Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@12:24:24 GMT

باغ دولت آباد و آتشکده زرتشتیان دو شگفتانه ماندگار یزد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۴۸۱۹

باغ دولت آباد و آتشکده زرتشتیان دو شگفتانه ماندگار یزد

باغ دولت آباد و آتشکده زرتشتیان یزد از اماکن گردشگری برجسته یزد هستند که با معماری کهن خود گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، یزد با تاریخ کهن خود از اماکن گردشگری زیادی برخوردار است که می توان از باغ دولت آباد و اتشکده زرتشتیان به عنوان دو جاذبه برجسته شهر یزد یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باغ دولت آباد یکی از جاهای دیدنی شهر یزد است که از میراث جهانی ایران نیز به شمار می‌رود و به‌عنوان یکی از ۹ باغ ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این باغ زیبا که در محله چهار منار قرار گرفته است، یکی از قدیمی‌ترین باغ‌‌های شهر یزد از دوره قاجار محسوب می‌شود.

آتشی که ۱۵۰۰ سال است که در ایران خاموش نشده. این آتش در شهر پر آوازه ی یزد در یک آتکشده ی تاریخی قرار دارد. جاذبه های دیدنی در شهر یزد بی شمار هستند جاذبه هایی که هر کدام برای خود دارای فلسفه و علتی برای وجودشان دارند. 

منبع: دانا

کلیدواژه: باغ دولت آباد شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علیرضا باقری گفت: در سده‌های گذشته و در زمان محمدتقی‌خان بافقی، والی یزد، گل محمدی در محل موقوفات باغ دولت آباد، کشت و مراسم گلابگیری انجام می‌شده است که متأسفانه این سنت، طی سده‌های گذشته فراموش شد و با پیگیری‌های انجام شده بعد از نزدیک به ۲۵۰ سال این مراسم احیا شد.
 وی ادامه داد: مراسم گلابگیری از ساعت چهار عصرامروز پنجشنبه و روز جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه برای تأمین گلاب کفشداری حرم امام رضا (ع) و عتبات عالیات برگزار می‌شود. این مراسم در وقف‌نامه دولت آباد وجود دارد و لذا در سال گذشته کاشت گل محمدی مورد توجه قرار گرفت و در فضایی به وسعت هزار و ۷۰۰ متر مربع در باغ انجام شد و از امسال این سنت احیا شده و هر سال انجام خواهد شد.
 مدیر موقوفات باغ تاریخی دولت آباد یزد گفت: عصر پنجشنبه و روز جمعه در ورودی باغ دولت آباد مراسم گلابگیری کاملاً رایگان است و همه مهمان امام رضا (ع) هستند و از عموم مردم دعوت می‌کنیم تا در این مراسم حضور پیدا کنند.
 باقری از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گلابگیری و عرقیجات در حاشیه این جشنواره خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه در ۳۰ غرفه برپا و برای بازدید عموم دایر است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد
  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • بازگشت تهرانگرد به قاب شبکه تهران