Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فرخزاد،معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: نزدیک به ۵۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان قزوین مقاوم سازی شده که تقریبا چهار درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ علی فرخزاد در نشست خبری که ظهر امروز(پنج‌شنبه) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: طی سال در دو مناسبت دهه فجر و هفته دولت پروژه‌های مختلفی به بهره‌برداری می‌رسد که در سال جاری مجموعا ۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان در قالب هزار و ۱۴پروژه افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پروژه‌های انجام شده یا در قالب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بوده یا در قالب پروژه‌‌های ملی و استانی است‌ و اعتبارات عمرانی کل استان ۶۵۰ میلیارد تومان بوده که تخصیص آن از ۶۵ تا ۱۰۰درصد اتفاق افتاده است.
معاون امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: از جمله پروژه‌های بزرگی که سال جاری افتتاح شد و باعث تحول در منطقه خواهد شد پروژه آزادراه غدیر با طول ۱۵۸کیلومتر و اعتبار حدودا ۳هزار و ۴۰۰میلیارد تومان است که رقم به روز آن نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان اعتبار خواهد بود.
وی اضافه کرد: در مورد پروژه سد نهب نیز روز گذشته آبگیری مرحله اول به اتمام رسید و نزدیک به ۱۵۰میلیارد تومان اعتبار مازاد بر اعتبارات پیش‌بینی شده از طریق پیگیری‌های استاندار انجام شد و حتما شاهد تحول در منطقه خواهیم بود‌.

فرخزاد عنوان کرد: پروژه آبرسانی سد طالقان نیز یکی از پروژه‌های مورد درخواست‌ جدی منطقه است که با پیگیری‌های استاندار نزدیک به ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار خارج از رقمی که باید به ما می‌دادند امسال اختصاص داده شد و حداکثر تا خرداد ماه سال آینده به بهره‌‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از سد طالقان در خرداد ماه سال آینده وی بیان کرد: با بهره‌برداری از سد طالقان ۱۴ شهر و ۲۰۰ روستای استان قزوین از ۶۰میلیون مترمکعب آب سد طالقان بهره‌مند خواهند شد.     این مقام مسئول گفت: در مورد پروژه بیمارستان ۷۰۰تختخوابی هم با پیگیری‌های انجام شده ۳۰میلیارد در سال جاری خارج از اعتباراتی که باید پرداخت می‌شد انجام گرفت؛ همچنین در مورد پروژه ساوه به بوئین زهرا که با تکمیل چهار بانده شدن آن در کاهش تصادفات و روان سازی ترددها تحولی ایجاد خواهد شد.
وی عنوان کرد: نزدیک به ۴۷۰طرح هادی روستایی بازنگری شده همچنین نزدیک به ۵۲درصد از واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است که تقریبا چهار درصد از میانگین کشوری بیشتر است.
  ۹۰درصد روستاهای قزوین از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند 
فرخزاد بیان کرد: در بخش گازرسانی نیز نزدیک به ۸۹درصد از روستاهای استان قزوین تحت پوشش شبکه گاز است و نزدیک به ۵۰میلیارد تومان فقط طی سال جاری در این حوزه هزینه شده است؛ همچنین در حوزه آبرسانی روستایی بیش از ۹۰درصد روستاهای استان از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند که ۴۲میلیارد تومان طی سال جاری در این حوزه هزینه شده است.
وی تصریح کرد: برای بودجه ۱۴۰۰ شهرداری‌ها هم هزار و ۸۰۰میلیارد تومان بودجه شهرداری ۲۵گانه استان قزوین است که البته این رقم هنوز قطعی نشده است.
معاون امور عمرانی استاندار قزوین در پایان گفت: استان قزوین پنج سال متوالی کاهش تصادفات جاده‌ای درون شهری و برون شهری داشته است و از این بابت جزو دو استان برتر کشور هستیم؛ در بخش سرمازدگی طی سال جاری ۴۰۵میلیارد تومان خسارت به ۲۲هزار نفر در قالب وام‌های ارزان قیمت یا بلاعوض پرداخت شد. انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان قزوین سد طالقان سال جاری طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۶۲ درصدی تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدزبیر موسوی، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در نشست شورای بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، اظهار کرد: میانگین پرداخت کشوری ۵۵ درصد بوده اما در استان ۶۲ درصداست.

وی افزود: ۵۳ هزار و ۶۵ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است و بقیه را حداکثر تا اواخر خرداد معرفی می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک ملی ۴۵۰ سهمیه داشتیم که ۴۱۶ واحد معرفی شده‌است، در سال جدید بانک‌ها اعلام کرده‌اند سیاست‌ها هنوز ابلاغ نشده‌است و پرداخت‌ها کمتر شده‌است، انتظار داریم کمی سخت‌گیری‌ها در بخش ضمانت‌ها نیز کمتر شود، سال جدید پرداختی در بانک ملی نداشتیم.

سهراب اصالت‌زاده معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست وضعیت پرداخت تسهیلات مسکن از طرف بانک‌ها را شرح داد و گفت: بانک سپه ۷۰۰ سهمیه دارد که ۲۰۹ واحد انعقاد قرارداد شده‌ اما در سال جدید هنوز پرداختی انجام نشده‌است.

وی افزود: سهمیه بانک مسکن ۱۳۵۰ فقره بوده که از ۱۲۰۰ مورد معرفی شده ۴۲۴ مورد انعقاد قرارداد شده است.

اصالت‌زاده تصریح کرد: سهمیه بانک تجارت ۱۵۰۰ واحد سهیمه بوده که از این تعداد ۱۱۴۵ واحد معرفی شده ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

وی با اشاره به عملکرد سایر بانک‌ها از سال گذشته تاکنون گفت: در بانک صادرات ۹۰۰ سهمیه داشتیم که ۲۶۳ مورد انعقاد قرارداد شده‌است، در بانک کشاورزی ۴۵۰ واحد سهمیه داشتیم ۴۱۴ مورد معرفی و ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سهمیه بانک رفاه ۸۰۰ واحد بود که از ۶۸۴ واحد معرفی شده، ۲۰۰ واحد انعقاد قرارداد شده‌است و بانک ملت ۵۵۰ سهمیه بود که ۳۴۳ واحد معرفی شده و ۳۱۵ واحد انعقاد قرارداد شده‌ است.

وی گفت: پست بانک نیز ۳۰۰ واحد سهمیه داشتیم که ۲۰۷ واحد معرفی کردیم و ۴۸ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

کد خبر 749365

دیگر خبرها

  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید