Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@04:01:29 GMT

دستگیری ۱۱۵,۰۰۰ متجاوز مرزی

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۵۸۸۱

دستگیری ۱۱۵,۰۰۰ متجاوز مرزی

خبرگزاری فارس: سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه به عملکرد ماموران مرزبانی در راستای حفظ حدود و ثغور سرحدات کشور و کنترل ورود و خروج اتباع بیگانه و مبارزه با قاچاقچیان اشاره و اظهار داشت: در سال ۹۹ دستگیری اشرار مسلح ۳۱ درصد و قاچاقچیان مواد مخدر ۱۵ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی ناجا با اعلام این مطلب که ۱۱۵ هزار و ۲۲۷ نفر متجاوز مرزی دستگیر شده‌اند از افزایش ۷۹ درصدی دستگیری متجاوزان با تلاش نیروهای مرزبانی خبر داد.

وی گفت: تعداد دستگیرشدگان اعم از قاچاقچی مواد مخدر ،کالا ،سلاح و مهمات و متجاوزین مرزی در مجموع ۵۳ درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد مرزبانی کشور با بیان این مطلب که با توجه به ساختار مرزبانی و تلاش مرزبانان به بهترین شکل ممکن از حریم کشور دفاع می‌شود و مرزها در جنوب و شمال و شرق و غرب کشور در امنیت کامل هستند اعلام کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا مرزبانی اجازه نداد تا حتی یک روز پایانه‌های مرزی بسته شود حتی در دو سه ماهه اول سال ۹۹ که شرایط سختی از لحاظ ویروس کرونا وجود داشت و با اقدامات مضاعف و مجاهدت های مرزبانان توانستیم تلاش دشمنان قهار، گروهک‌ها و منافق ها را برچیده و از مرز دفاع جانانه داشته و حاکمیت اقتصادی کشور در مرزها را حفظ کنیم تا عاملی برای سرمایه گذاری باشد.

سردار گودرزی به کشف ۱۶ میلیون لیتر سوخت قاچاق و ۸۵ هزار راس احشام سبک و سنگین اشاره و بیان داشت: ۱۳۴ تن مواد مخدر با تلاش مرزبانان ناجا کشف و ضبط شد که ۸۶ درصد آن در سیستان و بلوچستان با درگیری مسلحانه و هلاکت اشرار و شهادت تعدادی جوان پاک و معصوم مرزبانی به وقوع پیوست.

وی گفت :دستگیری قاچاقچیان ۱۵ درصد و کشف سلاح جنگی ۲۶% افزایش داشته است؛ همچنین کشف موتور و خودروهای لوکس که در دریا قاچاق می‌شود نیز ۸ برابر شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: مرزبانان ناجا ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق را در سال ۹۹ کشف کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: فرمانده مرزبانی ناجا متجاوز مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، لطف‌الله بابایی ظهر چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: ۴ هزار و ۱۰۷ نفر مسافر خارجی طی یک ماهه گذشته وارد مرز بیله‌سوار شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۳ درصدی را شاهد هستیم.

وی خروج مسافران از پایانه را ۹۵ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده ۴ هزار و ۵۰۱ نفر مسافر خارجی از مرز بیله‌سوار خارج شده‌اند.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار از افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد و افزود: در یک ماهه گذشته ۸ هزار و ۷۷۱ نفر مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند که تردد در سال گذشته ۴ هزار و ۶۲۷ نفر مسافر بوده است.

بابایی ادامه داد: تعداد ۱۶۳ نفر ایرانی و ۸ هزار و ۶۰۸ نفر از مرز بیله‌سوار تردد کردند که مسافران ایرانی به صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد کرده‌اند.

وی با اشاره به تردد ۱۲ هزار و ۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه از مرز بیله‌سوار بیان کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و ۷۵۹ دستگاه نیز از مرز بیله‌سوار خارج شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند، گفت: در تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲۳ دستگاه بود افزایش ۵۲ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 6094249

دیگر خبرها

  • تشییع باشکوه پیکر شهید مرزبان در بانه + تصاویر
  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی کردستان؛ یک سرباز به شهادت رسید/ عکس
  • تیراندازی به برجک مرزبانی در کردستان؛ شهادت ۱ سرباز و جراحت ۳ تن
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت
  • جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر
  • جزئیات نحوه شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه