Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الاخبار چاپ بیروت با اشاره به خبر نصب سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در یکی از کشور‌های منطقه نوشت: احتمالا این سامانه برای مقابله با حملات موشکی یمنی‌ها به عربستان نصب شده است.

یحیی دبوق در یادداشتی در روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت: به نظر می‌آید آنچه جرد کوشنر و پس از او بنیامین نتانیاهو، مژده توافق‌های جدید عادی سازی روابط با برخی طرف‌های عربی را دادند، فقط در حد آرزو نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه طبق آخرین خبر‌ها در اسرائیل، رابطه تل آویو و ریاض از طریق نصب سامانه گنبد آهنین در عربستان برای مقابله با حملات موشکی و پهپادی یمن عمیق‌تر شده است.

به گفته منابع مطلع، اکنون هیئتی از شرکت صنایع نظامی اسرائیل «رافائل» برای بررسی آنچه این شرکت می‌تواند برای فراهم کردن سامانه‌ها علیه موشک‌های نقطه زن و پهپاد‌های یمنی انجام دهد در عربستان به سر می‌برد.

روزنامه الاخبار چاپ بیروت می‌نویسد: جدای از کارآمدی این سامانه اسرائیلی که در سال‌های گذشته برخی عیوب آن برملا شد، این اقدام زمینه تحولات پویاتری را در رابطه میان عربستان و اسرائیل که همچنان پشت پرده قرار دارد، فراهم می‌کند.

سانسور نظامی در اسرائیل تا امروز اجازه نداده است نام کشور عربی حوزه خلیج فارس که با کمک همپیمان آمریکایی سامانه گنبد آهنین برای رهگیری موشک‌های کوتاه بُرد به آنجا منتقل شده است، برملا شود. با درک انگیزه‌های این مخالفت، حدس زدن نام این کشور که عربستان است، دشوار نخواهد بود.

خبر‌های مختصر درباره انتقال این سامانه هنوز به مرحله آشکار کردن عادی سازی روابط میان برخی رژیم‌های عربی و اسرائیل نرسیده است و می‌دانیم که مشخصا عربستان هنوز مانند دیگران به این مرحله (برای عادی سازی روابط) نرسیده است؛ اگر چه این عربستان بود که (آن کشورها) را به این کار (عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) تشویق کرد. برخلاف ادعای برخی، تاخیر عربستان (در اعلام عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) به آرمان فلسطین ارتباطی ندارد، بلکه این مسئله به برهه زمانی و شرایط مناسب داخلی و خارجی به ویژه تغییرات ایجاد شده در کاخ سفید مرتبط است. از اینرو عربستان تا امروز همچنان از آشکار کردن رابطه واقعی میان خود و اسرائیل خودداری می‌کند و می‌دانیم عربستان برای درخواست رابطه با اسرائیل پیشرو است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سامانه گنبد آهنین حملات موشکی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا

دو شهر مرجعیون و کفرکلا در جنوب لبنان در روزهای اخیر هدف حملات گسترده رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند. کفرکلا با تشییع پیکر پانزدهمین شهید خود در عملیات «در مسیر قدس» تعهد و پایمردی خود در دفاع از مردم مظلوم غزه را به منصه ظهور رسانده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، دوربین خبرگزاری تسنیم با سفر به دو شهر مرجعیون و کفرکلا در جنوب لبنان، مشرف به شهرک متولا در سرزمین های اشغالی و پایگاه های ارتش اسرائیل در زبدین، رویسات العلم و رمثا و تپه های کفرشوبا و مزارع شبعا به بررسی آخرین وضعیت جبهه های نبرد حزب الله و رژیم صهیونیستی پرداخته است.

 

.

 

مرجعیون در جریان درگیری های اخیر حزب الله و رژیم صهیونیستی در معرض بمباران شدید قرار گرفته است. علاوه بر مرجعیون صدها ساختمان در شهر کفرکلا نیز در اثر حملات اسرائیل بطور جزئی یا کامل تخریب شدند.

کفرکلا در امتداد نبرد غزه، پیکر پانزدهمین شهید مقاومت اسلامی لبنان در عملیات «در مسیر قدس» را بر دوش مردم این شهرک تشییع می کند. این شهرک از سال 1948 شهدای بسیاری را در نبرد با رژیم اشغالگر تقدیم کرده است.

یکی از ساکنین شهرک کفرکلا به خبرنگار تسنیم می گوید: خسارات وارده بسیار زیاد است، ولی همه چیز فدای ناخن های جوانانمان در مقاومت.

حملات اسرائیل به مناطق مسکونی در جنوب لبنان سبب شده تا حزب الله نیز در راستای راهبرد مقابله به مثل مناطق مسکونی در شمال سرزمین های اشغالی را هدف حملات خود قرار دهد.

علی شعیب؛ خبرنگار میدانی شبکه المنار در همین رابطه به خبرنگار تسنیم می گوید: وقتی اسرائیل قواعد نبرد را زیر پا می گذارد، مقاومت نیز به شکلی متناسب به این نقض قواعد درگیری، پاسخ می دهد.گسترش جبهه های جنگ از سوی طرفین نشانگر ماهیت این تقابل است.

مردم لبنان: موشکهای سپاه بر فراز قدس؛ نماد فروپاشی اسرائیلتجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف مقاومت لبنان قرار گرفت

 

در این بین حمله هوایی روزهای گذشته مقاومت با استفاده از پهپاد به شمال شهر عکا، در 15 کیلومتری مرز لبنان و فلسطین، عملا دورترین نقطه ای است که حزب الله از زمان آغاز جنگ به آنجا حمله کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد