Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید کمال‌الدین میرجعفریان در نشست مشترک کمیسیون ایمنی و شورای ترافیک استان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده باید تمهیدات لازم برای به حداقل رساندن سوانح رانندگی در جاده‌های درون شهری و برون شهری و ارائه خدمات مطلوب توسط ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی اندیشیده و نسبت به ترمیم سطح جاده‌ها، تکمیل علایم ایمنی، ترمیم خط کشی‌های عابر پیاده و خطوط بین و اطراف جاده و لکه گیری هر چه سریعتر اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: شهرداران باید موضوع آشکارسازی به‌ویژه در محل‌های پرتردد و عبور عرضی جاده‌ها را در دستور کار قرار دهند تا در معابر درون شهری شاهد حوادث مربوط به برخورد عابر با خودرو نباشیم، همچنین باید نسبت به رفع گودال‌های احتمالی در سطح معابر شهری به منظور جلوگیری از انحراف خودروها اهتمام ورزند.

وی در نظر گرفتن شرایط جوی و اتخاذ تدابیر لازم به منظور رفع لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها در قبل و بعد از بارش باران و برف را از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی، ضروری دانست و گفت: نمک پاشی سطوح جاده می‌تواند از بروز سوانح رانندگی جلوگیری کند و باید با استفاده از اطلاع رسانی‌های مختلف همواره حفظ سرعت مجاز و فاصله مطمئنه را به رانندگان گوشزد کرد.

وی بیان کرد: لازم است صداوسیمای مرکز خراسان رضوی به موقع نسبت به اعلام اطلاعیه‌ها و آگاه کردن مردم از شرایط جوی در جاده‌ها طی ایام نوروز اقدام کند تا رانندگان قبل از شروع به سفر، تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

میرجعفریان ادامه داد: از دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی، عوامل راهنمایی و رانندگی و پلیس راه انتظار می‌رود با سعه صدر، قوانین و مقررات را برای رانندگان تبیین کنند و از انجام رفتارهای خشونت آمیز با آنان خودداری نمایند، همچنین کمین کردن پلیس برای کنترل تخلفات در جاده‌ها جایز نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بهتر است ماموران پلیس آشکارا نسبت به کنترل رفت و آمد خودروها اقدام نمایند و از دادن فرصت تخلف به رانندگان پرهیز نموده و به نحوی رفتار کنند که رانندگان ناگزیر به رعایت قوانین و مقررات باشند.

وی حمایت دستگاه قضایی را از اقدام به موقع و با اقتدار دستگاه‌های اجرایی و دادن هشدار به متخلفان موثر دانست و افزود: لازم است در ایام نوروز کشیک‌های قضایی، پایش‌های میدانی لازم را انجام دهند و در زمان مناسب برخورد قانونی لازم را داشته باشند تا عوامل انتظامی بتوانند با رانندگان خاطی مواجهه درستی داشته باشند.

میرجعفریان کنترل و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در بخش حمل و نقل درون و برون شهری و برخورد بدون اغماض با کسانی را که این پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند مورد تاکید قرار داد و گفت: تذکرات باید به صورت مکتوب به شرکت‌های حمل و نقل داده شود و رعایت فاصله اجتماعی به این شرکت‌ها گوشزد گردد، همچنین شیوه نامه عمل به پروتکل‌های بهداشتی نیز باید در محل شرکت‌ها و حمل و نقل مسافر نصب شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی وجود مجتمع‌های رفاهی و استراحتگاه‌های بین راهی را در جاده‌های کویری ضروری دانست و افزود: بیش از ۸۸ درصد سوانح رانندگی در مناطق خشک و کویری بر اثر واژگونی خودرو در نتیجه خستگی و خواب آلودگی راننده است لذا هر چه مجتمع‌ها و استراحتگاه‌های بین راهی بیشتری ساخته شود، میزان سوانح کمتر می‌شود.

وی تهیه نقشه نواری برای ایجاد مجتمع‌های بین راهی مناسب در جاده‌ها، پوشش تلفنی کامل جاده‌ها، پرداختن به آموزش در حوزه راهنمایی و رانندگی به منظور جلوگیری از رفتارهای پرخطر در رانندگی و آگاهی رانندگان نسبت به داشتن سرعت مجاز و رعایت فاصله مطمئنه را در کاهش بروز سوانح رانندگی موثر دانست.

در این نشست «برنامه جامع عملیاتی کاهش تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی» و «بهسازی جاده ۳.۷ کیلومتری روستای دهرود تا ابتدای بلوار شهید کشمیری» به تصویب رسید.

گفتنی است؛ برنامه جامع عملیاتی کاهش تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی با هدف ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات با محورهای اعمال قانون، آموزش و فرهنگ سازی، راه و محیط اطراف، سیستم مدیریت ایمنی، فوریت‌های پزشکی و وسیله نقلیه ایمن تر تهیه شده است تا به کاهش سالانه ۱۰ درصد تلفات جاده‌ای ناشی از سوانح در استان برسد.

همچنین در این نشست مقرر شد برای بهسازی جاده روستایی دهرود تا ابتدای بلوار شهید کشمیری در مشهد، کمیته‌ای متشکل از راهداری، شهرداری و دفتر فنی استانداری خراسان رضوی تشکیل شود تا شیوه‌نامه پایش، اجرا و نگهداری تنظیم و پس از تایید اجرا شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی ایام نوروز سوانح رانندگی مشهد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی استانداری خراسان رضوی سوانح رانندگی جاده ها حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به بازدیدهای خود از محورهای ارتباطی استان، اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر برای تکمیل این منابع عظیمی که در پروژه‌ها انبار شده و روز به روز قیمت تمام شده آن بالا می‌رود، اقدام کنیم.

وی در پاسخ به خواسته امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی قول داد رام‌های جدیدی به شبکه ریلی استان اضافه شود.

وی با اشاره به پروژه‌های جاده‌ای ایران با کشورهای همسایه در قالب پروژه ایران راه، ادامه داد: باید تمام تلاش خود را برای کاهش نقاط حادثه خیز و سوانح رانندگی بکار گیریم.

بذرپاش با بیان اینکه برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان دستور لازم داده شده است، گفت: شریک کار این آزادراه، یکی از بانک‌های کشور است که به خاطر دلایلی، اهتمام روکش و بهسازی آن را نداشته و ما نیز بر اساس قانون، اختیار ورود و رفع نواقص این مسیر را داریم.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم حضور مدیران بر سر پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: حضور بر سر پروژه‌ها، بازدارنده است.

کد خبر 6089359

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی