Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@06:07:49 GMT

هفت هزار تن سیب در سردخانه‌های مشگین‌شهر موجود است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۵۹۲۴

هفت هزار تن سیب در سردخانه‌های مشگین‌شهر موجود است

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر هفت هزار تن سیب قرمز در سردخانه‌های مشگین‌شهر در مرحله توزیع قرار دارد و در صورت درخواست سایر استان‌ها، قادر به تأمین نیاز آنها هستیم.

خلیل نیکشاد روز چهارشنبه 27 اسفندماه در جلسه ستاد تنظیم بازار در اردبیل اظهار کرد: توزیع میوه شب عید اعم از پرتقال و سیب در مناطق مختلف استان در آستانه عید نوروز آغاز شده و تا 15 فروردین در جایگاه‌های تعیین شده ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ذخیره مناسب سیب قرمز تولید شده از باغات مشگین‌شهر در سردخانه‌ها اشاره کرد و گفت: شرایط مساعدی را در تولید این محصول شاهد هستیم به طوریکه سه برابر نیاز استان و در حدود 170 هزار تن سیب قرمز در استان اردبیل تولید و روانه بازار مصرف شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: البته بخشی از این تولیدات با نظر ستاد تنظیم بازار در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده تا به تناسب نیاز بازار عرضه آن را شاهد باشیم.

نیکشاد خاطر نشان کرد:‌ فراتر از نیاز استان با کیفیت مناسب آماده عرضه سیب قرمز به سایر استان‌ها هستیم که انتظار می‌رود در این زمینه نیز با تشکیل میز سیب درختی فرصتی مناسب برای برآورده شدن نیاز سایر استان‌ها را به عینه شاهد باشیم.

تولید گوشت سفید در 510 واحد مرغداری اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد تنظیم بازار مرغ و عرضه آن به مقدار نیاز مردم در ایام پایانی سال اضافه کرد: در استان اردبیل 510 واحد مرغداری نسبت به تولید مرغ گوشتی اقدام می‌کنند که جوجه‌ریزی بهمن ماه این واحدها بیش از سه میلیون و 100 هزار قطعه بوده است.

وی بیان کرد: در اسفندماه نیز دو میلیون و 200 هزار قطعه جوجه‌ریزی را شاهد بودیم در حالی که سرانه مصرف استان 27 صدم درصد است.

نیکشاد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر 2.5 برابر نیاز استان روزانه کشتار مرغ را در مرغداری‌ها شاهد هستیم به طوریکه امروز بیش از 200 تن مرغ در کشتارگاه‌های استان آماده عرضه به بازار شده است.

وی تصریح کرد: چهار اکیپ سازمان جهاد کشاورزی از پنج عصر تا شش صبح با حضور در کشتارگاه‌ها نسبت به کشتار با کیفیت و استاندارد مرغ نظارت کرده و صبح محصول نهایی را تحویل خودروهای یخچال‌دار می‌دهند تا در شبکه توزیع عملیات توزیع مرغ را شاهد باشیم.

نیکشاد گفت:‌ حتی در تعطیلات نوروزی توزیع مرغ کشتار روز انجام خواهد شد و به هیچ وجه همکاران ما تعطیلی در این ایام ندارند و امیدواریم با جوجه‌ریزی انجام شده در اسفندماه برای ماه مبارک رمضان در توزیع گوشت سفید مشکلی نداشته باشیم.

وی به مردم استان اطمینان خاطر داد که به اندازه کافی روزانه کشتار مرغ انجام می‌شود و هیچ نگرانی از بابت عرضه آن به قیمت مصوب نداشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيب میوه شب عید سردخانه های غذایی استانی شهرستانها سازمان جهاد کشاورزی سردخانه ها استان اردبیل سیب قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی

سرپرست هماهنگی معاونت اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استاندار خراسان جنوبی و سازمان تعاون روستایی کشور با موضوع احداث سردخانه ۲ هزار تنی نگهداری محصولات مزیت‌دار استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور استان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اظهار داشت: در روزهای گذشته معاون اقتصادی وزیر کشور، معاونین وزرای جهاد کشاورزی و صمت و مدیران کل مرتبط وزارت امور اقتصادی و دارایی از غرفه استان در این نمایشگاه بازدید کردند.

سرپرست هماهنگی معاونت اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: شخصیت‌هایی از اتاق‌های مشترک ایران، چین، ترکمنستان و گروه‌های تجاری از امارات، ترکیه، کانادا، ترکمنستان، قرقیزستان و افغانستان، روسیه، ژاپن را در غرفه استان خراسان جنوبی داشتیم. 

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، گفت: دو تفاهم‌نامه همکاری فی مابین استاندار خراسان جنوبی و سازمان تعاون روستایی کشور با موضوع احداث سردخانه 2 هزار تنی نگهداری محصولات مزیت‌دار استان، تأمین نقدینگی خرید توافقی محصولات مزیت‌دار بخش کشاورزی استان با اولویت زرشک منعقد شد.

جعفری ادامه داد:  تفاهم‌نامه همکاری فی مابین استاندار خراسان جنوبی و مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی با موضوع ثبت نظام میراثی جهانی زرشک و عناب نیز منعقد شد.

انتهای پیام/254/

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند