Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قدیر در مراسم افتتاح بخش فوق تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهید بهشتی (ره) اظهار کرد: سرطان سومین عامل مرگ و میر کشور است و در سال های اخیر شیوع آن افزایش چشمگیری داشته است و درمان این بیماری از چالش های اصلی سیستم های درمانی محسوب می شود و براساس آمارهای بدست آمده حدود دوسوم بیماران مبتلا به سرطان به پرتو درمانی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان قم به طور میانگین هرسال بین هزار تا 1500 بیمار به پرتو درمانی نیاز دارند که با توجه به طولانی بودن دوره درمان نیاز به تردد مکرر یا اقامت طولانی مدت در شهرهایی که این خدمت را ارائه می دهد دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به نخستین خیری که اقدام به ایجاد بخش رادیوتراپی در قم کرد، گفت: با توجه به فوت این خیّر این مهم محقق نشد.

وی اضافه کرد: پس از گذشت چند سال ساخت این مرکز در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع با بودجه خیرین و اختصاص مبلغ 12 میلیارد ریال اعتبارات دولتی و 92 میلیارد ریال اهدایی رهبر معظم انقلاب در سه طبقه و زیربنایی به متراژ3 هزار متر مربع به پایان رسید که طبقه میانی آن  برای ارائه خدمات شیمی درمانی، تجهیز و راه اندازی شد.

قدیر بیان کرد: بخش رادیوتراپی در نظر گرفته شده نیاز به صرف هزینه بالایی داشت و از جایی که نیات خیر و احسان در حق مردم همواره شامل حال دردمندان و بیماران بوده است، خیریه حاج حسین کوهستانی با اختصاص 30 میلیاد تومان و مساعدت وزارت بهداشت در تخصیص ارز دولتی، تجهیزات و دستگاه هایی که به آخرین فناوری روز دنیا مجهز است خریداری شد که بخشی از این تجهیزات نصب و بخش دیگری مانند پت اسکن در مراحل خریداری است.

وی اضافه کرد: این بخش مجهز به دو دستگاه پرتو درمانی سینرژی پلتفرم و کامپکت است که از پیشرفته ترین دستگاه های جهان محسوب می شود و سایر تجهیزات سیستم های درمانی خریداری شده برای این بخش از بالاترین استاندارد جهانی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: این بخش از دستگاه سی تی اسکن شبیه ساز پرتودرمانی در کنار سایر دستگاه پرتو درمانی تمامی خدمات مربوط به بیماران سرطانی را به طور جامع و متمرکز ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به زودی اولین دستگاه براکی تراپی یا پرتودرمانی داخلی در استان قم و اتاق عمل مختص آن در این مرکز راه‌اندازی خواهد شد که باعث میشود دوره درمانی پرتو درمانی بیماران بخصوص سرطان های زنان تکمیل و بیماران از مسافرت به شهرهای دیگر در حین درمان پرتو درمانی بی نیاز شوند.

قدیر بیان کرد: این مرکز دانشگاهی با داشتن تیم تخصصی درمان شامل متخصصین پرتو درمانی آنکولوژی و متخصص فیزیک پزشکی تمامی خدمات مربوط به درمان سرطان شامل پرتودرمانی و شیمی درمانی را به کلیه بیماران بیمه شده به صورت رایگان ارائه می دهد و از ابتدای سال ۱۴۰۰ آماده خدمت رسانی به تمامی بیماران استان قم و زائرین گرامی حضرت معصومه (س) است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در آینده نزدیک شاهد اتمام چندین پروژه درمانی و بیمارستانی دیگر در شهر قم خواهیم بود که می‌تواند شهر مقدس قم را در عرصه درمان و آموزش پزشکی کشور جذب پیشتازان قرار دهد.

انتهای پیام/78005/آ40

منبع: فارس

کلیدواژه: قم شهید درمان دانشگاه علوم پزشکی پرتو درمانی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت

ایسنا/خراسان شمالی چندین پروژه‌ بهداشتی و درمانی خراسان شمالی امروز شنبه(هشتم اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته سلامت با حضور دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی و افتتاح شد.

 آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک یکی از پروژه هایی بود که امروز کلنگ زنی شد. این بیمارستان در مساحتی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع در پنج طبقه و دو فاز در محل سایت پردیس دانشگاه راه اندازی می‌شود. در فاز نخست این پروژه عمرانی با ۱۰۰ تخت احداث می شود که نقشه آن آماده و طراحی شده و در فاز دوم توسعه از ۱۰۰ تخت به ۳۲۰ تخت افزایش خواهد داشت که مطالعه آن در حال انجام است.

بیمارستان مادر و کودک در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که فاز مطالعه آن آغاز شده و ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات آن تخصیص پیدا کرده است. ساخت این بیمارستان به یک هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

راه اندازی دستگاه ام آر آی در بیمارستان امام حسن(ع)

دستگاه پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد امروز افتتاح شد. دستگاه پیشرفته ام آر آی این بیمارستان که از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های کشور است، به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است که محدودیت تصویربرداری برای افراد با وزن بالا را ندارد.

این دستگاه ام آر آی دومین دستگاه ام آر آی، استان است که در یک سال گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 با افتتاح این دستگاه، تعداد کل دستگاه های ام آر آی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به سه دستگاه فعال افزایش یافته است.

راه اندازی نخستین سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس خراسان شمالی

دستگاه سی تی اسکن پیشرفته، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور معاون وزیر بهداشت راه‌اندازی شد.

این دستگاه نخستین سی تی اسکن فوق‌ پیشرفته ۱۲۸ اسلایس استان است. سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس با مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، یکی از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیاست که با راه اندازی آن، تصویربرداری از عروق کرونر قلب امکانپذیر شده و به تشخیص و درمان بهتر و دقیق تر بیماری های قلبی کمک می کند.

افتتاح همراه سرا و مرکز تصویر برداری دیجیتال در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد 

همراه سرای خیرساز و مرکز تصویربرداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) نیز از دیگر پروژه هایی بود که به بهره‌برداری رسید. این همراه سرا در زمینی به مساحت ۸۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است.

همچنین، رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیربنایی به مساحت ۶۰ متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه اندازی شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان

عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان نیز آغاز شد. این مجتمع با زیر بنای ۴۲۱۱ متر مربع و با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد