Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: پایانه‌های مرزی با رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای کشور به ارمغان آورند که این اداره کل بر توسعه زیر ساخت های پایانه های مرزی اهتمام ویژه ای دارد.

ایوب کرد امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان از تعریض یک‌کیلومتری  ورودی پایانه مرزی میرجاوه به منظور تسهیل تردد مرزی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه پایانه‌های مرزی این استان اهمیت بسزایی در توسعه اقتصاد منطقه و حمل و نقل بین المللی و افزایش مبادلات با کشورهای همسایه دارند باید از نظر فیزیکی و چگونگی ارائه خدمات به مسافران، صاحبان کالا و رانندگان در سطح استانداردهای ملی و بین المللی بوده و مبتنی بر همین مولفه‌ها فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در این راستا این اداره کل با استفاده از توان اکیپ امانی و پیمانی عملیات تعریض ورودی پایانه مرزی میرجاوه را به طول یک کیلومتر و عرض ۵ متر در سه ماهه پایانی سال جاری اجرایی کرد به طوری که در این عملیات شاهد ۴۰ هزار متر مکعب خاکریزی و ۱۰ هزار متر مربع اجرای آسفالت محور بودیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خدمات رسانی مطلوب به زوار پاکستانی در اولویت این اداره کل قرار دارد، تصریح کرد: در این عملیات راهداری محدوده رمپ ورودی زائر سرای امام رضا(ع) میرجاوه نیز برای تردد روان زوار پاکستانی تعریض شد.

کرد پایانه‌های مرزی را موتور محرکه اقتصاد محلی ذکر کرد و خاطر نشان کرد: از آنجایی که در صورت برخورداری پایانه‌های مرزی از توسعه و رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای کشور به ارمغان آورند این اداره کل بر توسعه زیر ساخت های پایانه های مرزی اهتمام ویژه ای دارد.

 

پایان پیام/714

منبع: شبستان

کلیدواژه: پایانه مسافربری پایانه مرزی پایانه پایانه های مرزی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ساخت سد کهیر از وارد شدن خسارت و زیر آب رفتن کنارک، کهیر و ۳۰ روستای اطراف آن جلوگیری کرد.

محمد کرمی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) در بازدید از سد کهیر و مناطق سیل‌زده جنوب استان، بیان کرد: ساخت سدهای پیشین، زیردان، شیکلک، خیرآباد، ماشکیل اولیا و کهیر در جنوب سیستان و بلوچستان نقش اساسی در کنترل سیلاب‌ها داشتند.

وی تاکید کرد: سیل‌بندها، بندسارها و هوتک‌هایی که در این مدت ایجاد شد، کمک زیادی در مهار کنترل سیلاب‌ها در جنوب این استان کردند.

او با اشاره به نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب‌ها، اظهار کرد: حجم بارندگی بی‌سابقه و بیش از ۲۷۰ میلی‌متر در زمانی کوتاه بود که  البته کمترین مشکلات و خسارت‌ها را در جنوب سیستان و بلوچستان دیدیم.

کرمی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی و جلساتی که با وزیر نیرو داشتیم، بخشی از ظرفیت این سدها تخلیه شده بود و آمادگی لازم را برای کنترل سیلاب داشتیم.

وی با اشاره به ظرفیت ۱۷۵ میلیون مترمکعبی سد پیشین و ۲۱۷ میلیون مترمکعبی سد زیردان، گفت: براساس پیش‌بینی انجام‌شده بخش عمده این سدها تخلیه و در کنار سیل‌بندها و بندسارها آمادگی کنترل سیلاب ایجاد شده بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آبگیری سد کهیر در سال گذشته، ادامه داد: این سد کمترین حجم آب حدود ۵۰ میلیون مترمکعب را دارد و با توجه به ظرفیت ۳۸۰ میلیون مترمکعبی این سد و با شروع و شدت بارندگی و حجم ورودی آب که بیش از ۹۳۰۰ مترمکعب بود کنترل  شد، اما به سرعت ظرفیت سد تکمیل و سرریز شد.

وی افزود: با توجه به حجم سنگین آب بخش‌های کشاورزی، سیل‌بندها و بندسارها دچار مشکل و خسارت‌های سنگینی شدند و اگر سد کهیر نبود این خسارت‌ها چند برابر پیش‌بینی می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد