Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین صبح امروز در نشست مشترک شورای اقامه نماز و شورای فرهنگی استانداری سمنان اظهار کرد: با وجود شیوع کرونا ویروس، طرح‌های تبلیغی و ترویج فرهنگ نماز در استان سمنان متوقف نشد و بیشتر امامان جمعه و روحانیون در قالب فضای مجازی به رسالت دینی خود در این ایام عمل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده ۸۰ تا ۸۵ درصد از برنامه‌های امامان جمعه در فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز اصولی و تأثیرگذار بوده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان ادامه داد: فعالیت روحانیون در بستر فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز تا زمان پایان شیوع کرونا ویروس در قالب طرح‌های محله محور و با برنامه‌ریزی اصولی همچنان ادامه خواهد داشت.

شمس‌الدین بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده استان سمنان در سامانه سجاده رتبه دوم کشور را کسب کرد و دستاوردهای خوبی از نگاه کارشناسان در امر ترویج فرهنگ نمازخوانی در استان سمنان حاصل شد.

وی اضافه کرد: ۴۹ مسجد بین‌راهی در استان سمنان وجود دارد که این مساجد با کمک و همراهی مؤمنان در حال خدمات‌رسانی به مسافران عبوری هستند.

ابزار هنر برای ترویج نماز موردتوجه باشد

استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: ابراز هنر برای ترویج فرهنگ نماز و نشر ارزش‌های دینی و معنوی در بین اقشار جامعه به‌ویژه نسل نوجوان و جوان موردتوجه باشد.

علیرضا آشناگر با بیان اینکه کیفیت کار ستاد اقامه نماز استان سمنان در سال‌های گذشته مطلوب بوده است، افزود: ترویج فرهنگ نماز باید در نهایت به جامعه اخلاقمدار و بانشاط منتج شود.

وی خاطرنشان کرد: رویه‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ نماز وجود دارد که باید از این منابع به معنای واقعی بهره برد.

استاندار سمنان اضافه کرد: باید با زبان مردم برای ترویج نماز در جامعه اقدام کرد و هنر در غنی‌سازی فرهنگ جامعه تأثیرگذار است.

ابلاغ ۲۰ برنامه در حوزه نماز به شورای فرهنگی سمنان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: برنامه‌های فرهنگی استانداری سمنان از ماه‌های گذشته در قالب ابلاغی، مناسبتی و ابتکاری در دست اجرا است.

فاطمه منصوری افزود: بنای فکری در شورای فرهنگ عمومی به‌گونه‌ای است که برای اجرای طرح‌های اقتصادی، اجتماعی و... پیوست فرهنگی موردتوجه باشد و زمینه‌سازی فرهنگی به‌عنوان یک اصل مهم اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های فرهنگی برای آماده‌سازی افراد و کارکنان مجموعه کاری دارای اهمیت است و برای رشد و پرورش انسان‌ها باید از ابراز آموزش و کار تیمی و انواع راهکارهای فرهنگی بهره گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان افزود: برگزاری رویدادهای فرهنگی برای سالم‌سازی محیط برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به اقشار جامعه بسیار تأثیرگذار است.

منصوری اضافه کرد: در حوزه نماز ۲۰ برنامه ابلاغی به شورای فرهنگی استان ابلاغ شد که با تلاش مجموعه ۱۰۰ درصد برنامه‌ها در گام اجرایی قرار گرفت و در بخش امربه‌معروف و نهی از منکر دو طرح ابلاغی اعلام شده است که ۹ برنامه در گام اجرایی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در بخش ترویج معروفات، فرهنگ‌سازی، برگزاری نمایشگاه، آموزش و غرفه و تولید محتوا برنامه‌های خوبی در استانداری سمنان در گام اجرایی قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان بیان کرد: برنامه ۱۲ بندی وزارت کشور با جدیت در استان سمنان در دست اجرا قرار گرفت و در قالب‌های مختلف شورای فرهنگی ورودهای خوبی داشته است.

منصوری با بیان اینکه تشکیل کمیته ورزش استانداری سمنان و فرمانداری‌های تابعه در عملیاتی و احکام فعالان این حوزه هم زده شد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های فرهنگی در استانداری و فرمانداری‌های تابعه در افزایش نشاط، پویایی، کارآمدی و سلامت روحی و جسمی کارکنان و... بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان مسجد فضای مجازی محمدرضا شمس الدین نماز مسافران روحانیون برای ترویج فرهنگ نماز استانداری سمنان استاندار سمنان استان سمنان شورای فرهنگی شورای فرهنگ قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز :

"سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت‌های جدیدی پیدا کرده اند.

وی، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

زرهانی تدوین سند راهبردی نماز در کشور را مورد اشاره قرار داد و خواستار اجرای برش استانی آن شد.

وی، همچنین اهتمام و اقدامات استاندار البرز را در راستای ترویج نماز و اجرای اهداف ستاد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بر این باور هستم استاندارانی که نگرش و دغدغه‌های فرهنگی دارند در اجرا نیز موفق‌تر هستند.

زرهانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ستاد کل و شورا‌های استان‌ها مورد تاکید رییس جمهور است، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در جهت ایجاد بستر‌های ترویج نماز همراهی بیشتری داشته باشند.

وی همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه معزز جمعه و جماعات را عاملی مهم در نیل به اهداف ستاد اقامه نماز دانست و تاکید کرد حضور بزرگان استان در نماز‌های جماعت ادارات و مدارس تاثیر بسزایی در شوق افراد به خواندن نماز بویژه جماعت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی