Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز ذخیره سازی لاروهای میگو در 13 مزرعه پرورشی قشم خبر داد.
منصور آزاد با اشاره به این مطلب که لاروهای ذخیره سازی شده محصول دو شرکت تولید و تکثیرمیگو در جزیره هستند اظهار داشت: منطبق بر سیاست گذاری های سازمان منطقه آزاد قشم برای ایجاد زنجیره ارزش در جزیره، شرکت های فعال در حوزه تکثیر لارو، تامین کننده مزارع پرورش میگوی این منطقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هم اکنون 13 مزرعه پرورش میگو در جزیره فعال است که با توجه به شرایط مناسب دمایی ذخیره سازی لاروها را از امروز آغاز کرده اند که امیدواریم سال آینده به هدف برداشت چهار هزار تُن میگو در سال برسیم.
به گفته آزاد، آموزش نیروهای متخصص حین دوره های پرورش میگو از اهداف دیگر این اداره است که برای دستیابی به آن علاوه بر برگزاری چهار دوره در سال 1399 سه دوره آموزشی تغذیه، بهداشت بیماری‌ها و بهبود کیفیت آب نیز برای نیروهای کار مزارع پرورش میگو در نیمه اول سال 1400 طراحی و برنامه ریزی شده است.
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین ابراز امیدواری کرد که در سال جدید نخستین سایت پرورش میگوی متراکم جزیره آماده بهره برداری شود و گفت: این پروژه جزو سه طرح پایلوت در زمینه پرورش متراکم میگو در سطح استان محسوب می شود.
یادآور می شود، در راستای استفاده بهینه از سواحل جزیره و دریا در کنار ایجاد فرصت های اشتغال برای جامعه محلی، 13 شرکت پرورش و چهار شرکت تکثیر میگو در قشم مجوز فعالیت گرفته اند که رقم سرمایه گذاری آن ها در حوزه پرورش میگو به 820 میلیارد ریال و در بخش تکثیر میگو به 641 میلیارد ریال می رسد. این شرکت ها توان تولید 16 هزار تُن میگو در سال را در زمین هایی به وسعت یک هزار و 533 مترمربع دارند. حدود 136 هزار و 145 مترمربع از زمین های جزیره نیز به فعالیت تکثیر میگو با ظرفیت تولید سالانه یک میلیارد و چهارصد میلیون قطعه لارو اختصاص یافته است.
روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد قشم پرورش میگو ذخیره سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه حضور در سومین نمایشگاه مهارت‌های من در محل نمایشگاه‌های بین المللی قشم، گفت: دانش آموزان به عنوان سفیران جدید قشم با هدف گسترش آگاهی فرهنگ و تمدن خلیج فارس و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جزیره، هنر خود را در قالب ۵۰ غرفه در نمایشگاه بین المللی قشم به نمایش گذاشته اند.

ادریس راموز همزمان افزود: دو هزار و ۲۲۰ هنرجو از ۱۲ هنرستان آموزش و پرورش منطقه آزاد قشم هنر‌هایی همچون نقاشی، طراحی و دوخت پوشاک، طراحی جلد کتاب، صنایع دستی دریایی، چرم دوزی، نجاری، جوشکاری، طراحی نرم افزار رایانه‌ای و الکترونیک آثار خود را در برابر دید علاقمندان به نمایش گذاشته اند.

وی گفت: این نمایشگاه با هدف مهارت آموزی و افزایش توانمندی دانش آموزان جزیره قشم و پیوند آن با صنعت و بازار برگزار شده است که یکی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد قشم است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه قشم به عنوان جزیره نوآور و خلاق معرفی شده است افزود: در سومین دوره نمایشگاه مهارت‌های من نیز به دنبال ارائه فرصت‌ها و روایت جزیره جهانی قشم و گسترش مفهوم مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس با استفاده از توان دانش آموزان جزیره هستیم.

سومین نمایشگاه مهارت‌های من به مناسبت هفته ملی خلیج فارس، ۸ تا ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین المللی قشم پذیرای هنردوستان و علاقمندان است.

در حاشیه سومین نمایشگاه مهارت‌های من، از ۱۶ دانش آموز حائز رتبه‌های برتر منطقه‌ای در المپیاد شایستگی محور و جمعی از آموزگاران هنرستان‌های شهر قشم تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه