Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@18:07:08 GMT

فراخوان سومین همایش ملی کتاب سال بانوان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۳۶۳۲

فراخوان سومین همایش ملی کتاب سال بانوان اعلام شد

فراخوان سومین همایش کتاب سال بانوان اعلام شد و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش تیرماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه های علمیه خواهران، سومین همایش ملی کتاب سال بانوان از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) و با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1400 برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، جامعه المصطفی العالمیه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه قم، دانشگاه فرهنگیان، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از دیگر مشارکت کنندگان در برگزاری این همایش هستند.

 

اهداف این همایش «حمایت از آثار پژوهشی بانوان و آثار برتر پژوهشی در عرصه زن و خانواده»، «شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت توان پژوهشی بانوان و مراکز فعال در عرصه مطالعات زن و خانواده» و «زمینه سازی افزایش مشارکت پژوهشگران و واحدهای پژوهشی در تولید علم و گسترش مرزهای دانش و ارتقای کمی و کیفی پژوهش های دینی در حوزه های مختلف علوم اسلامی ـ انسانی به ویژه در عرصه زن و خانواده» است.

 

از دیگر اهداف همایش می توان به «گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و تولید علم در بین بانوان طلبه؛ هدایت پژوهش‌ها به سمت نیازهای علمی حوزه، جامعه و نظام اسلامی با تاکید بر عرصه زن و خانواده» و «افزایش نشاط علمی در بین بانوان دانش‌پژوه و مراکز علمی فعال در عرصه پژوهش‌های زن و خانواده» اشاره کرد.

 

در سومین همایش کتاب سال بانوان، آثار منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح، رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان و مقالات علمی پژوهشی که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تألیف و منتشر شده‌اند، پذیرفته می‌شوند.

 

تفسیر و علوم قرآن، علوم حدیث، منطق، فلسفه و کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ، سیره و تراجم، فقه و حقوق، اصول فقه و روش‌شناسی سایر علوم، ادبیات و هنر، علوم تربیتی و روانشناسی، جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی، کلیات و مراجع، ادیان و مذاهب، اقتصاد اسلامی، مهدویت، مدیریت و آینده‌پژوهی از جمله موضوعات در نظر گرفته شده در فراخوان سومین همایش کتاب سال بانوان هستند.

 

محور ویژه سومین همایش همچون همایش گذشته، آثار منتشر شده بانوان و آقایان با موضوع زن و خانواده است که باید در سال‌های ۹۸ و ۹۹ منتشر شده باشد.

همه بانوان پژوهشگر عرصه علوم انسانی اسلامی و پژوهشگران آقا و بانو در حوزه زن و خانواده می‌توانند در این همایش شرکت کنند و همایش مختص حوزویان نیست.

 

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش تا پایان تیر ۱۴۰۰ اعلام شده است که پژوهشگران می‌توانند برای ارسال آثار خود به نشانی www.ketabebanovan.irمراجعه کرده و از طریق پنل شخصی، آثار خود را ارسال کنند و یا از طریق پست الکترونیکی به نشانی info@ketabebanovan.irبا دبیرخانه همایش در ارتباط باشند.

 

این همایش در صدد است نسبت به شناسایی شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت توان پژوهشی بانوان و مراکز فعال در عرصه مطالعات زن و خانواده، گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و تولید علم در بین بانوان طلبه و هدایت پژوهش‌ها به سمت نیازهای علمی حوزه، جامعه و نظام اسلامی و حمایت از آثار پژوهشی بانوان در حوزه علوم انسانی و اسلامی مؤثر واقع شود.

 

گفتنی است، در دومین همایش ملی کتاب سال بانوان، ۲۶۵ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود و ارزیابی آثار زیر نظر بیش از صد اندیشمند حوزوی و دانشگاهی در ۱۰ گروه علمی انجام شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کتاب سال بانوان مراجعه و یا با دبیرخانه این همایش به شماره تلفن های ۳۲۱۱۲۴۸۶ –۰۲۵ و یا ۳۲۱۱۲۵۹۹-۰۲۵ تماس بگیرند

 



 

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: همایش کتاب سال بانوان حوزه خواهران کتاب سال کتاب سال بانوان پژوهشی بانوان زن و خانواده سومین همایش منتشر شده پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سیدمفید حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور و مدیرعامل خبرگزاری حوزه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی و عرصه بین‌الملل هستند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در تفاهم‌نامه فاخر حوزه و دانشگاه آزاد دیده شده است، افزود: دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه به منظور عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه ایجاد شده است؛ بنابراین معتقدیم فضای گفتمانی بسیار ارزشمندی در حوزه و دانشگاه آزاد مهیا شده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حضور دکتر طهرانچی به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را می‌توان نقطه عطف همکاری‌های حوزه و دانشگاه آزاد برشمرد، افزود: ظرفیت‌های مشترک بسیار خوبی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که با یک طرح کلان و آمایش ملی می‌توان فعالیت‌های عملیاتی ارزشمندی انجام داد.

کوهساری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی را ظرفیت نظام جمهوری اسلامی می‌دانیم از فعالیت ۴۰ هزار مبلّغ دینی در سطح حوزه‌های علمیه کشور خبر داد.

به گزارش آنا؛ در این مراسم در حکمی از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با حفظ سمت به‌عنوان رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی معرفی و از تلاش‌های حجت‌الاسلام احمد مرادخانی با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»