Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی در صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت: صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها با دقت بررسی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساری ، آیت الله علی معلمی امروز در نخستین همایش مسئولان نظارت شهرستان‌های مازندران با هیئت رئیسه ستاد عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان با بیان اینکه تائید صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا با دقت بررسی شود اظهار داشت: هیئت نظارت در بررسی صلاحیت‌ها مستقل تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره با اینکه مراجع استعلام دلایل رد صلاحیت کاندیداها را شفاف همراه با مستندات به هیئت نظارت اعلام کنند، افزود: اگر افرادی که دارای صلاحیت نیستند تائید بشوند شرعا و قانونا مشکل دارد.

معلمی، برگزاری انتخابات را بزرگ‌ترین فرصت برای تعیین سرنوشت کشور توسط مردم دانست و افزود: همه باید برای حضور حداکثری در حماسه حضور خرداد 1400 تلاش مضاعف کنند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای مازندران نیز با بیان اینکه نظارت هیئت عالی استصوابی است، گفت: هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا علاوه بر استعلامات مراجع 6 گانه تحقیقات محلی از کاندیداها را در دستور کار دارد.

داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در اردستان 40 درصد کاهش یافت929 داوطلب در انتخابات شوراهای شهر چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کردند1516 نفر در انتخابات شوراهای شهر سیستان و بلوچستان نام‌نویسی کردند

بهرام سعادتی با اشاره به اینکه درخواست تحقیقات از کاندیداها با هیئت عالی نظارت است، افزود: کار تحقیقات را به یکی از دستگاه‌های اطلاعات و یا سازمان سازمان اطلاعات سپاه خواهیم سپرد.

وی، اطلاع رسانی به هنگام درباره عدم شرکت کاندیداهایی که از وضع خود خبر دارند و وارد انتخابات نشوند را موجب کاهش 20 درصدی ثبت نام کنندگان دانست و تصریح کرد: از کاندیداهایی که از وضعیت خود خبر دارند و می‌دانند برای حفظ آبروی خود قبل از بررسی صلاحیت انصراف بدهند.

انتهای پیام/ 681/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات شوراهای اسلامی شهر عالی نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،  تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزدها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است