Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی هشدار داد با توجه به افزایش قابل توجه دما، امروز امکان ذوب برف، بالا آمدن سطح رودخانه‌های فصلی و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب کشور، امتداد رشته‌های البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

به گزارش برنا؛ سازمان هواشناسی کشور بارش پراکنده را برای بیشتر مناطق کشور طی امروز و فردا پیش‌بینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان اعلام کرد که فردا جمعه 29 اسفند 99 در مناطق شمال غرب کشور، سواحل خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق و جنوب کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت و بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه مناطقی از شرق مازندران، استان‌های گلستان، خراسان شمالی و رضوی بارش باران خواهند داشت و در برخی از نقاط جنوب شرق کشور بارش خفیف است.

سازمان هواشناسی روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی آرام را برای بیشتر مناطق کشور پیش بینی کرد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی امروز با جنوبی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر، باد شدید جنوبی و افزایش محسوس دما بین ۱۲ تا ۸ درجه اتفاق خواهد افتاد و روز جمعه با شمالی شدن جریانات کاهش دما بین ۱۵ تا ۱۰ درجه رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی هشدار داد با توجه به افزایش قابل توجه دما، امروز امکان ذوب برف، بالا آمدن سطح رودخانه‌های فصلی و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب کشور، امتداد رشته‌های البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

پنجشنبه و جمعه در شمال غرب و غرب کشور بخش‌های مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهد بود.

آب‌های خلیج فارس امروز مواج است از روزهای جمعه تا دوشنبه بخش‌های مرکزی و شرق، روزهای شنبه تا دوشنبه تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود.

آسمان تهران امروز نیمه ابری در برخی ساعات افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دما در تهران ۲۳ پیش‌بینی می‌شود و حداقل دما فردا ۱۴ درجه بالای سفر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارش باران سیل پیش بینی آب و هوا وقوع بهمن وضعیت آب و هوا سازمان هواشناسی پیش بینی غرب کشور شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از احتمال وقوع بارش های شدید در چهار استان جنوبی و غربی کشور خبر داد.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین هشدار هواشناسی در خصوص بارندگی در کشور گفت: در پی صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور، در استان‌های غربی و جنوبی کشور و به خصوص در جنوب شرق خوزستان و شهر ماهشهر، جنوب و شرق استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری از فردا شاهد بارش های گسترده در این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: تمام نهادهای مربوطه، اعم از هلال احمر، مدیریت بحران، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و تمام نیروهای امدادی و درمانی در حالت آماده‌باش خواهند بود تا با کمک خداوند ان‌شاءالله از این بارش ها نیز عبور کنیم. از آنجایی که احتمال رعد و برق نیز وجود دارد به عشایر و مسافران عزیر توصیه می‌کنم که از ارتفاعات فاصله بگیرند. همچنین با توجه به اینکه احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد بنابراین به کشاورران توصیه می‌کنم اقدامات مناسب را برای مراقبت از زمین های کشاورزی خود انجام دهند.

ظفری ادامه داد: در چنین شرایطی و در برخی مواقع پلیس مجبور است برای حفظ جان افراد، راه‌هایی را مسدود کرده یا هدایت های اجباری انجام دهند بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم با ماموران  پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در واقع اگر نیاز باشد راهی مسدود شود تا جان افراد حفظ شود، این اتفاق حتما توسط پلیس و راهداری خواهد افتاد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارندگی‌ها در استان بوشهر تا شنبه تداوم دارد/ احتمال بارش تگرگ
  • احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان
  • آماده‌باش ۴ استان در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • آغاز بارش‌های پراکنده در زنجان از فردا
  • هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور