Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@11:19:37 GMT

تصویب ۳ سیاست کلی درباره تغییر دامنه نوسان

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۴۲۶۴

تصویب ۳ سیاست کلی درباره تغییر دامنه نوسان

سخنگوی شورای عالی بورس از تصویب سه سیاست کلی در خصوص تغییر دامنه نوسان در جلسه امروز شورای عالی بورس خبر داد. به گزارش پول نیوز، محمد علی دهقان دهنوی سخنگوی شورای عالی بورس گفت: شورای عالی بورس، در راستای تغییر دامنه نوسان، سه سیاست کلی را تبیین و تصویب کرد. بر این اساس، اولا افزایش دامنه نوسان مورد تاکید شورا قرار گرفت؛ ثانیا این افزایش به شکل تدریجی همراه با اطلاع رسانی کامل و آمادگی بازار انجام می‌شود و ثالثا مقرر شد که همراه با سیاست افزایش دامنه نوسان، فرهنگ سازی و ترویج روش‌های سهامداری غیر مستقیم نیز انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: با این سه سیاست کلی، تعیین عدد دامنه نوسان به سازمان بورس واگذار شد؛ همچنین جمع بندی‌ها در روز‌های بعدی انجام و نظرات صاحبنظران و کارشناسان نهاد‌های مالی اخذ می‌شود تا در نهایت به تصمیمی برسیم که مورد نظر و اجماع طیف وسیع سهامداران باشد.

سخنگوی شورای عالی بورس در ادامه با اشاره به دیگر دستورات جلسه امروز این شورا تصریح کرد: دو موضوع دیگر در دستور کار نشست امروز بود؛ یکی بودجه ۱۴۰۰ سازمان بورس که خوشبختانه به تصویب رسید و دستور سوم به اوراق مالی جدید اختصاص داشت که طراحی آن در سازمان بورس و بورس انرژی انجام شده و به تایید شورای فقهی هم رسیده بود.

دهقان دهنوی افزود: خوشبختانه شورای عالی بورس هم این موضوع را تصویب کرد و به این ترتیب اوراق صرفه جویی انرژی برای کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلفی که بتوانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند، طراحی و اجرا خواهد شد.

سخنگوی شورای عالی بورس اظهار داشت: این صرفه جویی در قالب اوراقی خواهد بود که در بازار مورد داد و ستد قرار می‌گیرد و قابلیت نقدشوندگی خواهد داشت.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت سخنگوی شورای عالی بورس دامنه نوسان سازمان بورس سیاست کلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، شهرام دبیری، در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، با بیان اینکه اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد، تاکید کرد: ضمن تلاش برای رفع نیازهای جامعه، باید مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسلهای آینده نرسد.

دبیری تأکید کرد: مجموعه شوراهای کشور و شورای عالی استانها با بیش از 126 هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارند.

وی اهمیت فرهنگ سازی و آموزش در حوزه محیط زیست را یادآور شد و افزود: آموزش و پرورش، شوراها و سازمان محیط زیست می توانند قدم های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ و حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استانها اظهار داشت: کارها و اقدامات باید به گونه‌ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کارهای اجرایی صورت گیرد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی‌های پاک ظرفیت خوبی دارد و می توان با برنامه‌ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می شود، شهرداری ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودروها و آلایندگی آنها نیز، گفت: در برخی شهرها تعداد خودروها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهرها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می توانیم به سازمان حفاظت محیط‌زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی