Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سمرالدین علی اف»، معاون وزارت بهداشت تاجیکستان در نشست مطبوعاتی گفت که این کشور قصد انصراف از دریافت واکسن در چارچوب برنامه «کواکس» را ندارد.

بنابر سخنان وی، در حال حاضر اقدامات مقدماتی برای آغاز واکسیناسیون در این کشور در حال اجرا است، اما زمان دقیق آن معلوم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اف افزود: ما پیگیر اوضاع واکسن (آسترازنکا) هستیم. تمام موارد عوارض جانبی ثبت خواهند شد و افراد واکسینه شده تحت نظارت وزارت بهداشت قرار خواهند داشت.

وی گفت: قبل از همه 20 درصد جمعیت کشور در چارچوب برنامه «کواکس» واکیسنه می‌شوند. در مجموع در چارچوب این برنامه به تاجیکستان  624 هزار دوز واکسن وارد می‌شود.

طبق گفته این مقام بهداشتی تاجیک، در حال حاضر تاجیکستان به دنبال انجام اقدامات لازم برای دریافت واکسن ضد کرونا از کشورهای دیگر است.

وی تصریح کرد: ما در حال مذاکره با چین هستیم. کارهای لازم برای ثبت نام واکسن روسی «اسپونتیک» و واکسن چینی «کرناواک» در حال انجام هستند.

بنابر سخنان علی اف، در این زمینه به تاجیکستان بانک جهانی و بانک توسعه آسیا کمک می‌کنند.

بنابر گزارش وزارت بهداشت تاجیکستان، در نوبه اول در این کشور کارمندان حوزه بهداشت واکسینه می‌شوند.

واکسیناسیون در این کشور به طور داوطلبانه و رایگان صورت خواهد گرفت و به هر یک فرد واکسینه شده گواهی نامه ویژه مبتنی بر دریافت واکسن ارائه می‌شود.

شایان ذکر است که 9 مارس سال جاری اولین محموله شامل 192 هزار دوز واکسن آسرازنکا تولید هند در چارچوب برنامه «کواکس» وارد تاجیکستان شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان آسترازنکا دریافت واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت

عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در این سازمان به این گروه و اعاده عضویت افغانستان در نشست‌های منطقه‌ای کمیته اجرایی این سازمان شد.

حنفی همچنین خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

«حنان حسن بلخی» رئیس منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: مسئله بهداشت غیرسیاسی است و در اولویت‌های این سازمان قرار دارد.

بلخی گفت: مسئله فراهم آوری کشت جایگزین برای کشاورزان افغانستانی را با سازمان جهانی بهداشت و سایر نهادهای مربوطه در میان خواهیم گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • اشغالگران با پایان جنگ در چارچوب هر توافقی با حماس مخالف هستند
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • بایرن مونیخ در حال بررسی شرایط خولن لوپتگی!