Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: به شهروندان توصیه و تاکید می‌شود آجیل شب عید را از مراکز مجاز و مطمئن خریداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لاله احرامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: جهت جلوگیری از مسمومیت‌های ناشی از آجیل‌های کهنه و مادنه از زمان‌های گذشته، مهمترین نکته این است که مردم در هنگام خرید بسیار دقت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعضی موارد با چشم، قابل شناسایی هستند، تصریح کرد: آجیل کپک‌زده، سم خالص بوده و نباید خریداری شود.

احرامی خاطرنشان کرد: نه تنها آجیل کپک‌زده نباید خریده شود بلکه شهروندان هنگام مشاهده چنین موردی، فروشنده را باید به مراجع نظارتی از جمله معاونت‌های غذا و دارو و بهدشت دانشگاه علوم پزشکی معرفی کنند تا با فرد خاطی برخورد شود.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ماندگاری طولانی‌مدت ممکن است باعث ایجاد طعم نامطلوب در محصول شود که در هنگام خوردن آجیل مشخص می‌شود.

وی اظهار داشت: در چنین مواردی هم وقتی احساس طعم نامطلوب از آجیل و هر تنقلات دیگری شد باید از خوردن آن پیشگیری شود.

احرامی خاطرنشان کرد: مساله مهمی که وجود دارد این است که شاید مسمویت با آلودگی‌های پنهانی موجود در آجیل‌ها همان لحظه خود را نشان ندهد و آثارش به مرور و بر اثر تجمع در بدن ایجاد شود.

این مسئول با بیان اینکه به شهروندان توصیه و تاکید می‌شود آجیل شب عید را از مراکز مجاز و مطمئن خریداری کنند، تصریح کرد: این بهترین پیشنهاد است چرا که وقتی آجیل از مراکز مجاز و معتبر خریداری شود، شهروندان مطمئن می‌شوند که محصولی که خریداری کرده‌اند، سالم و بدون مسمومیت است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدایی منتفی شد؛ ژاوی در بارسا می‌ماند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خوان لاپورتا در نشست خبری مشترکی که بعدازظهر امروز (پنجشنبه) با سرمربی ۴۴ ساله بارسلونا داشت، گفت: من اعلام می‌کنم که ژاوی یک فصل دیگر به کارش در بارسا ادامه خواهد داد. می‌دانیم که او پیش از این از رفتنش خبر داده بود، اما طی صحبتی که با او داشتیم، قرار شد او این پروژه را ادامه بدهد. ژاوی جاه‌طلب و پرشور است. ما مطمئن هستیم که این بهترین تصمیم است.

بنابر روایت تسنیم، وی افزود: ژاوی رأی اعتماد همه اعضای هیئت مدیره باشگاه بارسلونا و همچنین هواداران را دارد. شاید در این فصل به آنچه می‌خواستیم نرسیدیم، اما فکر می‌کنم چیزهای مثبت زیادی وجود داشته که جرقه‌ای در قلب هواداران روشن کرده است. مطمئن هستم که فصل آینده قویتر از همیشه خواهیم بود.

بارسلونا که شانس قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی اسپانیا را از دست داد، در لالیگای اسپانیا هم با توجه به اختلاف ۱۱ امتیازی‌شان با رئال مادرید، می‌شود گفت که فصل جاری را بدون کسب جام به پایان خواهد برد.

ژاوی ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ هدایت کاتالان‌ها را برعهده گرفت و در این مدت موفق شده یک قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در سوپرجام اسپانیا برای آبی‌واناری‌ها کسب کند.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899534

دیگر خبرها

  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • جدایی منتفی شد؛ ژاوی در بارسا می‌ماند!
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
  • مرور مهم‌ترین اخبار سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ قم
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • شکست طلسم 12 ماهه با گرامی (عکس)