Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در سه ماهه سوم سال گذشته، سامسونگ برای اولین بار در چهار سال اخیر موفق شد از فروش اپل پیشی بگیرد. اندکی پس از آن، آیفون ۱۲ به اپل کمک کرد تا در Q ۴ به رتبه نخست برسد، تا جایی که تبدیل به برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان این رقابت تنگاتنگ، سایت SellCell یک نظرسنجی ایجاد کرده تا ببیند وفاداری افراد در واقع به کدام برند بیشتر است. این نظرسنجی که در ماه آگوست سال گذشته انجام شد، نشان می‌دهد با وجود نوسانات فروش، ۹۰ درصد از کاربران آیفون قصد داشتند هنگام تعویض تلفن همراه باز هم با اپل بمانند.

بیشتر بخوانید

نسل جدید گوشی تاشوی سامسونگ با تست ۱۰۰ روزه عرضه می‌شود اپل همچنان در صدر پرطرفدارها

اکنون در سال ۲۰۲۱، سایت SellCell بیش از ۵ هزار کاربر بزرگسال تلفن هوشمند را از ایالات متحده بررسی کرده است. همچنین کاربران گوگل، ال جی و موتورولا در کنار اپل و سامسونگ مورد بررسی قرار گرفتند. مواردی که این بررسی روی آن‌ها صورت گرفته از قرار زیر است:

وفاداری به یکی از پنج برند اصلی تلفن‌های هوشمند نام تجاری ترجیحی برای تعویض تلفن هوشمند عوامل موثر بر وفاداری به برند محبوب‌ترین و کم استقبال‌ترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار

نتایج نشان می‌دهد که وفاداری به نام تجاری اپل بیش از هر زمان دیگری است و این شرکت حتی رکورد خود را نیز رد کرده و با ۹۲ درصد رای کاربران آیفون گفتند که برای سال‌های آینده نیز با نام تجاری اپل پایبند خواهند بود. در همان زمان، وفاداری به سامسونگ بسیار کاهش یافت و از ۸۵.۷ درصد در سال ۲۰۱۹ اکنون به ۷۴ درصد در این ماه رسید.

کاربران سامسونگ بیشتر به اپل تمایل دارند

به نظر می‌رسد که ۵۳ درصد از کسانی که کاربر سامسونگ هستند قصد دارند برای ارتقا بعدی پوشی خودشان را به آیفون تغییر می‌دهند. اکثر پناهجویان گفتند که این کار را به دلیل رعایت حریم خصوصی انجام می‌دهند. بیش از ۲۵ درصد ارزش پول را عامل اصلی تغییر و تعویض برند‌ها می‌دانند.

به ترتیب ۷۱ و ۶۲.۶ درصد از کاربران تلفن‌های موتورولا و ال جی اعلام کرده اند که برای ارتقا تلفن این برند‌ها را تغییر می‌دهند و آن‌ها را به بی استقبال‌ترین گروه تبدیل کردند. به دنبال این روند، اکثر این افراد حدود ۴۶.۶ درصد به سری آیفون ۱۲ مراجعه می‌کنند و اکثر آن‌ها به سمت Galaxy S ۲۱ تمایل دارند. همچنین وفاداری کاربران به Google Pixel نیز از ۸۴ درصد در سال ۲۰۱۹ اکنون به ۶۵.۲ درصد کاهش یافته است.

دلایل وفاداران اپل به این برند تجاری متفاوت است، اما اکثریت قریب به اتفاق ادعا می‌کنند که آن‌ها بسیار اپل را دوست دارند و هرگز با آن مشکلی نداشتند و بسیاری اعتراف می‌کنند که آن‌ها بیش از حد در اکوسیستم اپل غرق هستند و نمی‌خواهند یا نمی‌توانند از آن بیرون بیایند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اپل شرکت اپل شرکت سامسونگ سیستم عامل اندروید سیستم عامل ios

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.   به گزارش تسنیم، از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.   در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.   همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.   بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • حمله ناگهانی مار به نگهبان باغ‌وحش حین غذا دادن (فیلم)
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد