Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، پیکر مجتبی برسنجی شهید مدافع حرم در امامزاده کمالدین (ع) سرخ‌کلای زیراب‌سوادکوه پیش از ظهر امروز به خاک سپرده شد.

مجتبی برسنجی متولد اول فروردین ۱۳۷۳ است که ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ در المیادین سوریه و در تله انفجاری داعش به شهادت رسید.

فعالیت در هیأت مذهبی تبلیغات اسلامی با نام هیأت حضرت علی‌اکبر هلال احمر سوادکوه و راه‌اندازی حسینیه سیار با نیسان و‌ مداحی ایام محرم و مناسبت‌های دینی و مذهبی، فعالیت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر از کارهای مردمی این شهید بزرگوار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در برخورد‌‌ها و رفتارهای اجتماعی با طمأنینه و‌ مؤدبانه و همراه با لبخند گرم برخورد می‌کرد و در دل‌ها ماندگار شد.

حضور گسترده مردم در استقبال از پیکر شهید و مراسم وداع عمومی بیانگر آن است که شهید برسنجی با رفتار‌ها و گفتار‌ها و اخلاص خود قبل از شهادت در المیادین سوریه به شهادت رسیده بود و سخن سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید سید روح‌الله عمادی مبنی بر اینکه قبل از شهادت باید شهید شد را تفسیر کرد.

پیکر شهید پاسدار مدافع حرم مجتبی برسنجی بر روی دستان مردم سوادکوه تا امامزاده کمال‌الدین (ع) سرخ‌کلا تشییع و با اقامه نماز توسط حجت الاسلام محمد‌زمان رضایی امام جمعه زیراب‌سوادکوه به خاک سپرده شد و روحش به ملکوت اعلی پیوست.

جالب توجه است که این شهید با وجود اینکه به عنوان نجات‌گر در هلال‌احمر فعالیت داشت، در نامه‌ای به رئیس جمعیت هلال احمر خواستار واریز مبلغ دستمزد( حاصل از نجات‌گری که به طور کلی ناچیز بوده) برای فعالیت‌های عام المنفعه کرده بود، همچین داشتن آرزوی همیشگی شهادت که بار‌ها به دوستان نزدیکش بیان می کرد نقل محافل خصوصی و عمومی است.

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید مجتبی برسنجی مدافع حرم سوادکوه هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۵۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی

در مراسمی با حضور جمعی از مسئولین و اهالی، کلنگ احداث المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی در آرامستان زادگاه این شهید واقع در روستای علی آباد دشتابی بر زمین زده شد.

شهید انتظامی احسان بابائی به همراه ۱۰ نفر از همرزمانش بامداد روز جمعه (۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲) در عملیات تروریستی جیش الظلم به مقر انتظامی شهرستان راسک سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دیدار اعضای جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با خانواده شهید والامقام
  • بودجه هلال احمر متناسب با ماموریت‌های محوله نیست
  • یادی از شهید امیررضا علیزاده ، شهید مدافع حرم
  • تشیع پیکر شهدا و راهپیمایی روز جهانی قدس
  • پیکر شهید جلال اعتماد در زادگاهش قروه آرام گرفت
  • تشییع پیکر شهید مرزبان در قروه
  • پیکر شهید «جلال اعتماد» در قروه تشییع شد
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد