Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:11:12 GMT

ناکامی عنوان داران کشتی آزاد جهان در کسب سهمیه توکیو

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۹۷۲۹

ناکامی عنوان داران کشتی آزاد جهان در کسب سهمیه توکیو

با مشخص‌شدن اسامی آزادکاران راه‌یافته به فینال رقابت‌های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره اروپا، ۱۲ آزادکار دیگر موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

به گزارش ایسنا، با مشخص‌شدن چهره نفرات فینالیست رقابت‌های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره اروپا به میزبانی بوداپست مجارستان، ۱۲ آزادکار راه‌یافته به فینال موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این رقابت‌ها با ناکامی تعدادی از عنوان‌داران جهان و المپیک در رسیدن به سهمیه المپیک همراه بود تا این نفرات برای آخرین مرتبه شانس خود را برای رسیدن به المپیک توکیو در رقابت‌های جهانی گزینشی المپیک در بلغارستان که قرار است اردیبهشت‌ماه برگزار شود، امتحان کنند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم ولادیلسلاو آندریف از بلاروس و آندری یاتسنکو از اوکراین دارندگان مدال برنز جهان از رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک بازماندند.

در وزن ۶۵ ‌کیلوگرم ولادیمیر خینچگاشویلی گرج و دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و طلا، نقره و برنز جهان در یک‌چهارم نهایی مقابل توانیان ارمنستانی شکست خورد و از رسیدن به سهمیه المپیک در این رقابت‌ها بازماند.

ماگومد مرادگادژیف دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از لهستان نیز در این وزن از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.

ولادیمیر دوبوف بلغار و دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان، واسیل شوپتار اوکراینی و نفر سوم جهان نیز با شکست در دور نخست دیگر ناکامان بزرگ وزن ۶۵ کیلوگرم بودند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، سونر دمیرتاش دارنده مدال های برنز جهان و المپیک از ترکیه در دور نخست ۸ بر ۷ از حریف بلاروس شکست خورد تا دیگر ناکام بزرگ این رقابت‌ها باشد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، ساندرو آمیناشویلی دارنده مدال برنز جهان از گرجستان و بوریس ماکوئف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی در کسب سهمیه المپیک ناکام بودند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، آلبرت ساریتوف دارنده مدال های برنز جهان و المپیک از رومانی در مبارزه نخست مقابل کارادنیز ترک ۵ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، جمال الدین ماگومدوف دارنده مدال های نقره و برنز جهان از آذربایجان در نیمه نهایی مقابل کودینوویچ از آلمان با نتیجه سنگین ۱۵ بر ۶ شکست خورد و ضمن ناکامی در رسیدن به فینال، به سهمیه المپیک نرسید. شامیل شریپوف روس نیز در نیمه نهایی برابر حریف خاریمانکو از بلاروس ۴ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.

در این مسابقات نفرات راه یافته به فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند. سهمیه المپیک در کشتی به نام کشورها در هر وزن ثبت می شود.

پیش از این نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ و فینالیست های رقابت های کشتی پان آمریکن موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند. 

اسامی فینالیست های ۶ وزن المپیکی کشتی آزاد در رقابت های گزینشی قاره اروپا که موفق به کسب سهمیه المپیک شدند، به شرح زیر است: 

وزن ۵۷ کیلوگرم: گئورگی وانگلوف(بلغارستان) - آرسن هاروتونیان(ارمنستان)

وزن ۶۵ کیلوگرم: حاجی علیف(آذربایجان) - وازگن توانیان(ارمنستان)

وزن ۷۴ کیلوگرم: حاجی مرادگادژیف(آذربایجان) - آوتاندی کنچادزه(گرجستان)

وزن ۸۶ کیلوگرم: علی شعبان اف(بلاروس) - عثمان گوجن(ترکیه)

وزن ۹۷ کیلوگرم: الکساندر هوشتین(بلاروس) - سلیمان کارادنیز(ترکیه)

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: گنادیج کودینوویچ(آلمان) - زیانیس خاریمانکو(بلاروس)

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رسیدن به سهمیه المپیک موفق به کسب سهمیه المپیک سهمیه المپیک بازماند نقره و برنز جهان دارنده مدال برنز جهان شکست خورد کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!

به گزارش قدس آنلاین، اگر کامران قاسم‌پور همچنان قصد داشته باشد کارش در چرخه انتخابی تیم ملی را در وزن 86 کیلوگرم دنبال کند، به نظر می‌رسد او همراه با حسن یزدانی که بعد از جراحی کتف هنوز روی تشک برنگشته و احتمالا هادی وفایی‌پور به تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان اعزام خواهند شد.

این پیکارها 17 تا 20 خرداد در بوداپست برگزار می‌شود و دومین و آخرین مسابقه رنکینگ‌دارِ سال المپیک است که با دو کیلوگرم ارفاق وزنی برگزار می‌شود.

گره انتخاب ملی‌پوش 86 کیلوگرم احتمالا در همین مسابقه باز خواهد شد، پیش از این رحمان عموزاد در 65 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو، امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم به عنوان ملی‌پوش المپیکی انتخاب شده‌اند و تکلیف ملی‌پوش 57 کیلوگرم منوط به کسب سهمیه المپیک آخر است که دهه سوم اردیبهشت ماه در استانبول به انجام خواهد رسید و اگر علیرضا سرلک در ترکیه سهمیه المپیک را بگیرد، طبق روالی که درمورد سایر نفرات اعزامی به گزینشی‌ها وجود داشت، خودش به المپیک خواهد رفت و اگر هم سهمیه نگیرد که دیگر پرونده این وزن برای المپیک بسته خواهد شد.

بنابراین حالا همه چیز منوط به بازگشت حسن یزدانی روی تشک است و اینطور که پیداست باوجودی که عنوان شده بود از اول اردیبهشت تمرین کشتی را آغاز خواهد کرد، این اتفاق حالا به پانزدهم اردیبهشت منوط شده است و با این حساب او تنها یک ماه فرصت برای انجام تمرین کشتی پیش از اعزام به بوداپست خواهد داشت.

چیزی که تا امروز قطعی به نظر می‌رسد، باتوجه به جراحی کتف یزدانی و وضعیت نامشخص او در بازگشت به تشک، این کشتی‌گیر بدون شرکت در مسابقه، راهی المپیک نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • حذف دیوید تیلور استرس را از روی حسن یزدانی برداشت
  • حذف تیلور استرس را از روی یزدانی برداشت/ حریف او را دست کم نگیرید
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز