری مقاله و کتاب در زمینه معرفی مراغه و نیز برپایی نمایشگاه در محل آثار فاخر تاریخی نیز از حرکت‌هایی است که می‌تواند در قالب رویداد روز مراغه مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل انجمن همای سبز مراغه نیز گفت: با توجه به شرایط کرونایی جامعه، ایجاد مراکز معرفی جاذبه‌های اکوتوریسم با همکاری رسانه‌ها ضروری است.

حسن امیرفرهنگی افزود: اجرای برنامه‌های مراغه‌گردی در قالب بازدید از جاذبه‌های طبیعی از جمله منطقه فسیلی نیز می‌تواند حرکتی برای معرفی ظرفیت‌های مراغه در رویداد «روز مراغه» باشد.

مدیرعامل انجمن نجوم رصدخانه مراغه نیز گفت: برگزاری رویداد ملی ساعت زمین در آستانه روز مراغه می‌تواند حرکتی فرهنگی برای شناساندن مراغه به عنوان شهر نجوم باشد.

محسن خانبابازاده افزود: برگزاری مسابقه مجازی با رویکرد عکاسی و گرافیک نجومی و نیز مسابقه فرهنگی نجوم در مکتب مراغه با همکاری آموزش و پرورش و نیز نامگذاری یکی از میادین شهری با نام روز ۱۶ اردیبهشت از مطالبه‌ها و پیشنهادهای سمن‌ها برای روز مراغه است.

حسین مطلوبی، سردبیر هفته نامه افرازه نیز گفت: همزمان با اجرای برنامه‌های فرهنگی در روز مراغه باید ظرفیت‌های توسعه این شهرستان نیز شناسایی و با مشارکت فعال اصحاب رسانه معرفی شود.

هادی حیدروش، فعال فرهنگی مراغه نیز گفت: برگزاری هفته فرهنگی در کشورهای همسایه نیز از جمله رویکردهایی است که باید در قالب روز مراغه مورد توجه قرار گیرد و از آن برای معرفی این رویداد استفاده شود.

مدیرعامل انجمن همیاران تعلیم و تربیت مراغه نیز گفت: تدوین کتاب و طراحی شهر دوستدار کودک با همکاری شهرداری و برگزاری جشنواره کودک شاد در مراغه از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند در قالب برنامه‌های فرهنگی روز مراغه استفاده شود.

حسین مولوی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی اقشار مختلف از برنامه‌های مناسب فرهنگی و اجتماعی، افزود: در رویداد روز مراغه نباید از اجرای برنامه‌های فرهنگی برای کودکان غفلت شود.

به گزارش ایرنا امروزه فرهنگ و جامعه تا حدی تحت تاثیر رسانه‌ قرار دارد که برخی از صاحب نظران دیگر رسانه را از نهادهای اجتماعی و فرهنگی جدا نمی دانند.

امروزه رسانه‌ها برای تعریف واقعیت اجتماعی و ترسیم الگوهای تعامل اجتماعی اقتدار بیشتری دارد و بر همین اساس نخستین جلسه هماهنگی برای برگزاری روز مراغه در سال ۱۴۰۰ به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار و تصاویر آن به صورت زنده از طریق پیج اینستاگرامی این دفتر به آدرس irna_maragha پخش شد.

هدف از برگزاری این جلسه در حقیقت اعلام آمادگی اصحاب رسانه برای نقش‌آفرینی در این رویداد فرهنگی و تقویت تعامل اجتماعی بین نهادهای مدنی و مسئولان اجرایی عنوان شد.

میزگرد روز مراغه میزگرد روز مراغه میزگرد روز مراغه میزگرد روز مراغه میزگرد روز مراغه میزگرد روز مراغه میزگرد روز مراغه برچسب‌ها آذربایجان شرقی مراغه میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مراغه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی مراغه میراث فرهنگی اخبار کنکور برنامه های فرهنگی فرهنگی و اجتماعی اجرای برنامه شهرستان نیز مدیرعامل انجمن روز مراغه ۱۶ اردیبهشت قرار گیرد مورد توجه ظرفیت ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی به دلیل کوتاهی در معرفی استان کرمان گفت: وظیفه وزارت میراث فرهنگی است که کرمان را معرفی کند و سوال اینجاست که کرمان با این همه ظرفیت‌های گردشگری چه جایگاهی دارد؟ 

سیدمهدی طبیب زاده ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کرمان و ظرفیت‌های آن متاسفانه آنگونه که باید معرفی نشده است.

وی با بیان این مطلب که کرمان نسبت به سایر استان‌های دیگر ناشناخته‌تر است، تصریح کرد: باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و رسانه‌ها کرمان را با آنچه که هست، معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: به دنبال معرفی متفاوت و واقعی استان کرمان هستیم و کرمان را به عنوان مقصد گردشگری و سرمایه‌‍گذاری قرار دهیم.

وی ادامه داد: رونق اقتصاد گردشگری کرمان مستلزم ورود توریست داخلی و بین المللی است و جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در این زمینه کمک کند.

طبیب زاده عنوان کرد: رسانه‌های استان در برگزاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار موثر خواهند بود.  

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره باید همه نهادها و سازمان‌ها همکاری کنند زیرا میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی به تنهایی نمی‌تواند آن را برگزار کنند.

وی اظهار کرد: صاحب نظران بگویند که تولید محتوای کرمان چگونه باشد تا گردشگران به استان جذب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • عکس | مدیرارتباطات شرکت فرهنگی ورزشی سایپا معرفی شد
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال