Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@02:31:15 GMT

دستگیری ۱۱۵,۰۰۰ متجاوز مرزی/کشف ۱۳۴ تن مواد مخدر

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۴۷۶۵

دستگیری ۱۱۵,۰۰۰ متجاوز مرزی/کشف ۱۳۴ تن مواد مخدر

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه به عملکرد ماموران مرزبانی در راستای حفظ حدود و ثغور سرحدات کشور و کنترل ورود و خروج اتباع بیگانه و مبارزه با قاچاقچیان اشاره و اظهار داشت: در سال ۹۹ دستگیری اشرار مسلح ۳۱ درصد و قاچاقچیان مواد مخدر ۱۵ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی ناجا با اعلام این مطلب که ۱۱۵ هزار و ۲۲۷ نفر متجاوز مرزی دستگیر شده‌اند از افزایش ۷۹ درصدی دستگیری متجاوزان با تلاش نیروهای مرزبانی خبر داد. 

وی گفت: تعداد دستگیرشدگان اعم از قاچاقچی مواد مخدر ،کالا ،سلاح و مهمات و متجاوزین مرزی در مجموع ۵۳ درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد مرزبانی کشور با بیان این مطلب که با توجه به ساختار مرزبانی و تلاش مرزبانان به بهترین شکل ممکن از حریم کشور دفاع می‌شود و مرزها در جنوب و شمال و شرق و غرب کشور در امنیت کامل هستند اعلام کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا مرزبانی اجازه نداد تا حتی یک روز پایانه‌های مرزی بسته شود حتی در دو سه ماهه اول سال ۹۹ که شرایط سختی از لحاظ ویروس کرونا وجود داشت و با اقدامات مضاعف و مجاهدت های مرزبانان توانستیم تلاش دشمنان قهار، گروهک‌ها و منافق ها را برچیده و از مرز دفاع جانانه داشته و حاکمیت اقتصادی کشور در مرزها را حفظ کنیم تا عاملی برای سرمایه گذاری باشد.

سردار گودرزی به کشف ۱۶ میلیون لیتر سوخت قاچاق و ۸۵ هزار راس احشام سبک و سنگین اشاره و بیان داشت: ۱۳۴ تن مواد مخدر با تلاش مرزبانان ناجا کشف و ضبط شد که ۸۶ درصد آن در سیستان و بلوچستان با درگیری مسلحانه و هلاکت اشرار و شهادت تعدادی جوان پاک و معصوم مرزبانی به وقوع پیوست. 

وی گفت :دستگیری قاچاقچیان ۱۵ درصد و کشف سلاح جنگی ۲۶% افزایش داشته است؛ همچنین کشف موتور و خودروهای لوکس که در دریا قاچاق می‌شود نیز ۸ برابر شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: مرزبانان ناجا ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق را در سال ۹۹ کشف کردند.

این خبر در حال تکمیل است.

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر کشف سوخت قاچاق درگیری شهادت متجاوزان مرزی قاچاق سوخت قاچاق دام کالای قاچاق مرز مرزبانان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است

بردن برخی داروهای گیاهی همچون شیرین‌بیان و مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و ... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشور عربستان ممنوع است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از هفته آینده اعزام کاروان‌های زائران ایرانی به سرزمین وحی آغاز می‌شود؛ قرار است در حج امسال 87 هزار و 500 زائر ایرانی برای بجا‌آوردن مناسک حج عازم عربستان شوند. 

زائران حج در این سفر باید به برخی نکات توجه ویژه‌ داشته باشند و ضمن احترام به قوانین کشور میزبان، بدانند که بردن برخی داروهای گیاهی مانند شیرین‌بیان به عربستان ممنوع است. 

همچنین باید بدانند که عربستان قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص مواد مخدر دارد و به گفته سرهنگ کشمیری؛ فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی(ره)، در گیت‌های فرودگاه نظارت سختگیرانه‌ای وجود دارد و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر داده نمی‌شود. 

این در حالی است که طبق ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، وی در مرحله اول یک تا 5 سال و در مرحله دوم 5 تا 15 سال ممنوع الخروج خواهد بود.

زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

 استفاده از انواع داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور و حاوی کدئین نیز در کشور عربستان ممنوع است و در صورت کشف این قبیل داروها در عربستان نسبت به آن مجازات اعمال خواهد شد بنابراین افرادی که دارای بیماری خاص و مجبور به استفاده از دارو هستند مراتب را با کارشناسان سازمان حج و زیارت مطرح کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ معتاد پرخطر در مرند
  • کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا
  • درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
  • انهدام 237 شناور حامل گازوئیل قاچاق و کشف 3.7 میلیون لیتر سوخت در هرمزگان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزهای هرمزگان
  • کشف بیش از ۳میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزها از ابتدای سال تاکنون
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد