Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@23:55:09 GMT

۹ میلیارد تومان در بخش کشاورزی خوسف هزینه شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۹۱۸۵

۹ میلیارد تومان در بخش کشاورزی خوسف هزینه شد

رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹ میلیارد تومان اعتبار ملی، استانی و شهرستانی در بخش کشاورزی خوسف هزینه و منافع آن به کشاورزان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، سید حسن رضوی امروز ( 28 اسفند) در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان خوسف اظهار کرد: تعداد 6 نفر از کشاورزان نمونه در بخش کشاورزی، دامپروری و زنان نمونه روستایی تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی خوسف با بیان اینکه کشاورزان در شرایط سخت اقتصادی به تولید ادامه دادند، افزود: از تشکل‌های کشاورزی و کشاورزان نمونه خواستاریم تا شرایط موجود را مدیریت کنند تا حداقل آسیب را داشته باشیم همچنین مشکلات را به صورت شفاف با جهاد کشاورزی در میان بگذارند.

 

رضوی با اشاره به کمبود نهادهای دامی در شهرستان خوسف و افزایش چندین برابری قیمت کود و سم بیان کرد: نهاده های دامی سهمیه شهرستان مشکلات دامداران را رفع نمی کند اما دولت با اختصاص نهاده یارانه ای بخشی از کمبود را رفع می کند.

 

وی با بیان اینکه قیمت کود پتاس و فسفات به شدت افزایش داشته است، گفت: متاسفانه به دلیل گرانی این نوع کودها تقاضای کشاورزان تامین کود اوره است که این نوع کود مشکلی را حل نمی کند و نمی تواند جایگزین کود پتاس و فسفات باشد.

 

مدیر جهاد کشاورزی خوسف با بیان اینکه کشاورزان خوسف مزارع خود را تبدیل به باغ می کنند، گفت: این نهضت با وجود شرایط کم آبی خوسف بسیار خطرناک است و از کشاورزان خواستاریم حداقل 30 درصد از مزارع خود را بهش زراعت اختصاص دهند.

 

رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون 9 میلیارد تومان اعتبار ملی، استانی و شهرستانی در بخش کشاورزی خوسف هزینه و منافع آن به کشاورزان رسید.

 

«محمدعلی آخوندی»، فرماندار خوسف هم در این جلسه بیان کرد: ظرفیت شهرستان خوسف کشاورزی و دامپروری است لذا توجه به تولید به توسعه شهرستان کمک می کند،.

 

فرماندار خوسف خواستار تولید متوازن در بخش زراعت، محصولات باغی و دامپروری شد و گفت: اهمیت تولید به نحوی است که باید زمینه آن را جهاد کشاورزی و دستگاه های متولی فراهم کنند، همچنین با پیگیری های جهاد کشاورزی و دستگاه های زیر مجموعه باید سعی شود مشکلات کشاورزان به ویژه کمبود نهاده های دامی رفع شود.

 

در پایان این جلسه از ۶  کشاورز نمونه در تولید عسل، انار، محصول جو آبی، یونجه، پنبه مله و زنان تسهیلگر نمونه روستایی تجلیل شد.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس جهاد کشاورزی خوسف شهرستان خوسف جهاد کشاورزی بیرجند خراسان جنوبی بخش کشاورزی جهاد کشاورزی کشاورزی خوسف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران

علی چاله‌چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به هشدار‌های هواشناسی در خصوص وقوع بارش‌های سنگین از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ماه که هسته اصلی بارش‌ها از چهارشنبه تا شنبه خواهد بود، از کشاورزان استان تقاضا می‌شود تمهیدات لازم را جهت مراقبت از زمین‌های کشاورزی، باغات و دام‌های خود بکار گیرند.

علی چاله‌چاله افزود: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی باید آبیاری مزارع را در مناطق دربرگیرنده بارندگی ها، بویژه در مزارع غلات جهت جلوگیری از خوابیدگی مزارع، بیماری‌های قارچی و زنگ گندم به تاخیر بیندازند.

وی اضافه کرد: بهره برداران از سمپاشی مزارع و باغات خود طی این بازه زمانی اجتناب کرده و نسبت به پاکسازی مسیر آب مزارع و باغات و کانال‌ها اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: کنترل رطوبت انبار‌ها جهت جلوگیری از بیماری‌های قارچی، بسته نگه داشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش‌ها و پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

چاله‌چاله با بیان اینکه لازم است دامداران و عشایر استان نیز طی این مدت از عبور دام‌ها در ارتفاعات اجتناب کرده و دام ها، علوفه و خوراک دام و طیور را به اماکن سرپوشیده منتقل کنند یادآور شد: زنبور داران نیز تمهیدات لازم را جهت مراقبت از کندو‌ها در زمان بارندگی‌ها اعمال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید