Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: قمر بنی هاشم حضرت عباس(ع) بی شک والاترین الگوی جوانمردی و جانبازی در راه حق است.

حجت الاسلام دکتر مصطفی صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن تبریک فرارسیدن چهارم شعبان المعظم، سالروز ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل (ع) و گرامیداشت روز جانباز ابراز داشت: گرچه در خصوص سیره و سبک زندگی حضرت عباس(ع) در تاریخ شیعه، مطالب زیادی وجود ندارد، اما آن چه اجمالاً از معدود منابع تاریخی و یا لابلای کلام نورانی اهل بیت(ع) به دست ما رسیده و بر آن تأکید شده، شجاعت، رشادت و به خصوص ادب و وفای والای ایشان است که نمونه بارزش را همگان در جریان کربلا شنیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: عباس بن علی(ع) بزرگمردی است که در مکتب امیرالمؤمنین(ع) پرورش یافته و در محضر شیرزنی با کمالات و با ادب و حیا همچون حضرت ام البنین(س)، رشد و نمو یافته، ضمن آن که از محضر دو امام معصوم بهره مند شده و به مقام رفیع عبدصالح خدا دست یافته است.

 

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم همچنین تأکید کرد: این که به عنوان مثال سیدالشهدا(ع) شب عاشورا به ایشان می فرماید:" بنفسی انت یا اخی" بسیار پرمعناست چرا که از لسان امام معصوم این جمله بیان شده و خود نشان دهنده جایگاه بی مثال قمر منیر بنی هاشم(ع) است و در روز قیامت تازه بر همگان مشخص می شود که ایشان دارای چه مقام و مرتبت عظیمی است.

 

وی با بیان این که ایشان بی شک والاترین اُسوه و الگوی جوانمردی و جانبازی در راه حق است، گفت: چه کار بسیار زیبا و پسندیده ای است که به مناسبت روز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) از جانبازان عزیز در روز جانباز تقدیر و تجلیل به عمل می آید و حقاً باید گفت که جانبازان حق بسیار بزرگی بر گردن همه ما ایرانی ها و بلکه مسلمین و شیعیان دارند و لذا تکریم آن ها کوچکترین وظیفه ماست.

 

صادقی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: انشاالله همه ما بتوانیم در عمل با تبعیت از سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) و از جمله مرام و منش و سبک زندگی حضرت عباس(ع)، نشان دهیم که محب و شیعه خوبی برای آن بزرگواران هستیم و به ویژه در طول زندگی خود روز به روز بر عشق و ارادتمان به خاندان پیغمبر اکرم (ص) و امیر المؤمنین(ع) بیفزاییم.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: حضرت ابوالفضل ع میلاد جشن میلاد حضرت عباس ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دلم می‌خواست شاه ایران شوم

چند سال قبل، در یک شب بارانی دو آلمانی که راه شان را گم کرده بودند، اتفاقی در خانه ی عباس را می زنند و از آن به بعد ، سرنوشت عباس تغییر می کند و خانه اش به ششمین جاذبه ی گردشگری ایران برای توریست های خارجی تبدیل می شود.
در اولین قسمت از زندگی عباس ببینید که چقدر فقیر بوده و چطور یک اتفاق، نگاهش را به جهان عوض کرد.
کاری از مریم نوابی نژاد.
لینک یوتیوب https://m.youtube.com/watch?si=f9Z5B3lCIYp5oed0&v=GdX-mR3Q5Oc&feature=youtu.be

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900706

دیگر خبرها

  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • ببینید | دلم می‌خواست شاه ایران شوم
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • برنز جام جهانی پاراتیراندازی به ساره جوانمردی رسید
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • جام جهانی پاراتیراندازی؛ شاهی طلایی شد، برنز بر گردن جوانمردی
  • جام جهانی پاارتیراندازی| مدال طلای تپانچه بادی به نسرین شاهی رسید/ جوانمردی سوم شد
  • نسرین شاهی صاحب مدال طلا شد، مدال برنز برای ساره جوانمردی
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی/ ساره جوانمردی برنز گرفت
  • نسرین شاهی صاحب مدال طلا شد/ مدال برنز برای ساره جوانمردی