Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف از وضعیت اسف‌بار حاشیه‌های شهر یاسوج گفت: چرا سرآب‌تاوه ۱۸ هزار نفری فضای سبز ندارد؟.

"حجت الاسلام سید نصیر حسینی" در نشست با نمایندگان و دهیاران روستاهای سرآب‌تاوه و نرگاه از توابع بخش مرکزی یاسوج با تبریک اعیاد شعبانیه افزود: با حکومت‌های طاغوتی تحقیر شدیم کشوری که مربوط به ائمه و بزرگان است چطور باید آن گونه مورد ظلم قرار می‌گرفت مردمی که آوازه آن‌ها در طول همه قرن‌ها از مرزها بیرون رفته بود ذلیل شده بودند تا این که انقلاب شکل گرفت و خدمات ارزشمندی در همه نقاط به خصوص در مناطق محروم شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: امروز ملتی با افتخار در جهان هستیم و به برکت نظام جمهوری اسلامی معادلات جهانی را به هم زده‌ایم و ابرقدرت‌ها را به زیر کشیده‌ایم چه کسی می‌توانست در برابر آمریکا به صورت صد درصدی بایستد و شاخ امریکا را بشکند و با یک حرکت متهورانه به حکومت و حاکمیت امریکا در ایران پایان دهد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: افتخار داریم که از امت پیامبر اسلام هستیم خوشا به حال کسانی که به عشق ائمه زندگی کرده و در مسیر اهل بیت حرکت می‌کنند باید شاکر باشیم که تحت لوای حکومت جمهوری اسلامی در این مسیر حرکت می‌کنیم.
حجت الاسلام حسینی سپس به مشکلات مناطق حاشیه شهر یاسوج اشاره و تاکید کرد: مشکلات بیان شد اولین و مهم‌ترین موضوع نقشه جامع است این منطقه هم مربوط به بخش مرکزی بوده و مهاجرپذیر است.
وی ادامه داد: به شکل فزاینده‌ای جمعیت اینجا زیاد شده اگر نقشه جامعی داشته باشیم قادر به مدیریت خوب هستیم و بدون نقشه جامع هر کسی هر گونه خواست خانه ساخت برنامه‌ریزی از دشت ما خارج می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خارج شدن مدیریت منطقه مادوان از دست مسئولان به دلیل نبود نقشه جامع و ساخت و سازهای غیر اصولی بیان کرد: مادوان که از دست مسئولان خارج شده و دیگر نمی‌توان هیچ برنامه‌ریزی برای ساختن فضاها و اماکن مثل مدرسه و مسجد و پاسگاه و پارک و فضای سبز کرد.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: بسیاری از حاشیه‌های شهر یاسوج دیگر جایی برای خدمات نیست چرا که بر اساس نظم و انضباط ساخت و سازی صورت نگرفت در نرگاه و سراب تاوه باید به نقشه جامع نگاه کنیم و همه فضاها را ببینیم که به مدیریت صحیح کمک می‌کند.
وی اظهار کرد: به دلیل این که جمعیت به صورت مستمر وارد این مناطق می‌شود به فضای آموزشی نیاز است نشستی با حضور دهیاران و مسئولان گذاشته شود و مصوب شود چرا چنین مناطقی با این گستردگی و جمعیت فضای سبز و پارک و دبیرستان نداشته باشد زیباسازی‌ را فراموش کرده‌ایم جاده‌های روستایی و معابر دیده شود متاسفانه یکی دیگر از مشکلات این است که عدم نگهداری فضاها منجر به تخریب آن‌ها شده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با شنیدن برخی گلایه‌های مردمی و نیازهای عنوان شده توسط دهیار و امام محله تاکید کرد: برخی از مشکلات با کمترین اعتبارات برطرف می‌شود در حالی که با ساخت یک پل کوچک و کم هزینه در نرگاه می‌توان مسیر دسترسی به شهر را بسیار کوتاه‌ کرد و از اتلاف انرژی و خطرات احتمالی در مسیر به نحو چشمگیری کاست.
حجت الاسلام حسینی با ابراز تاسف از این که برای حاشیه‌های شهر یاسوج هیچ برنامه‌ای نداشته‌اند بیان کرد: همین بی‌توجی و سهل‌انگاری‌ها موجب بروز مشکلات کنونی شده که مشکلات فضای آموزشی و ورزشی و فضای سبز وجود دارد و مردم ناراضی هستند.
وی با اظهار تاسف از این که چرا نباید روستاهای بزرگ سرآب‌تاوه و نرگاه که جمعیت یکی از آن‌ها کمی کمتر از ۲۰ هزار نفر است فضای سبز و پارک جهت تفریح مردم وجود داشته باشد از مسئولان خواست تا برای چنین معضلی چاره اندیشی کنند و اجازه ندهند زندگی مردم چنین خشک و بی‌روح و توام با سختی باشد.
در این نشست دهیار نرگاه به بیان برخی مشکلات پرداخت و تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی تغییر کاربری دادن زمین‌های کشاورزی، ساخت و سازهای آن چنانی توسط افراد نبود کمترین فضای آموزشی و فرهنگی یک هکتار زمین آموزشی توسط مردم به آموزش و پرورش داده شده و اکنون راکد مانده و به زباله‌دانی تبدیل شده که از جمله مشکلات این روستا به شمار می‌رود.
همچنین رسایی امام محله سرآب‌تاوه اظهار کرد: سراب‌تاوه ۱۸ هزار نفر جمعیت دارد از روستاهای بزرگ کشور است نه شهر شده و نه جزیی از شهر است فضای سبز و پارک و زیرساخت می‌خواهد دهیاری با این جمعیت سخت است که امورات را می‌چرخاند سپاه تلاش های زیادی انجام داده است نیاز به فضای ورزشی مناسب داریم با هفده هزار جمعیت یک سالن کوچک و چمن مصنوعی کوچک داریم.
وی تاکید کرد: اکثر فوتی‌ها به دلیل خودکشی و طلاق بوده در بحث فرهنگ باید کار شود مدیران هیچ کمکی در بحث فرهنگی انجام نمی‌دهند منطقه "پشت گر" را واگذار به فضای سبز کنند مردم در حال تصرف هستند زمین را واگذار نکنند تعرض به حریم منابع طبیعی و آب‌راه ها دیده می‌شود مکان درمانی مناسب تنها یک خانه بهداشت است که جوابگوی این تعداد جمعیت نیست در سراب تاوه چه قدر مغازه هست اما هیچ گونه نظارتی بر مغازه‌داران نیست تعزیرات اینجا تعطیل است توسعه شبکه روشنایی و جابجایی تیر برق ها نیاز است خیابان خاکی بیداد می‌کند جمعیت در حال زیاد شدن است توسعه شبکه آب و فاضلاب نیاز است
امام محله سرآب‌تاوه بیان کرد: فضای آموزشی هست اما پراکنش آن بسیار بد برخی نقاط سه مدرسه داشته و برخی نقاط بدون مدرسه هستند در زمینه مساجد و حسینه‌ها زمین وقف شده واقف ۱۴۰۰ متر زمین وقف کرده اما دستگاه متولی هیچ کاری انجام نمی‌دهد کتابخانه و حسینیه نداریم ساماندهی مراکز ترک اعتیاد نیاز است بعضی اوقات افرادی هستند که نمی‌توانند پول ترک اعتیاد بدهند آمار اعتیاد بالاست خانواده‌ها ندارند که ترک دهند.
"مجید احمدی" فرماندار بویراحمد تصریح کرد: به صورت میدانی باید بازدید شود و مدیران مشکلات را از نزدیک لمس کنند تاسف می‌خورم منطقه‌ای ولایی که بیشترین آمار شهدا در جنگ را داشته مورد ظلم واقع شده این روستا چنین قابلیت‌هایی دارد اما سالن ورزشی و دبیرستان ندارد خدا توفیق دهد تا قدمی برداریم تیم حاکمیتی دکتر کلانتری هیچ نگاه سیاسی و جناحی ندارند و هر اداره‌ای باید پاسخگو باشد.
وی اظهار کرد: بعضی جاها بی‌عدالتی شده همه سعی خود را می‌کنیم که مشکلات مکتوب ارسال شود و مدیران هم توجه داشته باشند که حتما پی‌گیری می‌شود.
فرماندار بویراحمد تاکید کرد: نرگاه این همه نخبه دارد که باید برای برون رفت مشکلات نرگاه تلاش کرد.
به گزارش ایسنا، همچنین یکی از روحانیون حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: کسی اسم محمدآباد را نمی داند قبل از انقلاب یک خیابان داشت الان هم یک خیابان است آیا زاد و ولدی صورت نمی‌گیرد و خانه‌ای ساخته نمی‌شود؟! یک ماشین هم از خیابان آن به سختی عبور می‌کند وقتی به آن جا رفتی پشیمان می شوی یک مدرسه داشت که منحل شد باید بچه ها چند کیلومتر پیاده‌روی کنند تا به مدرسه برسند اینجا یک پل می‌خواهد تا به جای بیست و پنج کیلومتر تنها سه کیلومتر راه تا شهر باشد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كهگيلويه و بويراحمد نماينده ولي فقيه در استان فضاي سبز استانی سیاسی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام فضای آموزشی فضای سبز نقشه جامع شهر یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با گریزی به طرح رتبه‌بندی معلمان، این طرح را از خدمات ارزشمند نظام به جامعه فرهنگیان دانست و گفت: ۵۸۱ نفر در مهرماه سال‌جاری در آموزش و پرورش استان به عنوان معلم استخدام می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمد جمالی‌آرند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته معلم، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌ها و تحولات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در جامعه مدیون تلاش معلم است.

وی از اجرای بیش از 400 برنامه در نواحی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و افزود: زنگ سپاس در پاسداشت مقام معلم در مدارس استان نواخته شد.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته گرامیداشت مقام معلم از 94 معلم نمونه شهرستانی و منطقه‌ای تجلیل می‌شود.

وی با گریزی به طرح رتبه‌بندی معلمان، این طرح را از خدمات ارزشمند نظام به جامعه فرهنگیان دانست و تصریح کرد: 581 نفر در مهرماه سال‌جاری در آموزش و پرورش استان به عنوان معلم استخدام می‌شوند.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری و قانون‌مداری دو اصل هستند که به عنوان سیاست کاری در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مد نظر است.

وی افزود:دو ناحیه‌ای شدن آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از قبل مطرح بوده و هم‌اکنون نیز در حال بررسی است.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ظرفیت شایستگان در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان استفاده استفاده می‌شود و هرگز دنبال نگاه قومی و جغرافیایی در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیستیم.

وی به مشکل مسکن فرهنگیان اشاره کرد و افزود: جهت حل مشکل مسکن فرهنگیان در حال رایزنی با حوزه استانداری استان هستیم.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه ابتکاری «بام» از طرف آموزش و پرورش استان ارائه شده‌است و از اول مهر سال‌جاری در مقاطع ابتدایی استان با هدف کاستن از میزان مشق دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد