Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجموع تعهد استان در جذب مشارکت‌های مردمی حدود ۴۷ میلیارد تومان بود، گفت: تا تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مشارکت‌های مردمی در سال‌جاری جذب شد.

علی ملکپور ۲۸ اسفندماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اعتمادسازی از مهم‌ترین ارکان در مجمموعه کمیته امداد خمینی(ع) است، اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد منابع مالی این نهاد از منابع تعهدی و که همان محل مشارکت‌های مردمی است تامین و مابقی نیز از محل منابع دولتی تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجموع تعهد استان حدود ۴۷ میلیارد تومان بود، گفت: تا تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مشارکت‌های مردمی در سال‌جاری جذب شد.

وی با بیان اینکه ۹۳ مرکز نیکوکاری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: از این تعداد ۴۷ مرکز نیکوکاری بامحوریت مساجد فعالیت می‌کنند، امسال میزان درآمد جشن نیکوکاری بیش از ۱۲ میلیارد تومان بود که در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد، نیاز جامعه با توان مالی نهاد متفاوت و نمی‌توانیم با این منابع مالی تمام نیازها را پوشش دهیم.

ملکپور با بیان اینکه ۴۳ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با جمعیت تحت پوشش موقت این نهاد، حدود ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: بهره‌مندی ۱۳۰۰ خانوار از خدمات بیمه تامین اجتماعی، ۱۱۴ مورد ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، کمک به کودکان مبتلا به سوء‌تغذیه در قالب کارت شارژ برای افراد تحت حمایت و غیرتحت حمایت و تامین ۱۰۰۰ مورد جهیزیه برای دختران تحت حمایت از جمله اقدامات صورت گرفته کمیته امداد امام خمینی(ره) استان است.

وی بیان کرد: امسال با همکاری خیران ۸۰۰ مورد تبلت، گوشی هوشمند و لپ‌تاپ تحویل خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد شد، تهیه این اقلام هزینه بالایی دارد و امکان تهیه این اقلام برای تمامی دانشجویان و دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد وجود ندارد

ملکپور با اشاره به اینکه یکی از وظایف ذاتی کمیته امداد در حوزه مسکن توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است، عنوان کرد: اگر مشکل مسکن مددجویان برطرف شود، می‌توان گفت توانمندی صورت گرفته است، از طریق تفاهم‌نامه منعقد شده از سوی مرکز با سپاه در قالب مسکن مددجویان، سهمیه استان ۲۸۴ مسکن بود که ۹۰ درصد آن تحویل خانواده‌ها شده و ۱۰ درصد باقی‌مانده قرار است تا پایان اسفندماه یا فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ تحویل داده شود.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری تحویل ۵۰۰ مسکن شهری و روستایی به خانواده‌های تحت حمایت با حضور رئیس کمیته امداد و انجام ۷۰۳ مورد تعمیرات مسکن را از اقدامات حوزه مسکن برشمرد و گفت: بخشی از اعتبارات مسکن از طریق خیرین تامین شد که در این زمینه از سوی دو خیر از خارج کشور حدود سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک صورت گرفت که تعهد مرکز برای سال آینده ۲۵۰۰ مسکن برای خانواده‌های تحت حمایت است که نیازسنجی‌ها انجام شده است.

ملکپور با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی و اساسی کمیته امداد اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است، تصریح کرد: با توجه به آمار بالای بیکاری در استان، امسال ۲۳ طرح اشتغال خرد و پایدار از سوی این نهاد در استان انجام شد، از طرفی چهارمحال و بختیاری جزو استان‌هایی بوده که ۱۰۰ درصد سهمیه در بحث کاریابی را جذب کرده و خوشبختانه ۱۰۰۰ خانوار در سال جاری به خودکفایی رسیدند، همچنین برنامه امداد برای سال آتی اجرای ۵۰ هزار طرح اشتغال در استان است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات کمیته امداد، بیان کرد: وام کارگشایی فاقد کارمزد بوده و سال آینده کارمزد آن از طریق خیرین پرداخت خواهد شد، علاوه بر این، تسهیلات اشتغال از محل تبصره ۱۶ بوده که ۱۰۰ درصد منابع جذب شده است که این امر به دلیل ارتباط امداد با کارگروه‌های مختلف، اشتغال و اقتصاد مقاومتی بوده است.

انتهای پیام

.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری کمیته امداد امام خمینی کمیته امداد امام خمینی ره خانواده های تحت حمایت محل مشارکت های مردمی مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی با قدردانی از همراهی خیرین در برنامه‌های کمیته امداد اظهار کرد: با مشارکت و همدلی خیرین زنجانی؛ کمیته امداد استان زنجان رتبه نخست کشوری را در نگهداشت حامیان دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب به ۴۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، اضافه کرد: این تعداد فرزند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین از حمایت های کمیته امداد برخوردارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از همکاری ۳۶ هزار و ۴۸۰ حامی با این نهاد خبر داد و گفت: قریب به ۴ هزار نفر از این حامیان در ماه رمضان جذب شدند.

صالحی همچنین از افزایش دریافتی ایتام زنجانی خبر داد و گفت: دریافتی ماهیانه ایتام به حدود ۲ میلیون تومان در ماه رسیده است و دریافتی فرزندان مشمول طرح محسنین هم ۹۱۰ هزار تومان در ماه است.

وی با بیان اینکه خیرین با هر مبلغی می توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند، اضافه کرد: خیران نیک اندیش زنجانی می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ و یا مراجعه به سایت Ekram.emdad.ir حمایت مادی و معنوی فرزندان ایتام و محسنین را عهده دار شوند.

کد خبر 6096863

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی‌
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی