Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش پرند سرپرست پارک و علم و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی در خصوص طرح کارورزی و اشتغال پذیری دانشجویان فارغ التحصیل  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر زمینه اشتغال بیش از ۲۴۰ نفر در پارک علم و فناوری و ۲۰۰ نفر در مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی فراهم شده است و ۱۷ شرکت پیش رشد و ۳۱ شرکت رشدی و ۵ شتاب دهنده و ۱۵ شرکت دانش بنیان در دانشگاه شهید بهشتی مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: استقرار  مرکز فنی و حرفه‌ای در دانشگاه شهید بهشتی بستر مناسبی را برای آموزش مهارت ها و اشتغال پذیری دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی فراهم کرده است.

سرپرست پارک و علم و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی گفت: ما در جهت گسترش مهارت‌های پژوهشی، سعی در انعقاد تفاهم نامه بین معاونت پژوهشی وزرات علوم تحقیقات و فناوری و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داریم تا به این وسیله گامی در توانمندسازی دانشجویان و اشتغال پذیری فارغ التحصیلان برداشته باشیم.

او بیان کرد: بحث مهارت آموزی که به دو گروه مهارت‌های نرم و مهارت‌های فنی تقسیم می‌شود، یکی از بحث‌های مهم و تاثیرگذار در حوزه اشتغال پذیری دانشجویان است.

او گفت: امروزه یکی از بزرگ‌ترین معضلات دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی بحث اشتغال است. نگرانی اشتغال به مقطع فوق لیسانس نیز سرایت کرده و طبق پیش بینی‌ها احتمال دارد مقطع دکتری را نیز درگیر خود کند.

پرند تصریح کرد: ما برای حل این مشکل حداقل ده راه حل پیشنهادی داریم تا جایی که در دانشگاه شهید بهشتی نیز مرکز کاریابی را برای دانشجویان مستقر کرده‌ایم تا بتوانیم از این طریق به حل معضل بیکاری بپردازیم.

او در خصوص اینکه پارک‌ها چه تاثیری در کاهش آمار بیکاری و اشتغال پذیری دانشجویان خواهند داشت گفت: بطور کلی باید به سه موضوع دانش، مهارت و فناوری عمیقاً توجه شود، زیرا اگر این سه حوزه به صورت درست با هم ترکیب شوند، مشکل بیکاری حل خواهد شد و تلاش اشخاص و شرکت‌های توانمند در این حوزه منجر به ایجاد اشتغال می شود.

سرپرست پارک و علم و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی افزود: پارک‌های علم و فناوری در حوزه فناوری به طور خاص و در حوزه مهارت و دانش به صورت جزئی ایفای نقش می‌کنند به علاوه این پارک‌ها نقش اساسی و محوری در فناوری، نوآوری، کارآفرینی و خلاقیت دارند و در نهایت منجر به اشتغال افراد خواهند شد.

بیشتربخوانید

روش‌های جذب سرمایه گذار که هر کارآفرینی باید بداند داشتن چشم‌انداز مناسب از مهم‌ترین راه‌های موفقیت در کارآفرینی است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان پارک های علم و فناوری کارآفرینی اشتغال پذیری اشتغال پذیری دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی اشتغال پذیری علم و فناوری مهارت ها پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ابداع شد