Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@07:54:36 GMT

گلایه یک جانباز، از درد تن تا درد مردم

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۳۹۱۰

گلایه یک جانباز، از درد تن تا درد مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مرد همان واژه‌ای‌ است که با خود معنای صلابت و استقامت را به همراه دارد‌ و چه سخت است به تماشا نشستن‌ مردان مردی که سال‌هاست جسمشان اسیر تخت و ویلچر است.

شیرمردانی که برای پاسداری از آرمان‌ها و حفظ مال و جان ناموس و وطن‌ از خود گذشتند و حال، هرچند تکیه زده بر تخت و ویلچر، شادمان از مقدرات الهی هستند، عباس(ع) را الگو دانسته و مشق عشق نوشتند و جانباز نامیده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجا آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) در پارک ملت مشهد است که سال‌ها مامن جانبازان قطع نخاعی بالای ۷۰ درصد شده است؛ همان‌هایی که دل در گرو دنیا نسپرده‌اند و با روح بزرگشان همچنان به سربلندی ملت و میهن فکر می‌کنند. آنانی که کلامشان عطر خوش ایمان دارد و سرمست از معامله‌ای هستند که طرف دیگر آن خداوند است.

گفت‌و‌گو با مردانی که صلابت در نگاهشان موج می‌زند و ذره‌ای ضعف در کلامشان نیست، هر ایرانی‌ را سراپا غرور می‌کند.

علی اکبر تاجیک یکی از جانبازان حاضر در آسایشگاه امام خمینی(ره) است که به مناسبت روز جانباز به دیدارش در آسایشگاه جانبازان آمده‌ام؛ او می‌گوید: خدا را صد هزار مرتبه شکر در راهی قرار گرفته‌ام که در لبیک به ندای ملکوتی حی علی خیرالعمل است و خوشا به حال آنان که پر کشیدند.

وقتی از او در خصوص مشکلات جانبازان می‌پرسم، می‌گوید: جانبازان هر کدام یک جزیره اسرارآمیز هستند و دو جانباز مشکلاتشان مانند هم نیست.

تاجیک ادامه می‌دهد: دردهای جانبازان قطع نخاعی طاقت فرساست، دوستانی داشتم که در روز مسکن‌های قوی به آن‌ها تزریق می‌شد، گاهی آنقدر بدنشان نشان از آمپول داشت که مجبور می‌شدند در شاهرگ گردن تزریقات انجام دهند.

او با تاکید بر اینکه زجرهای جانبازان قابل بیان نیست، از مسئولان گلایه دارد و عنوان می‌کند: برای هزینه درمان که بیمه باید آن را تقبل کند، بسیار اذیت می‌شویم؛ در این زمینه ضعف بسیاری وجود دارد، همچنین این مرکز نیز در بعضی زمینه‌ها با شرایط جانبازان قطع نخاع سازگار نیست و لازم است توجه بیشتری شود.

این جانباز عزیز شهرمان که در شلمچه و در عملیات کربلای ۵ به وسیله گلوله توپ فرانسوی، جسمش اسیر ویلچر شده است، اظهار می‌کند: دیدن بعضی از مسائل در کشور بسیار زجرآور است، اینکه مردم برای تامین مایحتاج اولیه خود دچار مشکل هستند و برای خرید مرغ صف می‌بندند و ناتوان از تهیه میوه برای خانواده خود هستند، بسیار مایه تاسف است.

او ادامه می‌دهد: همه چیز در کشور ما وجود دارد و اگر دولت‌ها گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند، زندگی بهتری خواهیم داشت، برای مثال اگر در مورد برجام به هشدارهای رهبری گوش داده بودیم، امروزه شاهد این مشکلات نبودیم، هر انسان غیرتمندی که این وضعیت را مشاهده می‌کند، از درون می‌سوزد.

تاجیک یکی از مشکلات فعلی جامعه را بیکاری جوانان می‌داند و عنوان می‌کند: بیکاری وضعیت نابسامانی را شکل داده است و متاسفانه زد و بندهایی که در بعضی از بخش‌ها وجود دارد مایه نگرانی است.

او شرکت در انتخابات را از وظایف ملت می‌داند و عنوان می‌کند: اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم، افرادی کار را به دست می‌گیرند که به فکر مردم نیستند و چشم به غرب دوخته‌اند، بنابراین باید مردم خدا را در نظر بگیرند و افرادی را انتخاب کنند که خادم ملت باشند، دغدغه مشکلات جامعه را داشته باشند و جهادی در میدان حاضر شوند.

این جانباز غیور کشورمان که از کمر قطع نخاع است و بر اثر ترکش‌ها کلیه خود را نیز از دست داده، بر فداکاری خانواده‌های جانبازان تاکید دارد و همسران جانبازان را در اجر آنان سهیم می‌داند و می‌گوید: ما همیشه سپاسگزار خانواده‌های شهدا و جانبازان هستیم، ایثار و فداکاری آنان به حدی است که شاید بتوان اجر آنان را بیشتر از خود جانبازان و شهدا دانست.

او در پاسخ به درخواست ما مبنی بر توصیه‌اش به مردم و به خصوص جوانان بیان می‌کند: مخرب‌ترین ویژگی برای هر انسانی، اسارت در هوای نفس است، ما باید برای هر کار ابتدا خدا را در نظر بگیریم و قدردان نعماتش باشیم و اسیر هوای نفس نشویم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: جانباز مشهدی آسایشگاه جانبازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، تسهیلات کمک ودیعه مسکن، در نتیجه رشد قابل توجه نرخ اجاره در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، توسط ستاد ملی کرونا تصویب شد.  تسهیلات ودیعه مسکن برای حمایت از مستاجر‌ها است. وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ در تهران ۲۰۰ و برای متقاضیان ساکن مراکز کلان‌شهر‌ها  ۱۵۰ میلیون تومان و برای متقاضیان ساکن سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است، همچنین  کسانی که در روستا زندگی می‌کنند، هم می‌توانند وام ودیعه ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

باسلام چرا هیچ بانکی توی شهر قم حاضر نیست وام ودیعه مسکن بده؟ به کجا باید شکایت کنم ؟ بنده بعد از ثبت نام حائز شرایط دریافت وام شدم باهزار بدبختی ضامن هم پیدا کردم ولی متاسفانه به همه بانک‌های مذکور در سایت مراجعه کردم ولی  جواب همشون ( ابلاغ نشده، اعتبار نیست، فعلا دستور دادن وام رو ندادن )  هست .لطفا پیگیری کنید .

دیگر خبرها

  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • واریز دو میلیون تومان به حساب معلمان به مناسبت روز معلم
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز