Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@10:47:12 GMT

حذف رشته‌های تحصیلی بدون بازار کار

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۲۹۲۷

حذف رشته‌های تحصیلی بدون بازار کار

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رشته‌های تحصیلی که بازار کار ندارند حذف می شوند، گفت: مأموریت گرایی برای هریک از دانشگاه‌ها در یک حوزه تخصصی ترسیم شده که کار علمی و به‌روز انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها از اولویت‌های مهم آموزش عالی است، درباره ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عوامل مؤثر در پیشرفت علمی کشور، گفت: مأموریت‌گرایی برای هر یک از دانشگاه‌ها در یک حوزه تخصصی ترسیم شده که کار علمی و به روز انجام می‌شود در واقع با توجه به شرایط محلی و استانی، حوزه فعالیت دانشگاه‌ها مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها  در مراکز کوچک و بزرگ آموزشی، رشته‌های تحصیلی که بازار کار ندارند ساماندهی می‌شوند به طوری که این رشته‌ها به تدریج تعطیل شده و مراکز دیگر را تقویت می‌کنند.  

غلامی تصریح کرد: از آنجایی که مقوله‌های آموزش، پژوهش و فناوری گستردگی زیادی دارند برای اثرگذار بودن آن با توجه به محدودیت بودجه‌ای که دولت دارد باید کارایی رشته‌های تحصیلی بررسی و مورد بازنگری قرار گیرد تا بتوان هم اشتغال فارغ‌التحصیلان را در بازار کار تأمین کرد و هم از تربیت نیروهایی که مورد نیاز جامعه نیست، جلوگیری شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا منصور غلامی وزیر علوم رشته تحصیلی بازار کار وزارت علوم رشته های تحصیلی مأموریت گرایی دانشگاه ها بازار کار رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی و حافظان قرآن کریم، مربوط به ترجمه و مفردات کلام الله مجید، همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار شد.

رضا فرهادی افزود: استان همدان هم به عنوان یکی از حوزه‌های منتخب این آزمون در حوزه‌های دانشگاه چمران، دانشگاه بوعلی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با حضور ۲۷۰ شرکت کننده برگزار کرد که در رشته ۱۰ جز ۴۰ نفر، ۲۰ جزء ۳۹ نفر و در رشته‌های دیگر در مجموع ۱۳۲ نفر حضور داشتند.

او همچنین گفت: نتایج این آزمون خرداد امسال اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور