Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@22:17:46 GMT

قیمت مرغ در استان اصفهان کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۷۹۸۵

قیمت مرغ در استان اصفهان کاهش می‌یابد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیدحسین قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه در حال حاضر از نظر تولید مرغ و سایر محصولات تنظیم بازار مشکلی نداریم، افزود: شب گذشته، یک هزار و ۲۰۰ تُن مرغ در استان کشتار شد که بتدریج در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خُرد توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: مشکل اخیر برای خرید مرغ بصورت صفی باعث برهم ریختگی بازار شد و این در حالیست که مردم الگوی خرید خود را نسبت به گذشته تغییر داده و تقریبا ۲ تا ۳ برابر سال‌های قبل خرید کرده‌اند که همین امر باعث بروز مشکل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تصریح کرد: این حجم تولید مرغ خیلی بیش از نیاز استان است و امیدواریم هفته آتی بتدریج قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

او ادامه داد: حتی ما از هم اکنون نگران کاهش قیمت‌ها و چگونگی حمایت از مرغدار هستیم تا ضرر نکنند و بتوانند در دوره بعدی هم جوجه‌ریزی کنند.

قاضی عسگر گفت: ما از مردم بابت مشکل توزیع مرغ عذرخواهی می‌کنیم و بزودی بر اساس تجربه ستاد تنظیم بازار، این روال را اصلاح و تولید و توزیع مرغ را به یک روش منطقی طراحی شده خواهیم رساند.

او تاکید کرد: ما به‌عنوان نماینده حاکمیت باید مطمئن باشیم که در ازای تحویل نهاده‌های یارانه‌ای به مرغدار، آن‌ها نیز به همان اندازه، گوشت مرغ تولید و تحویل دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان اضافه کرد: البته قضیه مرغداری‌هایی که بصورت آزاد تولید می‌کنند و بصورت آزاد می‌فروشند، جداست و ما نگران نهاده‌های یارانه‌ای هستیم، زیرا مرغدار باید مرغی را که از طریق نهاده‌های یارانه‌ای تولید کرده تحویل دهد تا به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

او با اشاره به توزیع کنونی مرغ با نرخ مُصوب در شهرستان‌ها گفت: روند تولید این است که مرغداری، گوشت را تحویل تعاونی مرغداران یا کشتارگاه می‌دهد و  پس از کشتار، تحویل سازمان صمت می‌شود تا از این طریق در اختیار توزیع کننده‌ها قرار بگیرد.

توزیع مرغ از طریق ۶۰۰ فروشنده

قاضی عسگر اظهار کرد: توزیع مرغ در بازار‌های روز کوثر، رفاه و کورش و نیز ۳۰۰ الی ۴۰۰ مرغدار جزء در سطح استان انجام خواهد گرفت که اکنون تحویل آن به بازار‌های کوثرها، رفاه و کورش نهایی شده است.

او در پاسخ به این پرسش که برخی از فروشندگان، مرغ را به نرخ ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان خریده اند، اما باید آن را به نرخ ۲۱ هزار تومان بفروشند وگرنه جریمه می‌شوند، گفت: مرغدار اگر نهاده یارانه‌ای گرفته باشد باید مرغ را هم به نرخ مُصوب ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان تحویل کشتارگاه بدهد؛ اما اگر بصورت آزاد خریداری کرده باشد، مسئولیت این کار با خودشان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در باره تخلف توزیع کنندگان بیان داشت: برخی از مرغداران، مرغ را به افراد دیگر با قیمت بالاتر می‌فروشند که در آینده به سراغ آن‌ها خواهیم رفت و با آن‌ها برخورد خواهیم کرد که تاکنون نیز افراد مُتخلف در استان ۶ میلیارد تومان جریمه شده‌اند.

او در پایان گفت: ما ابتدای آبان امسا ل صددرصد نهاده‌های یارانه‌دار تحویل مرغداران دادیم و بر اساس یک فرمول، در ازاء نهاده یارانه دریافتی، مرغدار باید مرغ تولیدی را تحویل دهد درغیراین صورت بعدا باید جوابگوی تخلف خود باشد و جریمه شود.

قاضی عسگر همچنین در بخش دیگر سخنان خود در باره کاهش ذخیره میوه شب عید در استان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ تُن میوه شامل ۲ هزار تُن پرتقال و ۵۰۰ تُن سیب تهیه کرده‌ایم و برای رفع کمبود میوه در بازار، امسال سازمان تعاون روستایی نیز وارد عرصه شده است.

اوافزود: هم اکنون در ۶۴ نقطه استان "روستابازار" مستقر شده است تا میوه شب عید را به قیمت مناسب عرضه کنند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ تولید مرغ نهاده دامی نهاده های یارانه توزیع مرغ یارانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور

عطاالله هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارش در اردیبهشت انتظار می‌رود که حداقل میزان خرید تضمینی گندم ۱۲ میلیون تن باشد.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن برسد که براین اساس نیازی به واردات گندم حتی برای صنف و صنعت هم نخواهیم داشت.

هاشمی ادامه داد: تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران و اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در قالب جایزه تحویل راهکار تحقق خودکفایی گندم و بی نیازی از واردات محسوب می‌شود، در غیر این صورت به سبب ورود دلالان و واسطه‌ها در امر خرید، گندم تولیدی به سمت جایگزینی خوراک دام و طیور یا قاچاق به آن سوی مرز‌ها هدر می‌رود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه پیگیری جایزه تحویل گندمکاران به جایی نرسیده است، افزود: علی رغم پیگیری‌های مکرر برای اصلاح نرخ، هنوز به جایی نرسیده ایم که به نظر می‌رسد عده‌ای برای بحث خودکفایی کارشکنی می‌کنند.

به گفته او، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت گندم در بازار‌های جهانی و کشور‌های اطراف با احتساب دلار آزاد ۲۰ درصد بالاتر از تولید داخل است که متاسفانه واردکنندگان با کارشکنی در امر تولید بدنبال واردات هستند، درحالیکه کیفیت گندم خارجی و داخلی با یکدیگر قابل قیاس نیست چراکه آنها گندم‌های درجه یک را به ما نمی‌فروشند و گندم‌های درجه ۲ و ۳ بالاتر از قیمت تولید داخل به ما می‌دهند.

هاشمی گفت: بنابر سیاست برنامه هفتم مبنی بر خودکفایی گندم به عنوان مهم‌ترین محصول استراتژیک انتظار می‌رود که طبق قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل مطالبات گندمکاران واریز شود و هرچه سریع ترجایزه تحویل به منظور ایجاد ترغیب کشاورزان اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد