Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاهش قدرت خرید مردم و کوچک‌تر شدن سفره‌ها، افزایش احتمالی مجدد قیمت‌ها در روز‌های منتهی به پایان سال، از معضلاتی است که می‌باید برای کنترل و مهار آن چاره‌اندیشی شود اگر بخواهیم حرف دل مردم را بنویسیم این روزها مردم صورتشان را با سیلی سرخ نگه‌داشته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ گرانی‌ها و معیشت سخت مردم در کنار جزیره‌ای عمل کردن دولت باعث شده اقتصاد همچنان نابسامان باشد و این موضوع مورد انتقاد رهبر انقلاب قرار گرفت و ایشان گفتند مشکلات و گرانی‌ها راه‌حل دارد و باها در جلسات متعدد راه‌حل‌ها را به مسئولان گفته‌ایم و مسئولان باید مشکل معیشتی و گرانی را حل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
سفره مردم در حال کوچک شدن است و مسئولان همچنان تماشاچی هستند درحالی‌که حل مشکلات نیازی به خارج ندارد و با هماهنگی در دولت می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات را مرتفع کرد؛ امروز در حالی گرانی‌ها جیب مردم را خالی می‌کنند که مسولان هم یکدیگر را مقصر عنوان می‌کنند.
 
با توجه به تحولاتی که در طول ماه‌های گذشته در عرصه اقتصادی اتفاق افتاده است در حال حاضر این واقعیت غیرقابل‌انکار در سفره‌های بخش قابل‌توجهی از خانوار‌های ایرانی نمود پیداکرده که قدرت خرید آنان (مردم) کاهش‌یافته است.

به‌واقع با اُفت قدرت خرید مردم و کوچک‌تر شدن سفره‌ها، افزایش احتمالی مجدد قیمت‌ها در روز‌های منتهی به پایان سال، از معضلاتی است که می‌باید برای کنترل و مهار آن چاره‌اندیشی شود، در غیر این صورت شرایط موجود در صحنه اقتصادی کشور، این گمانه‌زنی را به واقعیت مبدل می‌سازد که سفره نوروزی بسیاری از مردم با شرایطی بغرنج و سخت مواجه خواهد شد که جز شرمندگی سرپرست‌های خانوار، نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.
 
در همین راستا برای گفت‌وگو، با مردم به مغازه‌های سطح شهر رفته بودم، اگر به چهره بسیاری از این مردم که بیشتر به پیاده‌روگردی مشغول هستند نگاهی بیاندازید می‌بینید مردم در آستانه سال نو حال و روز خوشی ندارند. از خیابان‌گردی برخی که صرف‌نظر کنیم، هستند تعدادی که دنبال مایحتاج ضروری زندگی‌شان هستند و حتی در تأمین آن‌ها دچار مشکل شده‌اند.
 



حتی تخفیف‌های مغازه‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر نیز بعید است مشکل خرید این مردم را رفع و دردی از آن‌ها دوا کند. اگر با بعضی از مردم که تحمل و ظرفیت گفتگوی خبری را داشته باشند صحبت کنیم کتمان نمی‌کنند که دیگر نمی‌توانند مانند سال‌های قبل اقلامی مانند لبنیات، گوشت و... را خریداری کنند.
 
حساب دفتری درد و دل فروشندگان این روزهای شهر فارسان است: باز از اینکه بگذریم نسیه بردن و افزایش حساب دفتری درد و دل فروشندگان این روزهای بازاریان شهر است. با یکی از مغازه‌داران که صحبت کردم بعد از کلی درد دل از چک ها و اجاره مغازه می‌گفت: مشتری که وارد مغازه‌ام می‌شود نزدیک نصف اقلام موردنیازشان را به‌صورت نسیه خریداری می‌کنند.
 
وی گفت: بسیاری از مشتری‌ها، از مشتری‌های دائمی ما هستند که نمی‌توانم به آن‌ها نسیه ندهم برخی مشتری‌ها وقتی حساب دفتری‌شان زیاد می‌شود سعی می‌کنند از مغازه‌های دیگر خرید کنند و تا تسویه‌حسابشان با مغازه ما دیگر از ما خرید نمی‌کنند که نشانه آبرودار بودن آن‌هاست.
 

 


 
 

خانمی هنگام خروج از مغازه گفت: آقای فلانی چوب‌خط ما فکر کنم پرشده انشالله عیدی همسرم را که دادند برای تسویه‌حساب خواهم آمد و رو به من گفت اگر می‌خواهی حرف دل مردم را بنویسی بنویس: این مردم صورتشان را با سیلی سرخ نگه‌داشته‌اند. شاید مسئولین کاری کنند. 


به گزارش جهانبین نیوز؛ افزایش روزانه قیمت‌ها سبب شده تا قدرت خرید بسیاری از مردم پایین بیاید و متاسفانه شاهدیم بسیاری از کالاهای اساسی از سبد خانوارها به اجبار حرف شده است.

این درحالی است که هر بار مشکل از سوی مسئولان امر پیگیری می‌شود با عادی جلوه دادن اوضاع سعی دارند بگویند همه چیز روبه‌راه است درحالیکه در شرایط فعلی حقوق کارگران و کارمندان به نیمه ماه هم نمی‌رسد و کفاف زندگیشان را نمی‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قدرت خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه واگن اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟

«خط بازار» نخستین خط حمل و نقل عمومی تهران بود که سال ١٢٦٨ از بازار تا انتهای خیابان لاله‌زار با استفاده از واگن اسبی با گنجایش ۵٠ مسافر راه‌اندازی شد.

به گزارش همشهری آنلاین، علاوه بر خط بازار، ۴خط دیگر هم مسافران را جابه‌جا می‌کردند، از جمله «خط شاه‌عبدالعظیم» و «خط باغ‌شاه». خط شاه‌عبدالعظیم از مسیر ناصریه (خیابان ناصرخسرو فعلی)، چراغ برق (خیابان امیرکبیر) و خیابان ری می‌گذشت و به ایستگاه ماشین‌دودی ختم می‌شد.

خط باغ‌شاه هم از بازار شروع می‌شد و به دروازه باغ‌شاه و روبه‌روی ساختمان مجلس فعلی می‌رسید. نصرالله حدادی، تهران‌شناس، درباره چگونگی جمع‌شدن این خط که خیلی اتفاقی به‌نظر می‌آید، می‌گوید: «رضاشاه دستور برچیدن این خط را داد. او وقتی با ماشین اختصاصی از خیابان باغشاه می‌گذشت، چرخ ماشینی که او را می‌برد، در گودال مسیر واگن اسبی افتاد و ناراحتش کرد و برای همین فی‌الفور به بوذرجمهری، شهردار وقت، دستور داد تا این خط را جمع‌آوری کنند. فردای آن روز تراورس‌ها و ریل‌های آهنی از باغ‌شاه تا توپخانه را کندند و مسافران این خط را غافلگیر کردند.»

همچنین مسافرانی که از چهارراه حسن‌آباد به سمت دروازه قزوین سوار واگن اسبی می‌شدند از «خط دروازه قزوین» استفاده می‌کردند و میدان اعدام تا ماشین‌دودی هم خط بعدی بود. او در ادامه می‌گوید: «در سال ۱۳۰۸ واگن‌های اسبی جمع‌آوری شد و دولت تصمیم گرفت برای نخستین بار سرویس حمل و نقل عمومی برای شهر تهران ایجاد کند. به همین دلیل چند دستگاه اتوبوس از خارج خریداری شد. ولی تا حدود سال ۱۳۲۰ درشکه‌ها همچنان جزء وسایل نقلیه تهران محسوب می‌شدند. تعداد اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های تهران در سال۱۳۰۰ فقط ۶۰۰ دستگاه بود که همچنان جزء وسایل نقلیه تهران محسوب می‌شدند. در این فاصله زمانی تا سال ۱۳۲۰ تعداد اتومبیل و موتورسیکلت به ۷۰۰ دستگاه رسید و ۱۳سال بعد از آن تعداد وسایل نقلیه از مرز ۸۰هزار دستگاه گذشت.»

دیگر خبرها

  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • بیش از دو میلیارد یورو خرید خارجی در شهرداری/ مافیای خودرو نداریم
  • (تصاویر) سیلی برای زندگی!
  • چگونه واگن اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن