Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سینا ناجی: قرآن کتاب آسمانی مسلمان‌ها و معجزه‌ای ابدی است که در دو بخش ایجاز لفظی و ایجاز معنایی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد؛ پس از گذشت ۱۴ قرن این کتاب از تحریف در امان مانده و برای مؤمنین مأوای آرامش شده است.

یکی از دغدغه‌های مهم پیامبر اسلام آموزش قرآن بود که با توجه به اسناد تاریخی اگر اسیری به ۱۰ مسلمان قرآن می‌آموخت او را آزاد می‌کردند و همین برای نشان‌دادن اهمیت آموزش قرآن کافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور ایران همراه با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رویکرد مردم و مسؤولین نسبت به دین و به‌ویژه قرآن تغییر کرد و اسلام عزیز همراه با کتاب آسمانی‌اش در صدر اقدامات سیاسی و فرهنگی قرار گرفت؛ با اینکه چهل و اندی از انقلاب مردم ایران می‌گذرد اتفاق‌های خوبی در زمینه آموزش و حفظ قرآن صورت گرفته است اما بسنده نیست.

استان بوشهر در زمینه علوم دینی همیشه حرف‌هایی برای گفتن داشته و شخصیت‌های خطیری را در خود پرورش داده است، برای نمونه فتحعلی‌شاه قاجار شخصاً برای شیخ حسن آل عصفور نامه می‌نویسد و از حاکم بوشهر می‌خواهد اگر قدر این عالم بزرگوار را نمی‌دانند او را به پایتخت بفرستند.
درگذشته اگر از علامه بلادی‌ها بگذریم در حال حاضر آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین قم و نیز آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان چهرهٔ شناخته شده‌ای است که گواهی بر این است که بوشهر در هر زمان و مکان در دامان خود علمای جلی القدری را رشد داده است.

دهکده قرآنی در بوشهر

روستای چارک از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر که به دهکده قرآنی ایران معروف است از دیگر آیه‌هایی است که بوشهر خاک علم پرور و دین‌مداری است.

مؤسسه قرآنی بشری شهر آبدان ازجمله مؤسسات فعال سطح این شهر می‌باشد که در طول سال‌های مختلف با به‌کارگیری نیروهای جوان به ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی می‌پردازد و به عنوان یکی از مؤسسات مروج قرآنی در سطح منطقه دشتی به شمار می‌رود.

مهجور ماندن مؤسسات قرآنی در بوشهر

مؤسسه بشری هم اکنون در خانه‌ای متشکل از چند اتاق و در زمین شخصی، با کمبود جا و امکانات همچنان درحال فعالیت است، فعالیت‌هایی که نمونه‌های بارزی از بازده نیروی انقلابی را داشته است.

به دلیل مشکلات متعدد مکانی، مؤسسه مذکور با همت مدیریت این مؤسسه در سال ۹۴ زمینی به نام اداره راه و شهرسازی استان بوشهر ثبت شد و با بستن قرارداد با اداره کل ارشاد اسلامی بوشهر مؤسسه قرآنی بشری به نمایندگی آسیه ابراهیمی وقار واگذار شد.

مخاطبان «فارس‌من» خواستار پیگیری مشکلات موسسه بشری 

مخاطبان خبرگزاری فارس نیز با ثبت سوژه‌ای با عنوان «لزوم بررسی عدم تکمیل ساختمان مؤسسه قرآنی بشری در آبدان» در بخش فارس‌من خواستار پیگیری این موضوع شدند و ابراز داشتند: «مؤسسه بشری هم اکنون در خانه‌ای متشکل از چند اتاق و در زمین شخصی، با کمبود جا و امکانات همچنان در حال فعالیت است، فعالیت‌هایی که نمونه‌‌های بارزی از بازده نیروی انقلابی را داشته است. پس از واگذاری زمینی به اسم این مؤسسه متأسفانه از سال ۹۵ تاکنون به دلیل کمبود بودجه و عدم همکاری برخی مسؤولین همچنان این ساختمان نیمه‌کاره رها شده است.»

محل جدید موسسه‌ای قرآنی بشری احداث می‌شود

ابراهیمی وقار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پس از بروز مشکلات مختلف به دلیل کمبود جا و مکان، با تلاش سرکار خانم طیبه موسوی، زمینی به این مؤسسه اهدا شد و با مبلغ ۲۰ میلیون تومان از سوی دکتر احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر، ۱۵ میلیون تومان از طرف فرمانداری شهرستان دیر و با کمک سه میلیو ن‌تومانی از سوی یکی از جانبازان شهر، در زمین اهدا شده، شروع به ساخت مکانی جدید در پیشبرد عملکرد مؤسسه قرآنی کردیم.

مسؤول مؤسسه قرآنی بشری آبدان عنوان کرد: متأسفانه از سال ۹۵ تاکنون به دلیل کمبود بودجه و عدم همکاری برخی مسؤولین همچنان این ساختمان نیمه‌کاره رها شده است.

معضل کمبود بودجه یکی از دشواری‌های است که در اکثر زمینه‌ها دامنگیر متولیان فرهنگی شده و بایستی راه‌حل مناسبی تدبیر شود.

فاطمه کرم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مؤسسه قرآنی بشری یکی از مؤسسات قوی استان است که در زمینه فعالیت خود با تمام کاستی‌ها عملکرد خوبی داشته است.

 

امکانات دادیم، بیش از این در توانمان نیست

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر ادامه داد: مؤسسه قرآنی بشری یک مؤسسه غیرانتفاعی است و با توجه به کمبود بودجه برای فعالیت‌های اداره ما تمام امکاناتی را که می‌توانستیم در اختیار این کانون قرار دهیم را دریغ نکردیم و بیش از این برعهده ما خارج است.

با توجه به منابع عظیم نفت و گاز در استان بوشهر بسیاری از کمبودها و معضلات مالی برای مردم استان قابل پذیرش نیست و بایستی پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

 قول پیگیری آقای نماینده

موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به خصوصی بودن مؤسسه قرآنی بشری ادارات دولتی قادر به مساعدت مالی نیستند چراکه برای این کار نیازمند تعریف ردیف بودجه هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال جاری اقداماتی در زمینه رفع مشکلات مؤسسات قرآنی انجام داده‌ایم و قول پیگیری این مسئله را در سال آینده هم خواهم داد.

وی افزود: نه فقط برای مؤسسه قرآنی بشری بلکه برای همه مؤسسات حوزه انتخابیه در سال آینده رایزنی‌هایی با مسئولین نفتی و پتروشیمی خواهیم داشت که امیدواریم مشکل این عزیزان برطرف شود.

برای فعالیت‌های فرهنگی همیشه خیرین و مردم دست به دست هم می‌دهند و رویدادهای خوبی را رقم می‌زنند اما به‌صورت جدی باید تدبیری شود تا مکان‌های فرهنگی به یک درآمد پایدار برسند که دیگر به‌خاطر این‌چنین مسائلی کارهای فرهنگی روی زمین نماند.

با توجه به تغییر نسل و نیاز مبرم به تعلیمات دینی به جوانان این عارضه زیبنده استان بوشهر که با این‌ همه نخبه و امکانات درگیر بودجه‌ای باشد هرچند مردم انقلابی و آتش به اختیار این استان دارالحماسه همیشه بر تمامی مشکلات فائق آمده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن بوشهر انقلاب اسلامی کمبود بودجه استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در این میز خدمت مردم و اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستا‌های بخش گل تپه مشکلاتی، چون بهسازی و آسفالت ریزی معابر روستا‌ها و رسیدگی به راه‌های مواصلاتی روستایی و حل مشکل آب شرب برخی روستا‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر گل‌تپه به حل مشکل پروژه مسکن ۶۲ واحدی مهر سابق و فاضلاب شهر و ایجاد ناحیه صنعتی اشاره کردند.

فتح آله توسلی  گفت: پیگیر حل مشکلات تمام روستا‌ها هستیم و در همین راستا سال گذشته در این بخش ۱۸ روستا بهسازی و آسفالت ریزی معابر انجام شده و امسال  با گرفتن اعتبارات لازم ۱۰۰ روستای شهرستان بهسازی و آسفالت ریزی معابر بهره‌مند خواهند شد که ۳۲ روستای بهش گل تپه را در بر میگیرد.


او به پروژه ۴بانده راه همدان _ گل تپه و علیصدر اشاره کرد و گفت: با گرفتن ماده ۲۳ این پروژه اعتبارات لازم برای احداث تخصیص خواهد یافت و این پروژه در حال انجام است.


توسلی به احداث ناحیه صنعتی در این بخش تاکید کرد و گفت:  ناحیه گلخانه‌ای کشاورزی در این بخش با تامین ۵۰ هکتار زمین برای کمک به تولید و اشتغال احداث خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ