Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:18:04 GMT

آزادسازی کاروانسرای تاریخی سمنان پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۴۸۰۱

آزادسازی کاروانسرای تاریخی سمنان پیگیری می‌شود

گروه استان‌ها- ۹۹۹ کاروانسرا در دوران شاه‌عباس صفوی در ایران ساخته شده است که یکی از آن‌ها در مرکز شهر سمنان واقع شده است و آزادسازی کاروانسرای تاریخی سمنان پیگیری می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان ، کاروانسرای تاریخی سمنان با قدمتی 400 ساله در سال 1352 ثبت ملی شده است و از  سالی که ثبت ملی شده است تا چندی پیش به‌عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفته است تا اینکه رئیس قوه قضائیه در سفر استانی خود به سمنان در روز دوم بهمن‌ماه امسال دستور آزادسازی این بنای تاریخی را صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون این کاروانسرا برای تبدیل‌ شدن به یک مرکز فرهنگی و گردشگری در اختیار شهرداری سمنان قرار گرفته است و قرار است به یکی از مطالبات دیرینه مردم سمنان پس از سال‌ها پاسخ داده شود.

همت مردمی برای احیای بناهای تاریخی؛ "گیسور" دوباره رونق می‌گیرد + تصاویر امضای تفاهم‌نامه مرمت و احیای بنای عمارت حاج رئیس بوشهر رخت مرمت بر تن قلعه اسفندیاری در شهرکرد; احیای بناهای تاریخی نیازمند حضور سرمایه‌گذاران است

ضرورت تسریع در آزادسازی کامل کاروانسرای تاریخی سمنان

منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در این زمینه اظهار داشت: آزادسازی کامل کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی سمنان در حقیقت هویت بخشی به تمدن شهر سمنان است و در بهبود سیمای شهری اثر بسزایی دارد.

وی تبدیل این کاروانسرای تاریخی را به یک مرکز فرهنگی و گردشگری را تحولی بزرگ در حوزه مدیریت امور شهری در سمنان دانست و افزود: شهرداری سمنان باید به‌سرعت در مورد معوض ساختمان دادگاه انقلاب اقدام کند و فرآیندهای قانونی و سازمانی مورد نیاز در این زمینه انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار امیدواری کرد با توافق‌های به عمل آمده روند آزادسازی کامل کاروانسرای شاه‌عباسی به‌سرعت انجام شود و به‌زودی شاهد آزادسازی این کاروانسرا و بهره‌برداری از این مکان تاریخی در سمنان باشیم.

تسهیل در روند اجرایی آزادسازی کاروانسرای سمنان؛ در دستور کار

محمدجعفر عبداللهی رئیس‌کل دادگستری استان سمنان اقدامات انجام شده از سوی شهرداری سمنان برای بهره‌برداری هر چه بهتر از بنای تاریخی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان را خوب ارزیابی کرد و گفت: با این اقدام تمدن و فرهنگ در مرکز شهر سمنان نمایان می‌شود.

وی بیان کرد: با سفر رئیس قوه قضائیه به استان سمنان و انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در مورد آزادسازی کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی و واگذاری آن به شهرداری سمنان اکنون بندهای این تفاهم‌نامه در حال اجراست.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان اظهار داشت: شهرداری سمنان نیاز است تا پایان مراحل و فرایند انجام کار در این خصوص پای‌کار بوده و مفاد توافق را اجرایی کند.

عبداللهی بیان کرد: عزمی جدی از سوی قوه قضائیه و دادگستری کل استان سمنان در مورد تسهیل و تسریع در روند اجرایی آزادسازی کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی سمنان وجود دارد.

محمد ناظم رضوی، شهردار سمنان بابیان اینکه مردم شهر سمنان در انتظار برچیده شدن دیوارهای پیرامونی کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی هستند، عنوان کرد: ما این آمادگی را داریم تا پس از نهایی شدن ضوابط و فرایندهای قانونی و سازمانی در این زمینه هر چه سریع‌تر اقدام کنیم.

وی در مورد معوض دادگاه انقلاب استان سمنان نیز گفت: با توافقات انجام شده زمینی در بلوار قدس سمنان برای این منظور در نظر گرفته شده است که در صورت توافق دادگستری آمادگی داریم تا این بند تفاهم‌نامه را نیز اجرایی و به نتیجه برسانیم.

حفظ آثار تاریخی به لحاظ طیف وسیعی از مزایای فرهنگی و اجتماعی دارای اهمیت است؛ از رفاه اجتماعی و فرهنگی ساکنان منطقه حمایت می‌کند، غرور مدنی جوامع را ارتقا می‌دهد و به همان اندازه می‌تواند وسیله‌ای برای دست‌یابی به اهداف اقتصادی بلندمدت همچون رشد و احیای مجدد شهرها باشد.

انتهای پیام/363/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاروانسرای تاریخی شاه عباسی آزادسازی کاروانسرای تاریخی کاروانسرای تاریخی سمنان شهرداری سمنان استان سمنان تفاهم نامه شهر سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه از آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در این شهرستان خبر داد.

رضا علی‌نسب با اشاره به آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه اظهار کرد: این اراضی در مسیر گمبوعه شهرستان حمیدیه قرار داشتند که در دو دستور قضایی آزادسازی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری خوزستان، وی ادامه داد: چنانچه افراد بدون هماهنگی و کسب موافقت اداره راهداری اقدام به ساخت و ساز در حریم قانونی راه کنند، عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی راه‌ها و با هماهنگی این دادستانی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمان‌های احداث شده و رفع همه آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه با تاکید بر برخورد با هرگونه تغییر کاربری در حریم راه، گفت: در اجرای ماده ۶ قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجاز است با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و درختکاری، زراعت و حفاری در حریم قانونی راه برخورد کند.

علی‌نسب با بیان اینکه برای متهمان پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: دادستانی در راستای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم در بحث صیانت از حریم راه، دستورهای قضایی لازم را صادر خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • (ویدئو) نجات و آزادسازی یک پرنده توسط یک هوادار فوتبال
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان
  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه
  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو + فیلم
  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • (ویدئو) آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو