Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا از چین خواست از «نفوذ بسیار زیاد» خود برای متقاعد کردن کره شمالی به کنار گذاشتن برنامه هسته ایش استفاده کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، چند ساعت پس از آنکه کره شمالی اعلام کرد تلاش‌های آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات را نادیده خواهد گرفت، دیپلمات ارشد آمریکا امروز پنجشنبه دست به دامن چین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاری که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین به خیال خود تصور می کرد پرونده کره شمالی به صفحه آخر رسیده است.   "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا این مطلب را در پایان گفتگو‌های امنیتی در سئول بیان کرد. "لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا و وزرای امور خارجه و دفاع کره جنوبی نیز در این گفتگو‌ها حضور داشتند. اولین دیدار به اصطلاح «دو به علاوه دو» طی پنج سال گذشته در حالی صورت گرفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای احیای ائتلاف‌های این کشور در آسیا در برابر چالش‌هایی از سوی چین و کره شمالی، تلاش می‌کند.   بلینکن در نشستی خبری گفت: «پکن در کمک به دنبال کردن خلع سلاح هسته‌ای [کره شمالی]نفع شخصی آشکار دارد، چون این (کره شمالی) منبع بی ثباتی است. این کشور منبع خطر و به طور آشکار، تهدیدی برای ما و شرکای ماست.» وی افزود چین نقشی حیاتی در متقاعد کردن کره شمالی به خلع سلاح هسته‌ای دارد، چون بخش اعظم تجارت خارجی این کشور از چین می‌گذرد. بلینکن تاکید کرد چین بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، ملزم به اجرای کامل تحریم‌های اعمال شده برضد آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی است. ژائو لیجیان (Zhao Lijian) سخنگوی وزارت خارجه چین نیز امروز گفت پکن در تلاش برای دستیابی به حل و فصل سیاسی در شبه جزیره کره، «به ایفای نقشی سازنده ادامه خواهد داد.» وی افزود چین از «رویکردی دو جانبه» در خصوص این مسئله حمایت می‌کند، به طوری که آمریکا تضمین‌های امنیتی به کره شمالی بدهد و این کشور نیز در مقابل، برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارد. ژائو در نشستی خبری به خبرنگاران گفت: «همه طرف‌های ذیربط باید در یک جهت حرکت کنند، با یکدیگر تلاش کنند تا اختلافات را مدیریت کنند، گفتگو‌ها و تماس‌ها را به طور فعال ارتقا دهند و صلح و ثبات منطقه‌ای را حفظ کنند.». بلینکن و آستین روز پنجشنبه همچنین با "مون جائه این" رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کردند. پیش از این کره شمالی در واکنش به تهدید‌های آمریکا، تهدید کرد در صورت از سرگیری جنگ در شبه جزیره کره، موجودیت امپراتوری به نام آمریکا پایان خواهد یافت.   برچسب ها: کره شمالی ، کیم جونگ اون ، مون جائه این ، کره جنوبی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کره شمالی کیم جونگ اون مون جائه این کره جنوبی کره شمالی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در بیانیه‌ای مطرح کرد: دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در حمایت از دانشجویان آمریکایی بیانیه صادر کرد.

در ادامه می‌توانید متن این بیاینیه را بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام شجاعانه دانشجویان آمریکایی و تجمع اعتراضی علیه سیاست‌های کشورشان در حمایت از رژیم صهیونیستی جهانیان را به تحسین واداشته است.

آنچه که امروز جهان از قاب رسانه به تماشا نشسته است ناشی از وجدان بیدار انسان‌ها است. دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

چند روزی می‌شود که صحن اکثر دانشگاه‌های آمریکا به صحنه‌ی حمایت از مردم مظلوم غزه تبدیل شده است. البته این حرکات شجاعانه به مذاق دولتمردان آمریکایی و شاید به عبارت درست‌تر سران شبکه صهیونیسم جهانی خوش نیامده و موجب سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان و اساتید آزاده شده است که البته این اقدامات سرکوبگرانه از سوی داعیه داران دموکراسی که ادعای آزادی بیانشان گوش جهان را کر کرده است نه تنها موجب عقب نشینی دانشجویان نشده بلکه باعث گسترش جنبش «همبستگی با غزه» در اکثر ایالات‌های آمریکا از کالیفرنیا تا تگزاس شده است.

آنچه در این مقطع مهم و حیاتی است حمایت همه جانبه جهانیان از تجمع مسالمت آمیز دانشجویان آمریکایی ومحکوم نمودن اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا و گسترش این دست اقدامات در سایر کشور‌های جهان به ویژه کشور‌های غربی و صد البته برخی کشور‌های مسلمان که دولت‌های‌شان در نهایت ذلت وخواری به حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی برآمده‌اند است.

چرا که تداوم این دست اقدامات و خیزش جهانی آزادگان جهان با انزوای روز افزون رژیم صهیونیستی در افکار عمومی و حصول پیروزی نهایی برای فلسطین همراه خواهد بود.

هسته بین الملل ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی ضمن اعلام قدردانی از دانشجویان شجاع و غیور آمریکایی اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا را محکوم نموده و از تمام آزادی خواهان جهان جهت پیوستن به جنبش «همبستگی با غزه» دعوت می‌نماید.

والسلام علیکم و رحمت الله

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!