Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:45:20 GMT

ابتلا49هزار و 556 زنجانی به کووید 19

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۷۶۰۱

ابتلا49هزار و 556 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 7 هزار و 72 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که 5 هزار 864 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 42 هزار و 484 مورد بوده است که 181 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 49 هزار و 556 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر 149 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که پنج مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 20 هزار و 328 نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 183 نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

عدم رعایت قرنطینه بزرگ‌ترین مشکل در راه مبارزه با کرونا است

فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان اظهار کرد:  استان زنجان در دو شاخص در کشور فوق‌العاده است، از جمله آموزش 7 هزار همیار سلامت که مانند هشت سال جبهه دفاع مقدس ایثار گونه بخاطر وطن، مردم و دینشان به رهبری لبیک گفتند.

استاندار زنجان افزود: در استان زنجان به نسبت جمعیت تست پی سی آر به ۹ درصد رسیده یعنی به ازای یک نفر ۱۱ نفر بررسی می‌شود و حدود ۲۰۰ در هزار نیز تست گرفته می‌شود.

وی با گلایه از افرادی که با وجود مشاهده مشکلاتی که به علت بیماری برای جامعه بوجود آمده ولی هنوز هم  اصول بهداشتی رعایت نمی‌کنند، گفت: افرادی هستند که برای نقاهتگاه نیز مقاومت می‌کنند که اعمال قانون برای آنها انجام خواهد شد.

حقیقی گفت: بزرگترین مشکل درحال حاضر کسانی هستند که با وجود مثبت شدن تست پی سی آر ولی باز همکاری نمی‌کنند که این افراد شناسایی شده‌اند و رفت و آمد آنها کنترل می‌شود. 

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه این سخت گیریها، تلاشها و پیگیری‌ها صرفا برای سلامت جامعه است، افزود: حدود ۳۰ هزار نفر از شهرستان ماهنشان، ایجرود و خدابنده هستند که در استان دیگری کار می‌کنند و قصد بازگشت به شهرستان‌های خود را دارند ولی باید از آنها تست گرفته شود و در صورت منفی بودن مجوز ورود به استان را ندارند.

وی با اشاره به واکسیناسیون اخیر بیماری کرونا در استان نیز گفت: در هفته‌های اخیر به نسبت جمعیت استان واکسیناسیون نیز افزایش داشته و هر میزان واکسیناسیون افزایش یابد آسیب نیز کمتر می‌شود ولی به معنای درمان نیست و فقط جنبه پیشگیری دارد و تا زمانی که ستاد ملی کرونا اعلام پایان کرونا را نکرده باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم. 

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان بیمارستان ویروس کرونا سلامت استان زنجان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت:  ۱۱۰ دندانپزشک و ۲۰۰ دستیار دندانپزشک داوطلب به نیازمندان زنجانی خدمات دندانپزشکی ارائه و داروهای مورد نیاز مراجعان رایگان ارائه خواهد شد.

حکمت‌اله هاشمی شامگاه دیروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه)  در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جمعیت  هلال‌احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل ۱۱۰ یونیت دندان‌پزشکی برای ارائه خدمات به نیازمندان در کشیدن، پر کردن، جرم‌گیری، برساژ و عصب‌کشی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب شهر زنجان مستقر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندان‌پزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر وظیفه خدمت‌رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی تامین شده است، گفت: پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها تحویل بیماران نیازمند داده خواهد شد.

او از راه اندازی بیمارستان درمان و توان‌بخشی در کنار خدمات دندانپزشکی خبرداد و یادآور شد: در این بیمارستان خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان به مراجعان از ۱۲ لغایت ۱۵ اردیبهشت ماه جاری انجام خواهد شد.

هاشمی با یادآوری اینکه در این مدت بیان شده پزشکان عمومی و متخصص کودکان، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در بیمارستان درمان و توان‌بخشی، بیماران نیازمند را ویزیت خواهند کرد، افزود: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان  جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

 وی با بیان اینکه در مدت ارائه خدمات دندانپزشکی، درمان و توانبخشی پنج  مشاور داوطلب جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات مشاوره به مراجعان خواهند بود، افزود: علاوه بر خدمات بیان شده، روزانه چهار مربی هلال‌احمر اقدام به ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به عموم مردم و علاقمندان به صورت رایگان خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند