Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:21:52 GMT

۴۷ درصد سود سازمان همیاری‌های خراسان رضوی محقق شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۸۷۱۵

۴۷ درصد سود سازمان همیاری‌های خراسان رضوی محقق شد

محمد سنجری روز پنجشنبه در شورای سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های اقتصادی ناشی از آن و البته فعالیت های مرتبط شرکتهای تابعه با موضوع گردشگری، شاهد رکود قابل توجهی در فعالیت مجموعه شرکت بودیم لذا در سال جاری اهداف درآمدی سازمان محقق نشد.

وی گفت: از میان ۱۰ شرکت تابعه تنها شرکت «همیار سازه توس»  و «مجتمع صنعتی گوشت»  درآمد پیش بینی شده را کسب کردند و البته شرکت صنعتی گوشت درآمدی دو برابر را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سنجری، مهمترین سرمایه سازمان همیاریها را شهرداری های استان عنوان کرد و افزود: انتظار ما از شهرداران این است که به سازمان نگاه درون سازمانی و مبنی بر اعتماد داشته باشند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی گفت: بودجه سازمان در سال ۱۴۰۰ بر اساس شیوه جدید و مبتنی بر منابع و مصارف شرکتها دیده شده و مازاد منابع در پایان سال به عنوان سود در نظر گرفته شده است.
سنجری ادامه داد: در بودجه سال آینده سازمان، منابع بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و مصارف حدود هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که تفاضل این دو معادل ۷۹ میلیارد تومان به عنوان سود منطقی سازمان در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

تلاش کارکنان شهرداری در جبهه کرونا مورد توجه قرار گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در سال جاری با توجه به شیوع کرونا شهرداران فراز و نشیب‌های کاری زیادی را پشت سر گذاشتند و در ستاد استانی کرونا نیز زحمات زیادی را متقبل شدند.

سیدکمال الدین میرجعفریان افزود: همانگونه که کادر بهداشت و درمان در مقابله با همه گیری کرونا زحمات زیادی کشیدند، کارکنان شهرداری نیز در جبهه جمع آوری پسماندها تلاش زیادی کردند که البته این اقدامات شاید برای عموم مردم قابل لمس نبود اما سعی شد این موضوعات به اطلاع مقامات کشوری برسد تا در ابعاد مادی و معنوی مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در بهار ۱۴۰۰ گفت: عمده زحمات برگزاری این رویداد مهم همچون گذشته بر دوش شهرداران استان خواهد بود و امید داریم با همت افزون تر از قبل و با رعایت اخلاق حرفه ای این رویداد خطیر را به ثمر برسانند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: لازم است شهرداران، رعایت اخلاق حرفه ای و انسانی در حوزه انتخابات را کرده و جانب قانون را نگه دارند و از جایگاه خود به نفع و یا علیه نامزدهای انتخابات استفاده نکنند تا زحماتشان خدشه دار نگردد.

علاوه بر تایید بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ توسط شورای سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در این جلسه مصوب شد از محل سود عملکرد سازمان همیاری شهرداری ها نسبت به ایجاد صندوق تسهیلات شهرداری ها اقدام شود و نحوه پرداخت این تسهیلات در دستورالعملی که توسط سازمان تهیه و به تصویب هیات مدیره خواهد رسید، اعمال می شود.

تبعات افزایش دستمزد کارگران پیش بینی شود

رییس شورای اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: با توجه به افزایش ۱۰۰ درصدی پایه حقوق کارگران در سال آینده، لازم است این موضوع در بودجه سال ۱۴۰۰ مورد توجه قرار گیرد و پیش بینی لازم به واسطه بار بودجه ای این قانون، مورد توجه قرار گیرد.

شهنار رمارم افزود: با توجه به افزایش حقوق کارگران در سال آینده، پیمانکاران شهرداریها به دنبال تعدیل کارگران خود خواهند بود، لذا شهرداران و مدیران شهری باید افزوده شدن به شمار کارگران بیکار در مناطق خود را پیش بینی کنند تا در نهایت با انبوه کارگران بیکار در معابر و خیابانهای شهر مواجه نشویم.

برچسب‌ها شهرداری مشهد شورای شهر استانداری خراسان رضوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اقتصاد کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد شورای شهر استانداری خراسان رضوی شهرداری مشهد شورای شهر استانداری خراسان رضوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اقتصاد کرونا اخبار کنکور سازمان همیاری شهرداری ها مورد توجه قرار گیرد خراسان رضوی پیش بینی سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان با اشاره به اینکه کارگران دغدغه‌های زیادی دارند گفت: کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار اباذر سالاری در آیین تجلیل از کارگران شهرداری بندرعباس با تبریک روز کار و کارگر اظهار داشت: کارگران قشر بسیار زحمتکشی هستند که برای تامین رزق حلال به سختی تلاش می‌کنند. 

وی افزود: کارگران انسانهای شریفی هستند که می‌خواهند با اراده قوی و تکیه بر توان و قوت بازوی خود به کسب درآمد بپردازند و در این بین با وجود مشکلات متعدد، متعهدانه به انجام کارهای خود می‌پردازند. 

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) گفت: می‌توانیم به جرأت بگوییم نانی که کارگران بر سر سفره می‌برند جزو حلال‌ترین رزق‌هاست چرا که با حداقل حقوق و دستمزد بیشترین زحمات را متقبل می‌شوند. 

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی اظهار داشت: کارگران عزیز دغدغه‌های فراوانی دارند که باید این دغدغه‌ها رفع شود؛ مهم‌ترین دغدغه این قشر زحمتکش به تامین معیشت و البته امنیت شغلی بر می‌گردد که بایستی این دو دغدغه مهم از سوی مسئولان مرتبط برطرف و حق و حقوق کارگران به موقع پرداخت شود. 

سردار سالاری با اشاره به برگزاری جشن گرامیداشت روز کار و کارگر از سوی شهرداری بندرعباس گفت: برگزاری این جشن از یک سو و البته توجه شهرداری به مسئله پرداخت به موقع دستمزد کارگران جای تقدیر دارد، این جشن حرکت ارزشمندی بود که در خانواده قشر کارگر نیز تاثیر دارد. 

وی در ادامه با توجه به مسائل مهم اقتصادی کشور تاکید کرد: مسئولان و کارفرمایان در این روزهای سخت بیش از آنچه هست هوای کارگران و تامین معیشت آنان را داشته باشند. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است