Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ویژه سقز در نشست با خبرنگاران و با اشاره به مطالب آنان عنوان کرد: بررسی این مطالب نشان می دهد، که خبرنگاران سقز، بدون هیچ چشم داشتی به دنبال دفاع از منافع شهرستان و مردم بوده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ کامیل کریمیان در نشست خبری، در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار داشت: نقش خبرنگاران، در تصمیم گیری و تصمیم سازی بسیار مهم بوده است زیرا، خبرنگاران بدون حب و بغض قلم زده اند و همیشه حامی دستگاه های اجرایی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمیان با اشاره به وجود خانه مطبوعات، خبرنگاران توانمند و رسانه های متنوع و همچنین حرکت رسانه بر مدار اخلاق حرفه ای و حرفه ای گرایی در شهرستان سقز، افزود: ادامه این روند، نوید بخش راه اندازی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در سطح کشوری است.

خبرنگاران نقش مهمی در مدیریت کرونا داشتند

وی با اشاره به بخشی از اقدامات خبرنگاران افزود: اصحاب رسانه با تولید مطلب، ابتکارهای جدید خبری در اوج کرونا، باعث همدلی و همگرایی بین ستاد کرونا و شهروندان شدند و این نقش مهمی در مدیریت کرونا داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان سقز، یکی از مشکلات اخیر این شهر را نبود برنامه جامع برای مدیریت شهری برشمرد و پیشنهاد داد تا رسانه ها با واکاوی و تحقیق و درج گزارش های تحقیقی، در مورد این دست موارد و مواردی که باعث رکود و مانع توسعه خواهد شد، گزارش های تحلیلی و عمقی تهیه کنند.

وی در مورد مرز سیف هم اظهار داشت: بازگشایی این مرز، دغدغه جدی فعالان اقتصادی شهرستان سقز، ایران و طرف عراقی است.

فرماندار سقز با اشاره به کمبود اعتبارات و تخصیص 10 درصدی آن به دلیل مشکلات تحریم و کمبود منابع مالی و نرخ تورم در کشور، اضافه کرد: بخشی از دلایل عدم اتمام پروژه ها، کمبود اعتبارات و افزایش هزینه های اتمام آن بوده که برای اتمام طرح های مهم از جمله تصفیه خانه شماره 2، خط انتقال آب و فرودگاه سقز، از منابع ملی، بودجه تزریق شده است.

هیچکدام از سفر مقام های بدون دستاورد نبوده است

کریمیان با بیان اینکه هیچکدام از سفر مقام های دولتی به استان و شهرستان بدون دستاورد نبوده است، ادامه داد: در سفر اخیر محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان20 میلیارد تومان برای جابجایی دکل های فشار قوی فرودگاه، اعتبار تخصیص یافت.

کریمیان، همچنین یکی از دلایل کندی احداث جاده جایگزین مسیر سقز- مریوان که به علت احداث بخشی از جاده، در دست ساخت است، مشکل معارض عنوان و اظهار کرد: این مشکل در حال حاضر  برطرف شده است.

وی در ارتباط با سفر مقام های کشوری و عدم دعوت از خبرنگاران، افزود: برنامه ریزی حضور خبرنگاران در این سفرها، برعهده تیم سفر است و در این سفرها، اغلب، خبرنگاران کشوری، آنان را همراهی می کنند.

وی یکی از دلایل مشکل نظارت بر بازار را، کمبود بازرس و عدم همکاری مردم برشمرد و از بازاریان خواست تا با قرار دادن وجدان به عنوان قاضی اصلی، کسب روزی کنند و ادامه داد: منطقه ای شدن قیمت ها، راهکار مناسبی برای تعدیل قیمت های اجاره ها و فروش زمین و نرخ مسکن است.

وی گفت: برای جانمایی سایت جدید روستای میرده هم زمین توسط شرکت آب منطقه ای خریداری شده است که ان شاالله اسکان مردم میرده در سطح چهارم، مشکل این روستا را حل خواهد کرد.

تخصیص آب به کشاورزی شهرستان از دستاوردهای بزرگ است

فرماندار سقز، با بیان اینکه تخصیص آب به کشاورزی شهرستان از دستاوردهای بزرگ است، ادامه داد: آبیاری بخشی از زمین های پایاب سد چراغ ویس تامین اعتبار شده است که در آینده تمام  5500 هکتار پایاب سد تامین اعتبار خواهد و یقینا تاثیر مثبتی در رونق کشاورزی و اشتغال شهرستان خواهد داشت و تخصیص آب برای ایجاد 300 هکتار کشت گلخانه ای در زمین های اطراف سد شهید کاظمی در برنامه ریزی قرار دارد.

وی در جواب یکی دیگر از سوال های خبرنگاران مبنی بر ضرورت اعلام ظرفیت های معدنی شهرستان، گفت: بر اساس نتایج عملیات هوایی اکتشاف، سقز دارای یکی از ناب ترین معادن در حوزه سیلیس و آهن است که همین امر باعث ترغیب سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در سقز شده است.

فرماندار برنامه های سال 1400 را تشریح کرد

وی ادامه داد: افتتاح فرودگاه و هتل ورزش، سالن های سقف بلند ورزشی، ساخت پردیس سینمایی، اتمام تصفیه خانه شماره ۲ ، تکمیل توسعه بیمارستان تامین اجتماعی آغاز به کار خط تولید سیگارت در دخانیات سقز برای حفظ اشتغال  موجود در این مجتمع و ایجاد ۲۰۰ نفر اشتغال زایی، آغاز اجرای طرح ساماندهی ورودی های سقز با مشارکت بخش خصوصی و مجموعه اقدامات توسعه ای در مدیریت مبلمان شهری در کنار تکمیل زیرساخت های اصلی از اقدامات سال 1400 خواهد بود.

فرماندار سقز در این نشست، در ارتباط با انتخابات شورای شهر هم اظهار داشت: وظیفه ستاد انتخابات و هیات های چندگانه به عنوان مجری انتخابات، فراهم سازی بسترهای لازم برای مشارکت مردم جهت انتخاب اصلح است.

صلاحیت افراد برای ورود به پارلمان محلی به دقت بررسی می شود

کریمیان افزود: در همین راستا، صلاحیت افراد برای ورود به پارلمان محلی به دقت بررسی می شود تا افرادی که لیاقت و شایستگی خدمت به مردم دارند، در عرصه رقابت ورود کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود هدف از مبارزه با فساد اداری را رصد و پایش مدیران و دستگاه های اجرایی برای حفاظت و حراست از اموال بیت المال و مدیران برشمرد و تاکید کرد: این روند همچنان ادامه دارد.

خبرنگاران، کدام دغدغه ها را با فرماندار سقز درمیان گذاشتند

دستاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان برای سقز، اهمیت بازگشایی مرز سیف، راه اندازی موزه، حضور خبرنگاران در سفرهای مسئولان، کلنگ زنی مسکن ملی، جانمایی روستای میرده، از سرگیری دوباره بزرگراه سقز- بوکان، جذب تجهیزات برای بیمارستان شفا و 115 ، نظارت بر نحوه خدمات رسانی در مراکز درمانی، رفع معضل ترافیک، از جمله پرسش های خبرنگاران از فرماندار سقز بود.

همچنین ضرورت بازگشایی کشتارگاه مرغ، احیای دوباره واحدهای تولید از جمله کارخانه تولید پارچه، ساماندهی ورودی شهر، نظارت بر نانوایی ها وبازار و بنگاه های معاملاتی ملک و مسکن، راه اندازی پیست ورزشی تارتان، جذب و حفظ پزشکان متخصص، رفع مشکل پزشکی قانونی و کمک به معرفی سقز به عنوان شهر پارچه غرب کشور از دیگر پرسش های اصحاب رسانه در این نشست بود

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان فرماندار سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

به گزارش خبرآنلاین،‌با دستور فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان زرند به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید در روز چهارشنبه، کلیه مدارس این شهرستان تعطیل می‌باشد.

مهر نوشت: فرماندار زرند از شهروندان خواست در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری نمایند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898858

دیگر خبرها

  • مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز
  • مدارس این شهر فردا تعطیل شد
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری