Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@02:17:32 GMT

چین پخش مراسم «اسکار» را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۶۸۳۵

چین پخش مراسم «اسکار» را ممنوع کرد

به گزارش تابناک به نقل از ورایتی، چین از شبکه‌های تلویزیونی خود خواسته مراسم نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار را پوشش رسانه‌ای ندهند و این رویداد را کم‌اهمیت جلوه دهند.

پس از نامزد شدن یک فیلم با عنوان «متحد باشید» با موضوع حمایت از مبارزات دموکراسی در هنگ‌کنگ در شاخه بهترین مستند کوتاه جوایز اسکار ۲۰۲۱، دپارتمان حزب کمونیست چین به رسانه‌های این کشور دستور داده از پخش زنده تلویزیونی و پوشش مراسم اسکار اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند ۳۵ دقیقه‌ای به کارگردانی «آندرس هامر» شامل تصاویری از اعتراضات خیابانی در هنگ‌کنگ در سال ۲۰۱۹ است و همچنین به کاهش آزادی بیان در رسانه‌های هنگ‌کنگی متاثر از چین می‌پردازد.

فیلم «سرزمین آواره‌ها» ساخته «کلوئی ژائو» کارگردان چینی-آمریکایی که در شش بخش از جوایز اسکار نامزد کسب جایزه اسکار شده و پیش‌تر جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم و کارگردانی را کسب کرده نیز به سبب بازنشر یک مصاحبه قدیمی از «کلوئی ژائو» در انتقاد از حکومت چین مورد حمله مقامات چینی قرار گرفته و شبکه‌های معروف اجتماعی در این کشور مطالب مربوط به این فیلم را سانسور کرده‌اند.

اکران «سرزمین آواره‌ها» در چین که برای تاریخ ۲۳ آوریل برنامه‌ریزی شده بود نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: حداقل دستمزد اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه روز پاسدار عیسی شریفی محمود سیف اسکار چین ورایتی حداقل دستمزد اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه روز پاسدار عیسی شریفی محمود سیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز شنبه دولت کنیا اعلام کرد، نایروبی، پایتخت کنیا، با ۳۲ کشته و نزدیک به ۱۷ هزار خانوار آواره، در شرایط بحرانی قرار دارد.

کنیا و همسایگانش در آفریقای شرقی در هفته های اخیر، بر اثر باران شدیدتر از حد معمول در اثر ال‌نینو وضعیت وخیمی داشته‌اند.

آیزاک مواورا، سخنگوی دولت کنیاگفت که سیل‌های ناگهانی جاده‌ها و محله‌ها را زیر آب برده و منجر به آواره شدن بیش از ۱۳۰هزار نفر در ۲۴ هزارخانوار شده است که بسیاری از آنها در نایروبی پایتخت هستند.

وی با بیان اینکه ۲۹ کنیایی مجروح و ۱۹ نفر ناپدید شده اند، گفت: در ۱۲ ساعت گذشته مجموع افرادی که جان خود را از دست داده‌اند به ۷۶ نفر رسیده است.

مواورا گفت: پیش بینی می‌شود در ۲۴ ساعت آینده طغیان انبوهی در پایین دست وجود داشته باشد.
خطیبو کاپارا، یکی از ساکنان محله جنگوانی دارالسلام، گفت: اینجا وضعیت واقعا ترسناک است.

این مرد ۳۵ ساله گفت: من و بسیاری از مردم همه اموال خود را از دست داده‌ایم، خانه‌هایمان در محاصره آب قرار گرفته است.

سیل ویرانگر بخش‌های وسیعی از نایروبی و پایتخت کنیا را در بر گرفته است. برخی جاده‌های اصلی بسته و بسیاری از مناطق زیر آب رفته است. شرکت راه‌آهن کنیا نیز خدمات مسافرتی شهری در سراسر این کشور را متوقف کرده است.

کد خبر 847837 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سيل کنیا حوادث جهان

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • پیام تشکر کودکان آواره فلسطینی از دانشجویان سراسر جهان
  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است