Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید در لبنان، به درخواست رئیس جمهور این کشور مبنی بر تشکیل سریع دولت و یا کناره گیری پاسخ داد.

به گزارش برنا، به نقل از العالم، «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان به درخواست رئیس جمهور این کشور برای حضور در کاخ «بعبدا» با طعنه و تمسخر پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعد الحریری در بیانیه‌ای که به فاصله ساعتی از انتشار بیانیه میشل عون منتشر شد، او را به تأخیر در فرآیند تشکیل دولت متهم کرد و گفت که بعد از گذشت هفته‌های زیاد از ارائه فهرست کابینه «متخصصین غیر حزبی»، منتتظر تماس تلفنی عون بوده تا درخصوص ساختار پیشنهادی کابینه گفت‌وگو کند.

حریری گفته که از زمانی که میشل عون او را مأمور تشکیل کابینه کرده، ۱۶ بار برای مشورت در خصوص تشکیل کابینه به کاخ ریاست جمهوری رفته است و حاضر است «در صورتی که رئیس جمهور وقت دیدار داشته باشد»، برای هفدهمین بار هم با او دیدار کند.

رئیس جمهور لبنان در سخنرانی چهارشنبه شب گفت که اگر حریری در خود توان تشکیل کابینه را نمی‌بیند، راه را برای افراد توانمند باز کند.

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه، عون را به ناتوانی در انجام مسئولیتش متهم کرد و گفت: «اگر جناب رئیس جمهور خود را از امضای احکام و دستورات مربوط به دولت متخصصان غیرحزبی عاجز می‌داند جناب رئیس باید به لبنانی‌‌ها حقیقت را بگوید؛ رئیس جمهور باید به آن‌ها درباره علت اصلی که او را به تلاش برای کنار گذاشتن اراده شورای نمایندگان سوق داده، صادق باشد و راه را برای رهایی شهروندان باز کرده و دردها و رنج‌هایشان را با اعطای فرصت انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام کاهش دهد».

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لبنان رئیس جمهور دولت ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری لبنان میشل عون سعدالحریری تشکیل کابینه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات

بلینکن و رئیس جمهور چین بر اهمیت مدیریت مسئولانه اختلافات بین آمریکا و پکن تاکید کرده و درباره یک سری مسائل از جمله امور جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه صحبت داشتند.

به گزارش ایسنا، گفت‌وگوها بین دو کشور در ماه‌های اخیر و در حالی افزایش یافته که اختلافات نیز همچنان زیاد است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین نگرانی خود را درباره حمایت پکن از روسیه و حمله به اوکراین و همچنین مسائل مربوط به تایوان و دریای چین جنوبی، حقوق بشر و تولید و صادارت مواد مورد نیاز برای تولید مواد مخدر صنعتی ابراز داشت.

بلینکن همچنین گفت در یک سری موارد همکاری دوجانبه با چین پیشرفت‌هایی داشته که شامل ارتباطات نظامی، مقابله با مواد مخدر و هوش مصنوعی می‌شود و دو طرف همچنین توافق کردند تا مذاکراتی را درباره کاهش خطرات ناشی از این فناوری هوش مصنوعی آغاز کنند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «ما به حفظ و تقویت خطوط ارتباطی برای پیشبرد در این حوزه و دستیابی به توافقی برای رسیدگی به اختلاف‌نظرها به منظور اجتناب از هرگونه سوءتعبیر، برداشت‌های نادرست و ارتباطات اشتباه ادامه می‌دهیم و متعهدیم.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین تاکید کرد: «با اینکه ما به دنبال تعمیق همکاری هستیم که به نفع دو طرف است، آمریکا درباره چالش‌هایی که توسط چین ایجاد شده، به شدت هوشیار است. واشنگتن همیشه از منافع اصلی و ارزش‌های خود دفاع می‌کند.»

وی همچنین به‌ویژه نگرانی خود را درباره تامین قطعاتی از جمله ابزارآلات و قطعات میکرو الکترونیک برای مسکو ابراز داشت و پس از دیدار با رئیس جمهور چین به خبرنگاران گفت: «روسیه بدون حمایت‌های چین برای حفظ حملاتش علیه اوکراین به مشکل برمی‌خورد. تامین صنایع دفاعی روسیه هم تهدیدی علیه اوکراین و هم تهدیدی علیه امنیت اروپاست.»

وزیر خارجه ایالات متحده همچنین با شی جین‌پینگ درباره مانورهای دریایی چین در دریای چین جنوبی صحبت و بر حمایت قاطع آمریکا از فیلیپین تاکید کرد.

رئیس جمهور چین نیز تاکید کرد که چین و آمریکا باید به جای دخیل شدن در رقابتی شرورانه به دنبال همکاری در مسیری مشترک باشند.

وی افزود: «چین از دیدن یک آمریکای مطمئن، باز، موفق و پر رونق خوشحال می‌شود. ما امیدواریم که آمریکا هم به دنبال توسعه چین در مسیری روشن و مثبت باشد. این یک مساله نهادی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.»

دیدار بین بلینکن و رئیس جمهور چین در پایان سفر سه روزه وزیر خارجه آمریکا به این کشور آسیایی انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
  • دعوا و درگیری لفظی محمد صلاح و یورگن کلوپ در بازی لیورپول و وست هم / عکس
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • ببینید | محاصره بذرپاش در میان مردم تبریز؛ اعتراضات به وزیر راه بالا گرفت
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد