Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-30@08:10:01 GMT

نگرانی از شیوع بلوغ زودرس در پاندمی کرونا

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۳۸۱۷

یک متخصص روان درمانی و استادیار دانشگاه گفت: استفاده بی حد و مرز از اینترنت و فضای مجازی، باعث بلوغ زودرس روانی و جسمی کودکان و نوجوانان می شود. به گزارش جنوب نیوز، محمدپارسا عزیزی، افزود: شخصیت انسان در دوران کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد و مهم‌ترین دوران در رشد شخصیت اولیه انسان، یک تا سه سالگی است.

وی تصریح کرد: معمولاً در پایان سه سالگی کودکان ارزیابی مثبتی نسبت به دنیا ندارند و از سه تا هجده سالگی که فرد به تکامل شخصیت می‌رسد، زمانی است که احساسات و عواطف کودکان به ترمیم نیاز دارد که بتوانند دنیا را جایی امن و سرشار از احساس امنیت، آرامش، اعتماد به نفس، امیدواری و مثبت بودن بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص روان درمانی ادامه داد: در دوران اولیه زندگی هر فرد، نقش خانواده در شکل‌گیری شخصیت بسیار حائز اهمیت است. جامعه، مدرسه و همسالان نیز در تکمیل شخصیت تأثیر گذار هستند اما نقش خانواده همواره پر رنگ تر از سایر عوامل بوده و هست، خانواده باید بتواند بر سایر عوامل تأثیرگذار مقدم بوده و جهت آنها را تعیین کند.

عزیزی اضافه کرد: در یک سال گذشته، شیوع ویروس کرونا توانسته بسیاری از جنبه‌های زندگی را تحت تأثیر قرار دهد، توصیه به ماندن در خانه اصلی ترین شیوه درگیر نشدن با این ویروس بوده است، یعنی زمان چند ساعته که کودکان و نوجوانان در مدارس مشغول به تحصیل با هدف تعلیم و تربیت بوده‌اند در خانه مانده و از طریق دنیای مجازی تعلیم و تربیت می‌شوند.

این استادیار دانشگاه تصریح کرد: به گفته بسیاری از متخصصان، فضای مجازی و روابط اینترنتی در سنین کودکی و نوجوانی می‌تواند تبعاتی برای آنها داشته باشد، اما امروز با توجه به اینکه خانواده‌ها گاهی مجبورند فایل مربوط به کلاس را به معلم ارسال کرده و برای مباحث درسی از فضای مجازی استفاده کنند و از طرف دیگر ماندن زیاد کودک در منزل باعث شده است که انرژی روانی و جسمی کودکان تخلیه نشود و خانواده‌ها برای آرام کردن کودک ناچار به تسلیم در مقابل آنها شده و اکثر آنها برای فرزندانشان گوشی موبایل یا تبلت اختصاصی تهیه کرده‌اند، نفوذ موبایل در دنیای امروزی نیز به حدی عمیق است که کودکان آشنایی کامل با نحوه گرفتن برنامه‌های فیلتر شکن داشته و گاهی برای انجام تکالیفشان حتی نیاز به استفاده و نصب این برنامه‌ها هم دارند.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین تهدید دوران قرنطینه برای بچه‌ها

عزیزی افزود: این موضوع برای همه واضح است که ماشین نوجوانی فقط گاز دارد و در بسیاری از موارد نوجوانان از ترمز و فرمان استفاده نمی‌کنند، در این شرایط، نیاز است که خانواده‌ها نقش ترمز را ایفا کنند و جلوی انحراف را بگیرند و یا در قالب فرمان، ماشین نوجوانی را به جهت درست هدایت کنند.

این استادیار دانشگاه گفت: امروز نگرانی از تشدید شیوع بلوغ زودرس جسمی و روانی در ایام همه گیری ویروس کرونا در بین تمام روان درمانگران وجود دارد، ما به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که مسائل آموزشی فرزندان خود را از گوشی یکی از والدین انجام داده و تن به خرید گوشی مجزا برای فرزندانشان ندهند و در صورتی که ناچار به این کار شدند، استفاده از اینترنت را رصد کرده و به صورت نامحسوس فرزندشان را تحت نظر داشته باشند.

وی در پایان افزود: خانواده‌ها باید بدانند که بلوغ زودرس می‌تواند شخصیت یک نوجوان را به انحراف بکشاند و آینده خوبی برای فرزندانشان به دنبال نخواهد داشت.

منبع: مهر

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: بلوغ زودرس خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟