Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نزدیک شدن دومین بهار و عید نوروز کرونایی، خطر انتقال ویروس کرونا با برنامه‌های نوروزی و تعطیلات افزایش می‌یابد بنابراین همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنیم تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود.

به گزارش برنا و به نقل از بی‌بی‌سی، در دی‌ماه سال جاری با نزدیک شدن سال جدید میلادی و برگزاری مراسم کریسمس دولت‌های سراسر اروپا تصمیمات سختی در مورد کاهش یا افزایش محدودیت‌ها در زمان تعطیلات برای سلامت افراد و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا کردند و در ذیل محدودیت‌هایی که در برخی از این کشورها در جشن‌های کریسمس گذشته ارائه شد، ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هلند

در کشور هلند قرنطینه پنج هفته‌ای اعلام شد. این کشور از ۱۵ دسامبر تا ۱۹ ژانویه به مدت پنج هفته در محدودیت شدید قرار داشت. مغازه‌ها، سینماها، آرایشگاه‌ها و سالن‌های بدنسازی غیر ضروری روز قبل از عید کریسمس و مدارس نیز چند روز قبل از عید تعطیل شدند. به شهروندان گفته شد تا اواسط ماه مارس از رزرو سفرهای غیرضروری به خارج از کشور خودداری کنند.

محدودیت‌ها در سه روز کریسمس کمی کاهش یافت و خانوارهای هلندی به جای دو مهمان سه نفر (بدون احتساب کودکان زیر ۱۳ سال) را مجاز بودند، بپذیرند.

نخست‌وزیر این کشور گفت: «ما باید این شرایط را تحمل کنیم به امید روزهایی که کرونا را پشت سر بگذاریم. زمانی فرا می‌رسد که زندگی ما دوباره عادی خواهد شد. آن زمان یک هفته یا یک ماه دیگر نخواهد بود. اما با استفاده از واکسن، ۲۰۲۱ واقعا یک سال امید و نور در انتهای تاریکی خواهد بود. در آخرین هفته سال، تعدادی از مردم هلند از دیگران خواستند که محدودیت‌ها را رعایت کنند زیرا عکس‌ها فروشگاه‌های مملو از خریداران کریسمس را نشان می‌داد.

انگلستان

یک فرصت مختصر از محدودیت‌های خاص در سراسر انگلستان معرفی شد تا مردم بتوانند کریسمس را جشن بگیرند. بین ۲۳ و ۲۷ دسامبر (یا ۲۲ تا ۲۸ دسامبر در ایرلند شمالی) محدودیتی برای سفر وجود نداشت و افراد توانستند در خانه‌ها دور هم جمع شوند و شب را با یکدیگر بگذرانند.

با این وجود تعداد افرادی که در یک مکان جمع می‌شدند محدود بود و اصطلاحا «حباب کریسمس» حداکثر شامل سه خانوار در انگلستان یا حداکثر هشت نفر در اسکاتلند باشد. این حباب‌ها که می‌توانند در مکان‌های عبادی و فضاهای عمومی بیرون هم جمع شوند، در طول دوره جشن ثابت بودند. به این معنی که مردم نمی‌توانستند در روز کریسمس با دو خانواده و در روز بعدی با دو خانواده متفاوت دیگر دور هم جمع شوند. با این حال کارشناسان بهداشت از مردم خواستند که به دقت در مورد کسانی که با آنان رفت‌وآمد دارند فکر کنند. این در حالی بود که پس از افزایش موارد و شناسایی ویروس کرونای انگلیسی، پایتخت لندن و برخی از مناطق اطراف آن به بالاترین سطح از قوانین محدودیتی رسید. از ۱۶ دسامبر، کافه‌ها و رستوران‌ها به جز فروش به صورت بیرون‌بر و تحویل غذا و بیشتر مکان‌های سرگرمی داخلی و همچنین استادیوم‌های ورزشی نیز تعطیل شدند.

ایتالیا

ایتالیا، بازارهای کریسمس وجود نداشت و مقررات منع رفت‌وآمد در سراسر کشور وضع شده بود. نخست‌وزیر ایتالیا با بیشترین تعداد مرگ به ایتالیایی‌ها گفته بود که انتظار کریسمس هوشیارانه‌تر، بدون اجتماعات و ارتباطات نزدیک را داشته باشند. بسیاری از مناطق ایتالیا تا حدودی در محدودیت‌های کرونایی قرار داشتند و ممنوعیت سفر بین مناطق مختلف از ۲۱ دسامبر تا ۶ ژانویه اعلام شده بود. علاوه بر ممنوعیت سفر به مناطق مختلف، مردم در روز کریسمس، روز باکسینگ و سال نو مجاز به ترک شهرهای خود نیستند. البته استثنائاتی برای کار، دلایل پزشکی یا موارد اضطراری وجود داشت. همچنین ساعت ممنوعیت رفت و آمد از ساعت ۲۲ تا ۵ برقرار بود.

کلیساها باز بودند، اما مقررات منع رفت‌ آمد باعث شد که مراسم مقدس نیمه شب برگزار نشود. در همین حال، بازار محبوب کریسمس ایتالیا از قبل ممنوع شده بود. در این میان نخست‌وزیر ایتالیا به کودکان اطمینان داد که بابانوئل قطعا از آنان دیدار خواهد کرد زیرا از محدودیت‌های سفر جهانی معاف است.

بسیاری از اروپایی‌ها در تعطیلات کریسمس به پیست‌های اسکی می‌روند، اما در مورد باز ماندن این اقامتگاه‌ها اختلاف نظر وجود داشت. تعدادی از دولتها تلاش کردند برای به تعویق انداختن فصل اسکی، توافق‌نامه‌ای در سطح اروپا هماهنگ کنند. هر سه کشور ایتالیا، فرانسه و آلمان بالابر اسکی خود را در طول کریسمس تعطیل کردند. این تعطیلی‌های گسترده باعث می‌شود که اقامتگاه‌های محبوب آلپ و دولومیت میلیاردها یورو درآمد خود را از دست بدهند. مقامات گردشگری سریعا این طرح را مورد انتقاد قرار دادند، رئیس یکی از ارگان‌های گردشگری فرانسه اعتراض کرد و گفت: چگونه ۴۰۰ نفر در یک مترو پاریس آلوده نخواهند شد، اما چهار نفر در بالابر اسکی به این آلوده می‌شوند؟ اما اتریش با کاهش محدودیت‌ها، اسکی را از ۲۴ دسامبر مجاز اعلام کرد اگرچه قوانین قرنطینه می‌تواند به معنای داخلی بودن این نوع تفریحات باشد به‌خصوص که هتل‌ها نیز باز نشدند.

فرانسه

فرانسه محدودیت سفر برای کریسمس را برداشت. فرانسه در ۱۵ دسامبر مقررات منع رفت‌ آمد اعمال شده در ۲۸ نوامبر را لغو کرد، اما اقدامات سختگیرانه همچنان ادامه دارد زیرا آمار مبتلایان هنوز زیاد است. محدودیت‌هایی که به معنای هرگونه خروج از خانه بود و باید با یک دلیل معتبر و گواهی انجام می‌گردید، نیز برداشته شد و به جای آن از ساعت ۲۰ تا ۶ در سراسر کشور منع رفت‌و آمد برقرار بود که در شب کریسمس موقتا برداشته شد اما در شب سال نو همچنان برقرار بود. تئاترها و سینماها، کافه‌ها و رستوران‌ها نیز تعطیل بودند. استراحتگاه‌های اسکی بسیار محبوب فرانسه نیز تعطیل بودند اما رییس جمهور فرانسه قول بازگشایی در شرایط مطلوب  در ماه ژانویه را اعلام کرد.

آلمان

آلمان در طول دوره کریسمس در یک محدودیت سخت کرونایی قرار گرفت، زیرا تعداد مرگ‌ومیرها افزایش یافته بود. در زمان منع رفت‌وآمد، که از ۱۶ دسامبر تا ۱۰ ژانویه ادامه داشت، مغازه‌ها و مدارس غیر ضروری در سراسر کشور بسته بودند. صدراعظم آلمان، خرید کریسمس را مقصر افزایش قابل توجه روابط اجتماعی دانست. قبل از کریسمس، حداکثر پنج نفر از دو خانواده مجاز به جمع شدن در یک خانه بودند. اما این محدودیت از ۲۴ تا ۲۶ دسامبر کاهش یافت و یک خانواده می‌توانست حداکثر چهار عضو خانواده نزدیک را از سایر خانواده‌ها میزبانی کند. کودکان زیر ۱۴ سال شامل این محدودیت نمی‌شدند. البته فروشگاه‌های مواد غذایی و دیگر فروشگاه‌های اقلام ضروری، بانک‌ها نیزباز بودند. فروشندگان درختان کریسمس همچنین می‌توانستند کار خود را ادامه دهند. آرایشگاه‌ها از جمله مشاغلی بودند که تعطیل شدند. شایان‌ذکر است، بیشتر بازارهای بزرگ کریسمس در آلمان از قبل لغو شدند. نمایش آتش‌بازی سال نو نیز لغو شد.

اسپانیا

دولت اسپانیا مجموعه قوانینی را برای بازه زمانی ۲۳ دسامبر تا ۶ ژانویه تصویب کرد. درصورتی که افراد از دوستان و خانواده خود دیدار کنند، سفر بین مناطق مجاز بود. اجتماعات در شب کریسمس، روز کریسمس، شب سال نو و روز سال نو به ۱۰ نفر محدود شد و برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، این محدودیت شامل کودکان نیز می‌شد. همچنین ساعت منع رفت‌وآمد تا ساعت ۰۱:۳۰ شب کریسمس و شب سال نو تمدید شد. خانواده‌های اسپانیایی به طور سنتی جشن سه پادشاه را با رژه در پنج ژانویه جشن می‌گیرند، اما به توصیه دولت این جشن‌ها برگزار نشد.

اتریش

اتریش در تاریخ ۷ دسامبر از دومین محدودیت سخت کرونایی خود خارج شد و پیش از کریسمس محدودیت‌ها کاهش یافت. در حالی که فروشگاه‌های غیرضروری و مشاغل دیگر دوباره فعالیت خود را آغاز کردند، ساعت‌های منع رفت‌وآمد در سراسر کشور به ۲۰ تا ۶ کاهش یافت. با این وجود رستوران‌ها و کافه‌ها در طول جشن برای همه چیز به جز تحویل به صورت بیرون‌بر بسته ماندند. بازارهای سنتی کریسمس این کشور نیز بسته شد. در این میان هتل‌ها فقط برای کسانی که به دلایل شغلی سفر کردند، باز بود. افرادی که از کشورهایی با بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا در هر ۱۰۰هزار نفر بازدید می‌کردند شامل آلمان و ایتالیا نیز می‌شد، باید ۱۰ روز قرنطینه می‌شدند. دولت دست کم ۷ میلیون آزمایش آنتی ژن صادر کرد و آزمایش انبوه داوطلبانه در سراسر کشور انجام شد.

روسیه

در روسیه، جشن‌ اصلی معمولا در شب سال نو با حضور بسیاری از افراد در مهمانی‌های شبانه برگزار می‌شود. اما محدودیت‌ها جشن‌ها را در طول تعطیلات کاهش داد. در پایتخت روسیه، مسکو، مقامات اقدامات جدیدی را اعلام کردند که تا ۱۵ ژانویه ادامه داشت. این موارد شامل زمان تعطیلی زودهنگام رستوران‌ها و کافه‌ها و محدودیت ظرفیت ۲۵درصدی در سینما و تئاترها بود. افراد بالای ۶۵ سال و کسانی که در گروه‌های پرخطر هستند نیز باید تا این تاریخ خود را منزوی می‌کردند. رسانه‌های محلی نیز گزارش کردند که جشنواره خیابانی یک ماهه این شهر نیز احتمالا لغو خواهد شد. این در حالی بود که مقامات بهداشت هشدار داده بودند که اوضاع ناپایدار  و اپیدمی هنوز در سراسر کشور به اوج نرسیده است. در هفته‌های قبل از کریسمس موارد ابتلا به ویروس افزایش یافته بود و تعداد رکورد روزانه بالایی در ۲۶ نوامبر ثبت شده بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سال نو و کرونا سراسر کشور منع رفت وآمد رستوران ها محدودیت ها روز کریسمس کاهش یافت شب سال نو منع رفت کافه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است

نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقای مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است