Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری دو عنصر صبر و بصیرت در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: فرمایش رهبر انقلاب برگرفته از کلام حضرت علی است که فرمودند این پرچم را جز  کسانی که اهل صبر و بصیرت هستند نمی‌توانند حمل کنند.

وی اضافه کرد: برای شناخت دشمن و ترفندها و نیرنگ‌ها و فریب نخوردن از آنها، نیاز به بصیرت و برای به زانو درآوردن دشمن نیاز به صبر و استقامت هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر جبهه حق این دو عنصر را نداشته باشد یعنی راه‌های مقابله با دشمن را نداند و با ترفندهایش ناآشنا بوده و بصیرت، تحمل و استقامت هم نداشته باشد، توان مقابله با این ترفندها را نخواهد داشت.

مجتهدشبستری، گسترش دو عنصر بصیرت و صبر در جامعه را نیازمند تواصی دانست و تصریح کرد: فرمایش رهبری از این آیه قرآن که می‌فرماید: «انسان‌ها همه زیانکارند و در خسران، مگر اهل ایمان و عمل صالح» اتخاذ شده واشاره به کسانی دارد که در عین اینکه خودشان اهل ایمان و عمل صالح هستند،   از فکر جامعه هم غافل نیستند.

وی عنوان کرد: افراد صالح فقط به فکر سعادت خود نیستند بلکه جامعه را هم به حق و صبر توصیه می‌کنند زیرا برای موفقیت در مقابل دشمن و شکست حیله‌ و نیرنگ نیاز به صبر و استقامت هست.

مجتهدشبستری، تواصی به صبر و بصیرت در جامعه را کار کسانی دانست که در جامعه نفوذ دارند و بیان کرد: این افراد از خواص جامعه محسوب می‌شوند و به نوعی در جامعه تریبون در اختیار دارند و صاحبان قلم و اندیشه هستند.

وی با اشاره به گسترش فضای مجازی و افزایش اقبال جوانان به شبکه‌های اجتماعی بر لزوم استفاده از این ظرفیت برای روشنگری تاکید کرد و گفت: فضای مجازی در عین اینکه

وسیله و ابزاری برای انتقال مطالب مفید است، اگر به‌درستی مدیریت نشود، می‌تواند ابزاری مضر و خطرناک و به تعبیر رهبری  یک قتلگاه برای جوانان باشد بای همین این فضا باید به درستی مدیریت شود.

مجتهدشبستری گفت: اگر مدیریت این فضا، دست جوانانی قرار گیرد که انگیزه دینی و تواصی به صبر و بصیرت دارند، آنها می‌توانند در جامعه امیدآفرینی کرده، واقعیت‌ها و پیشرفت‌های جبهه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را نشان دهند.

وی با اشاره به نشان دادن برخی اخبار در فضای مجازی از فساد و خیانت در کشور گفت: بعضا مشاهده می‌کنیم که در فضای مجازی با نشان دادن اینکه چه فسادها و خیانت‌هایی صورت گرفته ایجاد یاس و ناامیدی می‌کنند. البته ممکن است یک مورد از این موارد هم اتفاق افتاده و درست باشد ولی در موارد متعددی، حق و باطل را ممزوج می‌کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کسی که اطلاعات کافی ندارد با مشاهده عکس‌ها، فیلم‌ها و مطالب در فضای مجازی گمان می‌کند که فسادهای فراوانی در کشور صورت گرفته و حتی یک انسان شایسته و صالح در نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد. حال اینکه واقعیت اینطور نیست.

مجتهدشبستری افزود: ممکن است افراد فاسدی هم وجود داشته باشند، اما در عین حال افراد بسیار شایسته و صالحی هم در کشور مشغول خدمت هستند و این واقعیت باید برای نسل جوان تببین شود و ببینند که اگر ما ریزش‌هایی داشتیم رویش‌هایی هم داریم.

امیدآفرینی، تواصی را در جامعه احیا و زنده می‌کند

مجتهدشبستری با اشاره به اهداف و تلاش‌های دشمن برای از بین بردن زنجیره تواصی میان مردم اظهار کرد: وقتی مردم دلسرد شده و امیدی به آینده نداشته باشند، طبیعتا بحث تواصی هم منتفی خواهد شد؛ موضوعی که می‌تواند تواصی را در جامعه زنده کند امیدآفرینی است؛ اگر یاس و ناامیدی در جامعه‌ای حاکم شود، آن جامعه رو به سقوط و انحطاط خواهد رفت.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال گستراندن یاس و ناامیدی در کشور است، گفت: اگر ما بتوانیم معروف بزرگ تواصی را انجام داده و مردم را نسبت به آینده روشن و درخشان، مطمئن و از حیله‌ها و تزویرهای دشمن آگاه و به صبر و استقامت دعوت کنیم، نقشه دشمن شکست خواهد خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری وارونه نشان دادن حقایق از سوی دشمن و حملات سعودی‌ها به مردم یمن اشاره کرد و با اشاره به رویکرد رسانه‌های غربی در این زمینه گفت: امروز جامعه جهانی باید از این همه جنایتی که نسبت به مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن اتفاق می‌افتد و صدای اعتراض کسی هم بلند نمی‌شود، متاسف و متاثر باشد در حالی که قضیه عکس این است.

مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: چنانچه یمنی‌ها برای مقابله و دفاع و از خود، اقدام کنند، غربی‌ها بیانیه صادر می‌کند و سازمان ملل نیز آن را محکوم می‌کند، اما زمانی که سعودی‌ها زنان و کودکان بی‌دفاع یمن را بمباران کرده و آنها را تحت محاصره اقتصادی، دارویی و غذایی قرار می‌دهند، حتی از گزارشگران سازمان ملل هم صدایی شنیده نمی‌شود.

وی این وضعیت را تاسف آور خواند و گفت: امروز یک وظیفه بزرگ امت اسلامی و مردم آزاده جهان این است که مظلومیت مردم یمن را به گوش دنیا برساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فرمایش پیغمبر اکرم (ص) باید مورد توجه قرار گیرد که فرموده‌اند اگر کسی صدای مظلومیت انسانی را بشنود اما به وی کمک نکند مسلمان نیست و این پیام بزرگ وظیفه انسانی ما را سنگین‌تر می‌کند.

کد خبر 591254

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عضو مجلس خبرگان رهبری یاس و ناامیدی صبر و بصیرت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی صبح امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: این حادثه در کیلومتر ١٥ محور اندیمشک به شوش، پل کرخه - سه راهی دهلران رخ داد که با وقوع این حادثه یک تیم امداد و نجات در جاده به همراه یک خودرو نجات از پایگاه دانیال نبی (ع) شوش به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از ارزیابی و اقدامات اولیه و ایمن‌سازی خودروها، سه نفر از جان باختگان این حادثه که در خودروها محبوس شده بودند رهاسازی و برای ادامه روند قانونی تحویل عوامل انتظامی شدند.

شعبانی اظهار کرد امداد رسانی به این حادثه ۲ ساعت به طول انجامید، افزود: رانندگان برای جلوگیری از این حوادث ناگوار ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در هنگام مواجهه با حوادث جاده‌ای با شماره ندای امداد ١١٢ تماس و یا به نزدیکترین پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال احمر اطلاع دهند.

کد خبر 6092747

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد