Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نرم نرمک در کنار بوی عید و بهار، فضای جامعه به عطر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر نیز معطر می‌شود.

روز جمعه ۲۸ خردادماه سال آینده، انتخابات مهم و تعیین‌کننده قوه مجریه به‌عنوان یکی از سه قوه کشور که از جهاتی شاید مهمترین قوه نیز باشد، در کنار پارلمان محلی شهرها و روستاها برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اولین قدم، طی یک بازه هشت روزه از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه تا ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۲۷ اسفند داوطلبان انتخابات شوراهای شهر ثبت‌نام خود را انجام دادند و ثبت‌نام شوراهای روستاها، مجامع عشایری و ریاست جمهوری در سال جدید انجام خواهد شد.

در مرکز استان و شهرستان شیراز طبق آخرین آمار اعلام شده توسط فرمانداری شهرستان شیراز، ۷۳۸ نفر متقاضی کاندیداتوری انتخابات در این شهرستان هستند که ۶۰۸ نفر برای شورای شهر شیراز، ۹۰ نفر برای شورای شهر صدرا، ۲۳ نفر برای شورای شهر خانه زنیان و ۱۷ نفر برای حضور در شورای شهر داریون ثبت‌نام کرده‌اند.

مقایسه تعداد داوطلبان انتخابات دوره پنجم شورای شهر شیراز با دور ششم نشان می‌دهد برای هر کرسی شورای شهر شیراز بدون احتساب رد صلاحیت‌ها، ۴۷ نفر رقابت خواهند کرد.

از مجموع ثبت‌نامی‌های انتخابات شوراهای شهر در شهرستان شیراز، ۴۲۲ نفر با حضور در فرمانداری به صورت حضوری ثبت‌نام کرده و ۳۱۶ نفر نیز آنلاین به یکی از طرق دفاتر پیشخوان، موبایل و یا نسخه دسکتاپ موفق به نام‌نویسی شده‌اند که از مجموع شرکت‌کنندگان ۶۲۶ نفر مرد و ۱۱۲ نفر زن هستند.

بیشترین متقاضی تصدی کرسی‌های سیزده‌گانه را به ترتیب کارمندان، مشاغل آزاد، بازنشستگان و فرهنگیان تشکیل داده‌اند که ۳۵۰ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۲۹۸ نفر کارشناسی ارشد، ۵۶ نفر دکترا، ۱۹ نفر کاردانی و ۱۵ نفر دارای مدرک حوزوی هستند.

خوشبختانه با سرلوحه قرار دادن سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جوانان در عرصه‌های مختلف مدیریتی، نزدیک به ۵۰ درصد از کاندیداهای شوراهای شهر در شیراز را جوانان ۳۰ تا ۴۰ ساله تشکیل داده و تنها حدود پنج درصد از داوطلبان بالای ۶۰ سال هستند.

به گفته محمدرضا امیری، فرماندار شهرستان شیراز، اسامی ثبت نام شدگان برای استعلام به مراجع ۴ گانه ارسال شده که ۱۰ روز برای این مهم فرصت باقی است و سپس به هیأت اجرایی و در نهایت به هیأت نظارت ارجاع خواهد شد.

به گزارش فارس، چهره‌هایی شاخص و سابقه‌دار در این دوره از انتخابات شوراهای شهر به ویژه برای شورای شهر شیراز کاندیدا شده‌اند که می‌توان به تعداد قابل توجهی از اعضای کنونی و دور قبل شورای شهر شیراز، تنی چند از مدیران کل استان، چندین چهره فرهنگی و ورزشی اشاره کرد.
در این میان چهره هایی کمتر شناخته شده اما جوان، متعهد و متخصص نیز به دعوت حضرت آیت الله خامنه ای لبیک گفته و راهی کارزار انتخابات شورای شهر شیراز شده اند.

نکته قابل توجه ثبت نام مجدد بسیاری از اعضای کنونی شورای شهر شیراز است، کسانی که علاوه بر عملکرد غیرقابل قبول و گاها خلاف شعارهایشان، دور قبل نیز به لطف نمایندگان اصلاح طلب مجلس دهم و فرماندار سابق توانستند با لیستی موسوم به امید راهی پارلمان شهری شیراز شوند.

انتهای پیام/ن/س

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز شورای شهر جوان گرایی داوطلبان شورای شهر شیراز برای شورای شهر شهرستان شیراز شوراهای شهر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم

وزیر کشور گفت: برای اولین بار در کشور، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، به صورت گسترده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی درباره برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در تهران برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد. در هشت حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند. شعب اخذ رأی و سامانه‌های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می‌شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است.

وی درباره کوتاه شدن زمان شمارش آرا در انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: در اخذ رأی الکترونیکی آمار در همان جا داده می‌شود. در دور اول که‌در چهار حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، ساعت یک یا دو نصف شب آرای آن حوزه‌ها جمع بندی و مشخص شد.

وحیدی خاطر نشان کرد: آموزش رأی دادن الکترونیکی قرار است به مردم از طریق صداوسیما و به صورت حضوری در مراکز جمعیت به مردم داده شود که در روزهای آینده شدت بیشتری می‌گیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 750264

دیگر خبرها

  • تهران آماده برگزاری نخستین انتخابات تمام الکترونیک
  • ملایر، آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در شیراز و زرقان
  • پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مرحله دوم مجلس در شیراز و زرقان
  • آماده باش اوسمار به ستاره جوان پرسپولیس
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است