Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام رحیم قزلباش به شکل‌گیری مجمع مشورتی نظام مسائل کشور اشاره و اظهار کرد: این مجمع پیرو بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری بعد از دو سال شکل گرفته و از لحاظ جایگاه حقوقی هم زیر نظر کمیته نظارتی مجلس قرار دارد.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل در استان زنجان با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب بر مردمی شدن مدیریت در کشور تاکید شده است، افزود: بر اساس این بیانیه نظام باید از دولت محوری فاصله گرفته و به مردم محوری با توجه به آشنا بودن با مسائل و مشکلات سوق داده شود که بر این اساس مشکلات به دولت منتقل و ظرفیت‌ها هم مطرح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح، مجمع مشورتی نظام مسائل کشور به صورت سراسری شکل گرفته و دبیر استانی هم مشخص شده است.

قزلباش جریان سازی، گفتمان سازی و مطالبه‌گری را از ارکان بیانیه گام دوم انقلاب دانست و ادامه داد: این سه راهبرد باید در بدنه جامعه شکل بگیرد که رویکرد آن شکل‌گیری حلقه‌های میانی بین حاکمیت و استان متشکل از نخبگان هر استان است که وظیفه این تشکل کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف با هدف احصای مشکلات است.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل در استان زنجان مجمع را بازوی نظارتی مجلس در مورد فقدان قانون و یا عدم اجرای قانون در مورد مشکلات دانست و تاکید کرد: حضور جوانان در عرصه مدیریت کشور از دیگر مطالبات مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب است که نتیجه آن از بین رفتن ناامیدی در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه مجمع در ابتدای مسیر خود قرار دارد، افزود: با تدوین آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، مشکلات سر راه این مجمع هم بررسی و هر مجمع به صورت بومی فعالیت خواهد کرد.

قزلباش با بیان اینکه 10 کمیسیون عمران، کشاورزی، آموزش، بهداشت، صنایع، فرهنگی اجتماعی، حقوقی ... در شهرستان‌ها البته بر اساس اولویت شهرستانی شکل گرفته است، ادامه داد: این نخبگان مشکلات بومی را احصا و مسائل پیرامونی از جمله قوانین را بررسی خواهند کرد تا راه‌کار لازم برای حل هر مشکل در قالب قانون ارائه شود.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل در استان زنجان افزود: کمیسیون‌های تشکیل شده در شهرستان‌ها در مرحله شناسایی نخبگان بومی است تا بتوان برای احصا و ارائه راه‌کار برای مشکلات اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه بدون شک دستگاه‌های متولی مدعی اشراف به امور را خواهند کرد، گفت: مسئله این است که اگر این مشکلات شناسایی شده، پس چرا حل نشده و نمی‌شود و مردم دچار این مشکلات هستند که نمونه آن تشکیل صف‌های خرید مرغ است.

قزلباش با بیان اینکه ایران زمانی 97 هزار روستای بالای 20 خانوار داشته است، تصریح کرد: باید بدانیم که بعد از 42 سال، تعداد این روستاها به 37 هزار رسیده که نشان دهنده از بین رفتن 60 هزار روستا است که بیانگر عدم شنایی ظرفیت‌ها و حل مشکلات است و گرنه هر ارگانی برای خود واحد احصای مسائل دارد.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل در استان زنجان دلیل عدم حل مشکلات و مسائل احصا شده در کشور را ضعف بازوی نظارتی دانست و تاکید کرد: به نظر پای کار نبودن نخبگان بومی برای اجرای قوانین موجود است که نمونه آن عدم اجرای قانون هزینه‌کرد یک درصدی از درآمدهای نفتی در استان مورد نظر است که با پیگیری انجام شده احصا و صرف همان استان شد.

وی ادامه داد: تصاحب موقوفات را از جمله مشکلات موجود در استان دانست که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی انجام شده است که بر اساس نمونه کتابخانه سهروردی اجاره‌نامه داشته که باید 5 درصد از درآمدش را صرف مسجد می‌کرده است که در حال حاضر به آن عمل نمی‌شود که با یک حساب سرانگشتی با این مبلغ اقدامات قابل توجهی می‌توان انجام داد.

قزلباش شکل‌گیری مطالبه‌گری را در کشور از راه‌کارهای حل مشکلات دانست و گفت: باید سوال شود که چرا باید مردم ماهنشان از حق قانونی خود در حوزه معدن بی‌بهره هستند.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مقام معظم رهبری زنجان بیانیه مدیریت بیانیه گام دوم انقلاب اوقاف قانونی فقدان قانون 10 کمیسیون بیانیه گام دوم انقلاب بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است

استاندار اصفهان گفت: تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است و استفاده از ظرفیت شوراها به نحوی نهادینه شد که مردم در حرکت جمعی برای حل مسائل پیرامونی خود مشارکت کنند و نظام ما به‌عنوان یک نظام مردمی با شکل گیری شوراها روند پایدارتری را پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با حضور در یکصدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: روز شوراها را به همه اعضای شوراهای استان، شهرستان و روستاهای کشور به‌ویژه اصفهان تبریک عرض می‌کنم و این روز فرصتی برای ارزیابی عملکردی و حرکت به سمت اهداف متعالی شوراها است.

وی با اشاره به نگاه حکیمانه حضرت امام (ره) به تشکیل شوراها افزود: شوراها یکی از مظاهر مشارکت مردم در سرنوشت خود است که با نگاه حکیمانه حضرت امام شکل گرفت و مقام معظم رهبری نیز با همین نگاه همانطور که در شعار امسال نیز بر مشارکت مردم تاکید داشتند، به صورت رسمی و در قالب وضعیت کنونی بخشی از حکمرانی به سمت مردم سوق داده شد.

استاندار اصفهان شوراها را جلوه‌ای از حرکت برای استقرار جمهوری اسلامی در میان مردم دانست و افزود: با شکل‌گیری شوراها اتفاقات خوبی رقم خورده است و در کنار تحقق قانون اساسی و نیز تحقق نگاه مکتبی و دینی ما، جامعه را به سمت استفاده از خرد جمعی و شریک کردن مردم در امور خود پیش برده است.

وی با بیان اینکه حکمرانی مردم در مسیر شوراها یکی از جلوه‌های همین موضوع است که مصداق بارز آن شکل گیری شوراهای شهرها و روستاها بوده است، تصریح کرد: تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است و استفاده از ظرفیت شوراها به نحوی نهادینه شد که مردم در حرکت جمعی برای حل مسائل پیرامونی خود مشارکت کنند و نظام ما به‌عنوان یک نظام مردمی با شکل گیری شوراها روند پایدارتری را پیدا کرد.

مرتضوی یکی از ویژگی‌های شوراها را نگاه سایر استان، به عملکرد شوراهای کلان‌شهرها به‌ویژه اصفهان دانست و گفت: اصفهان محل رفت و آمد مسئولان مختلف است و تأثیرپذیری از نگاه و عملکرد و نحوه تصمیم‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان در سایر شهرها و روستاها انعکاس خود را نشان می‌دهد و در بخش‌های مختلف این تأثیرپذیری را می‌بینیم؛ حتی با این جزئیات زمانی که یک نماد برای روشنایی شهر استفاده می‌شود، در شهرهای کوچک تاًثیرگذاری ان دیده می‌شود که این خود فرصتی برای تعامل و هماهنگی میان شوراها فراهم می‌کنید.

وی با اشاره به رویکردهای متناسب دغدغه‌مند شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توجه به مسائل زیست‌محیطی، نگاه به ظرفیت سازی تأمین انرژی، توجه به منابع آب، مصرف بهینه آن و مباحث صرفه‌جویی آب و ارائه کمک فکری به مدیریت استان در حوزه آب و توجه به مباحث حمل‌ونقل عمومی نشان دهنده نگاه عمیق شورای ششم به مسائل شهر و استان است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه یکی از اتفاقات مبارکی که در این دوره شورا رخ داده این است که به جای نگاه دفعی به مسائل شهری نگاه ویژه و ریشه‌ای تر و عمیق‌تری داشته است، تصریح کرد: این نگاه به سمت عمیق‌تر رفته است و اگر مدیریت شهری برای خط دو مترو وقت بگذارد اهمیت بیشتری دارد تا کارهای سطحی مانند ایجاد شهر کارگاهی در معابر و خیابان‌ها، بهره‌برداری از آن قطعاً اثربخشی بهتری در شهر خواهد داشت.

وی افزود: جای قدردانی دارد که شورای شهر اصفهان علی رغم هزینه‌های اجتماعی، به دنبال کارهای ریشه‌ای و عمیق رفته‌اند و تصمیمات خوبی در حوزه سلامت و گردشگری از سوی شورای شهر گرفته شده است.

مرتضوی گفت: در موضوع آب به غیر از پروژه بهشت آباد، بقیه پروژه‌های آبی استان فعال است و روند همه آنها به سرعت در حال انجام است و اگر اطلاع‌رسانی نمی‌شود به خاطر حواشی است که با اطلاع‌رسانی آن برای پروژه‌ها پیش می‌آید و این حواشی در گذشته سبب تعطیلی پروژه‌ها شده است.

کد خبر 748623

دیگر خبرها

  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان