Web Analytics Made Easy - Statcounter

روژان قادری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: سومین محموله واکسن اسپوتنیک روسی در راستای واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹ برای گروه‌های پر خطر و اولویت دار با رعایت زنجیره سرد به تعداد ۱۵۰ دوز برای ۱۵۰ نفر از افراد در معرض خطر به سردشت رسید.

او افزود: از امروز به مدت سه روز در محل بیمارستان امام خمینی (ره) با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، شاغلین بیمارستان امام خمینی (ره)، کادر شاغل در مراکز ۱۶ ساعته و جمعی از جانبازان معزز شیمیایی در معرض خطر با اولویت معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت کننده تعداد ۱۵۰ دوز واکسن اسپوتینک روسی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قادری بیان کرد: با تحویل سومین محموله واکسن اسپوتنیک روسی تا این لحظه تعداد ۷۵ دوز واکسن که در دو مرحله قبلی تزریق شده بود و با تزریق این دوره به تعداد ۱۵۰ دوز مجموعا ۲۲۵ دوز واکسن اسپوتنیک روسی به افراد با اولویت در معرض خطر تزریق خواهد شد.

سردشت در هفتم تیرماه سال ۶۶ مورد هجوم بمباران شیمیایی رژیم بعث معدوم عراق قرار گرفت که در این جنایت جنگی بیش از ۱۱۸ نفر شهید و ۲ هزار نفر نیز جانباز شیمیایی شدند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس واکسن کرونا واکسن شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است