Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@19:03:46 GMT

مرز ایران و ترکمنستان مرز صلح است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۶۶۵۱

مرز ایران و ترکمنستان مرز صلح است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی بیگ زاده در نشست ویدئو کنفرانس با معاون استاندار آخال کشور ترکمنستان، بر تقویت تعاملات فرهنگی بین دو کشور با هدف استحکام روابط تاکید کرد.

وی در این نشست با تاکید بر اینکه مردم ایران و ترکمنستان اشتراکات زیادی دارند، گفت: هر ساله ایرانیان به مانند مردم ترکمنستان عید نوروز را جشن می‌گیرند که این یکی از نقاط اشتراکی بین دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی، افزود: حس اعتماد متقابل به یکدیگر علت اصلی دوستی دو ملت ایران و ترکمنستان است که موجب شده، دو کشور با بهره‌مندی از این ویژگی، فرصت همکاری‌های بیشتر را فراهم کرده و در شرایط سیاسی و اقتصادی مختلف از حیات تاریخی خود فاصله نگرفته و همیشه از یکدیگر حمایت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی با اشاره به ریشه‌های مشترک قومیتی و فرهنگی بین دو کشور، خاطرنشان کرد: مرزهای ما مرزهای صلح است و استان خراسان شمالی برای انجام برنامه‌های فرهنگی مشترک با کشور ترکمنستان آمادگی دارد.

بیگ زاده با تاکید بر اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌‌های مشترک بین استان خراسان شمالی و کشور ترکمنستان در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و ورزشی، گفت: در جلسه وبینار بین دو استاندار آخال و خراسان شمالی پیشنهاداتی مطرح شد که از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است که بر اجرایی شدن این پیشنهادات نیز تاکید داریم.

وی در بخش پایانی سخنان خود تدوین سند فرهنگی بین دو استان آخال و خراسان شمالی را پیشنهاد داد و افزود: می‌توانیم تعاملاتمان را بر اساس این سند دنبال کنیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکمنستان خراسان شمالی صلح ایران آخال محمد علی شجاعی بیگ زاده خراسان شمالی دو کشور بین دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد

محمد شاهدی در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد : مسابقات فوتبال لیگ امیدهای خراسان شمالی به پایان رسید.

دبیر هیات فوتبال خراسان شمالی در ادامه گفت: تیم فوتبال پاس بجنورد ضمن کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها، نماینده استان در رقابت‌ها کشوری شد.

کد خبر 6094654

دیگر خبرها

  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»