Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در اطلاعیه ای از عموم خانواده ها، درخواست کرد با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، سنت پسندیده صله ارحام و دید و بازدید در ایام نوروز را حتی المقدور به صورت مجازی و در سلامت و امنیت کامل محقق کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

باسمه تعالی
اطلاعیه نوروزی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا

ملت شریف ایران

اکنون که با یاری خداوند متعال و با مقاومت و صبر و بردباری عموم مردم عزیز، سال ۱۳۹۹ با همه فراز و فرود‌ها و دشواری‌ها و با همه موفقیت‌ها و تلخ کامی‌ها به آخرین روز‌ها و ساعت‌های خود نزدیک می‌شود، و شور و شوق نوروزی در جای جای میهن عزیزمان ایران، فرارسیدن بهار را بشارت می‌دهد، فرماندهی قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، ضمن تبریک و شادباش اعیاد ماه مبارک شعبان و فرا رسیدن سال نو، از عموم مردم، اصناف، اتحادیه ها، کادر درمان و دستگاه‌های عضو ستادملی و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا برای تمام همراهی‌ها و مساعدت‌ها در طول سال ۹۹، تقدیر و تشکر می‌نماید و تعطیلاتی خوب و خوش و البته همراه با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی را برای همگان، آرزومند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرماندهی قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، همچنین بمنظور صیانت از سلامت جامعه و مجاهدت همگانی که منجر به کنترل بیماری شده است، صمیمانه و مصرانه، استمرار این همکاری‌ها را از عموم مردم و دستگاه‌ها در طول سال آتی درخواست می‌کند و بدین منظور بر تحقق محور‌های ذیل در تعطیلات پایان سال و ایام تعطیلات نوروز، تأکید می‌کند؛
۱- با توجه به اهمیت بی بدیل تحقق فاصله گذاری اجتماعی در پیشگیری از شیوع بیماری، پرهیز از هرگونه تجمع و هر نوع دورهمی خانوادگی، ضروری است و رعایت آن، یک مسئولیت مشترک برای همه هموطنان است.

۲- از آنجا که سفر‌های نوروزی بدون رعایت دقیق محدودیت‌های پیش بینی شده و پروتکل‌های بهداشتی، به شیوع دیگر باره بیماری منجر می‌شود، اجرای دقیق مقررات ابلاغی در این زمینه که در اطلاعیه اخیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، اعلام شده، مورد تأکید ویژه قرارگاه است.

۳- دید و بازدید‌های نوروزی، که معمولاً با نفی فاصله گذاری اجتماعی و حتی، خدای ناکرده کنار نهادن ماسک و دیگر موازین بهداشتی همراه است، می‌تواند تهدید جدی برای سلامت خانواده‌ها در تعطیلات آغاز سال جدید باشد که پیشگیری از تحقق آن، در گرو رفتار مسئولانه افراد و خانواده هاست. خدمتگزاران مردم در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، ضمن تأکید بر رفتار مسئولانه در این ارتباط، از عموم خانواده ها، درخواست می‌کنند، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، سنت پسندیده صله ارحام و دید و بازدید را حتی المقدور به صورت مجازی و در سلامت و امنیت کامل محقق کنند.

۴- حضور پرشور علاقمندان به اهل بیت عصمت و طهارت و خاندان پاک و نورانی پیامبر اعظم (ص) هر ساله از جلوه‌های همبستگی اجتماعی و معنویت گرائی مردم ایران بوده است، لکن در شرایط اضطراری ناشی از شیوع بیماری، پیشگیری از بروز ازدحام جمعیت در هر یک از بقاع متبرکه، مسئولیت متولیان بقاع و مدیران محلی و منطقه‌ای است و بعلاوه، هر یک از افراد و خانواده ها، می‌بایست از حضور در مکان‌های زیارتی و یا سیاحتی دارای ازدحام جمعیت، اکیداً پرهیز کنند.

۵- با توجه به شیوع کرونا در کشور، دید و بازدید نوروزی در ادارات و مجموعه‌های مختلف کاری نیز همچون رفتار‌های مشابه خانوادگی در این ارتباط، مذموم و مطلقاً ممنوع است و مسئولان و مدیران هر یک از دوایر اداری و کاری، موظفند با اطلاع رسانی و نظارت مؤثر، موجبات تحقق عملی این ممنوعیت را فراهم آورند.

روابط عمومی واطلاع رسانی قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا برچسب ها: کرونا ، نوروز ، ستاد ملی مقابله با کرونا ، تعطیلات ، سفر

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کرونا نوروز ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلات سفر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا دید و بازدید خانواده ها ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک

به گزارش «تابناک»، بهزاد ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگارهای الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار کرد: درباره مضرات سیگارهای الکترونیک در رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. سیگارهای الکترونیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند و تمام این سیگارها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، افزود: موضوع خطرات سیگارهای الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح شد و مقرر گردید ستاد برنامه ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان های ذیربط انجام دهد.  

ولی‌زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگارهای الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار دو وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم

وی درباره برخی از تقاضاها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگارهای الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیک صورت گرفته اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود؛ چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک

ولی‌زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت سمی بودن و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده است؛ همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است. افرادی که با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفته و هشدارهای داده شده، نسبت به مصرف این سیگارها اقدام می‌کنند، با اراده خود از مواجهه با خطرات این محصولات آسیب‌رسان استقبال می‌کنند.

اعتیاد جوانان؛ هدف صنایع دخانی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگارهای الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کند و در ارتباط با مصرف این کالاها باید تجدید نظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند.  

گزارش تخلف فروش سیگارهای الکترونیک به ۱۹۰

وی با بیان اینکه سیگارهای الکتروینک جزو موارد قاچاق هستند، ادامه داد: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیک را گزارش کنند

دیگر خبرها

  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است