Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-وزیر راه و شهرسازی وجود 55 هزار کامیون کِشنده بالای 40 سال عمر را مشکل جدی برای کشور دانست.
به گزارش آریا؛ آقای محمد اسلامی در همایش مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بر نوسازی ناوگان حمل و نقل تاکید کرد و گفت: از این تعداد 50 هزار دستگاه باید در کارخانه‌های داخلی، تولید شود و در اختیار رانندگان و شرکت‌ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که باید نظام نوسازی ناوگان حمل و نقل را ساماندهی کنیم گفت: باید با تلاش گسترده تری نوسازی محقق شود.
وزیر راه با ابراز گلایه از تعلل و کوتاهی در واردات کامیون‌های کِشنده افزود: به همین علت مردم آسیب دیدند، اما امروز به صورت نمادین یکی از خودرو‌ها پلاک شد و امیدوارم این امر سریع‌تر انجام شود.
آقای اسلامی بر رفع موانع برای ورود کامیون‌ها به ناوگان حمل و نقل تاکید کرد و گفت: امیدوارم کسانی که استاد مانع تراشی هستند، خدا هدایت شان کند که دست از مانع تراشی بردارند و تسهیل کننده کار باشند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: عبور و مرور کامیون بالای 40 سال در جاده ها، هم باعث کاهش بهره وری و ایمنی و نیز بهره وری می‌شود و هم راننده آسیب می‌بیند و از سوی دیگر افزایش هزینه ها، آلایندگی‌ها و مصرف سوخت را در بردارد.
وی گفت: باید ناوگان حمل و نقل که بلای جان مردم می‌شود هر چه سریع‌تر نوسازی شود.
وزیر راه و شهرسازی همچنین مینی بوس را فرسوده‌ترین ناوگان حمل و نقل بیان کرد و افزود: قشر ضعیفی از جامعه از ناوگان مینی بوسرانی استفاده می‌کنند و نباید معدل سنی مینی بوس‌ها 24 و نیم سال باشد.
آقای اسلامی با تاکید بر نوسازی ناوگان مینی بوس با استفاده از صنایع داخلی ابراز امیدواری کرد: تولیدکنندگان داخلی بتوانند هم ون و هم مینی بوس‌های باکیفیت تولید کنند.
وی گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که آن چه برای کارخانه در تولید کامیون، اتوبوس و مینی بوس سود دارد انجام شود بلکه باید آن چه دارای مزیت است کارخانه تولید کند.
آقای اسلامی تصریح کرد: کارخانه‌ها حق ندارند ماشینی را انتخاب و وارد کنند که برای شان، سود بیشتری دارد و ما به هیچ وجه این را نمی‌پذیریم.
وزیر راه و شهرسازی بر تولید خودرو‌های ناوگان حمل و نقل با استاندارد و کیفیت بالا تاکید کرد.
وی در ادامه به حوزه نیروی انسانی در راهداری اشاره کرد و گفت: باید امسال، وضعیت شرکتی و بلاتکلیفی نیرو‌های راهداری مشخص می‌شد.
آقای اسلامی افزود: اگر قرار است کار شرکتی، صورت گیرد باید برای انجام کار معین و صورت وضعیت مشخص، کار انجام شود.
وی گفت: این که یک شرکتی پولی را دریافت کند و عده‌ای به عنوان نیرو‌های راهداری برای آن شرکت کار کنند و شرکت از محل حقوق این افراد ارتزاق کند مردود است.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هیچ موقع در عمر خدمتی خود چنین وضعی را تحمل نکردم و اکنون نیز بیش از این نباید اجازه دهیم این وضعیت ادامه یابد.
آقای اسلامی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و موافقت سازمان امور اداری و استخدامی بتوانیم این وضعیت را ساماندهی کنیم.
وی دربخش دیگر از سخنان خود بر ایجاد یگان حفاظت برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال 1400 تاکید کرد و گفت: حفاظت و نگهداری از راه‌ها در قالب نظام کنترلی که ضابط قوه قضاییه نیز باشد، باید انجام شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: باید بتوانیم آسیب پذیری راه‌ها را مشخص و تعرض به راه‌ها و حریم آن را منسجم‌تر و قدرتمندانه‌تر از گذشته جلوگیری کنیم.
آقای اسلامی بر حفاظت از ناوگان حمل و نقل تاکید کرد و گفت: همه ادارات کل وظیفه دارند پارکینگ‌ها و محل‌های مناسبی را با روشنایی فراهم کنند که رانندگان در صورت عبور بتوانند توقفگاه امن داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کامیون مشکل وزیر راه و شهرسازی ناوگان حمل و نقل تاکید کرد و گفت آقای اسلامی انجام شود مینی بوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است

هادی محمدی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با شبکه خبر درباره نشست سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار کرد: این سازمان بر اساس موضوع فلسطین و به دلیل حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی در سال ۱۹۶۹ به همت ایران و عربستان و مراکش شکل گرفت و اکنون ۵۷ کشور اسلامی عضو آن هستند.

وی ادامه داد: هدف این سازمان بحث فلسطین است و نشستی به نام فلسطین در این جلسه‌های  این سازمان وجود دارد و بیانیه‌ای به نام فلسطین باید صادر شود که به لحاظ سیاسی و تبلیغاتی تاثیراتی دارد و می‌تواند میان کشور‌های اسلامی هماهنگی ایجاد کند. هر چند می‌دانیم که این سازمان به اهداف خود نرسیده است و کشور‌های اسلامی از این ابزار و ظرفیت برای فلسطین استفاده نکردند.

وی افزود: امروز نشست وزرای کشور‌های اسلامی است و فردا نیز اجلاس سران برگزار می‌شود که ایران به دلایل موجه‌ای در حد سران در این نشست شرکت نکرده و وزیر امور خارجه ما در گامبیا حضور دارد و امروز سخنرانی‌ها و دیدار‌هایی نیز  دارد.

محمدی گفت: شعار پانزدهمین نشست سازمان همکاری‌های اسلامی ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگوی پایدار است و قرار است در ارتباط با فلسطین بیانیه‌ای علیه جنایات صهیونیست‌ها و کشتار مردم بی گناه در فلسطین صادر شود. یک سند نهایی که باید به تصویب اجلاس سران و وزرای خارجه نیز برسد.

این کارشناس مسائل بین الملل درباره تاثیر برگزاری این نشست درباره فلسطین گفت: در این هفت ماه که از جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌گذرد ۲ اجلاس وزرای خارجه داشتیم. اما خروجی اینها صرفا بیانیه‌ای شد که حتی کشور‌هایی که آن را امضا کردند برخی آن را اجرا نکردند دلیل آن می‌تواند وابستگی‌هایی که این کشور‌ها به قدرت‌های غربی خصوصا آمریکایی‌ها دارند باشد و دلیل دیگر نیز قرار داد‌های تجاری است که میان برخی از کشور‌های اسلامی با با رژیم صهیونیستی در اقلام اساسی بر قرار شده است و این کشور‌ها حاضر نیستند از این منافع خود برای حمایت از مرم غزه دست بکشند و عملا در حال یاری رساندن به صهیونیست‌ها هستند.

وی درباره احتمال دستیابی به آتش بس در نوار غزه گفت: مشکل اصلی در این زمینه نه حماس است و نه حتی غربی‌ها. مشکل اصلی اسرائیل و شخص نتانیاهو است و او همچنان معتقد است که پایان جنگ و آتش بس می‌تواند به پایان سیاسی و تشکیل پرونده غذایی برای او منجر شود و این مشکل مقابل هرگونه توافق برای آتش بس را گرفته و فکر می‌کنم اتفاقات داخلی اسرائیل و تظاهرات در این کشور می‌تواند به آتش بس کمک کند و باید صبر کنیم تا تحولات بیشتر خود را نشان دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد