Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مدرسی‌زاده گفت: باید از هر گونه دید و بازدید در ایام نوروز اجتناب کرد. کودکان در صورت ابتلا به کرونا علائم خاصی ندارند، اما ناقلین قدری هستند.

به گزارش برنا؛ کرونای انگلیسی با شدت فراوان در کشور چرخیده است. این بیماری فقیر و غنی، مردم و زن، کودک و بزرگسال نمی‌شناسد. در این شرایط می‌طلبد تا چگونگی مهار بیماری در سال نو را فراگرفته و به این ترتیب خود را در برابر کرونا مصون نگه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شست و  شو در مهار کرونا

محمدرضا مدرسی‌زاده، فوق تخصص ریه اطفال و عضو هیات علمی مرکز طبی کودکان، درباره ابتلای کودکان به کووید 19 به خبرنگار برنا گفت: راهکارها در پیشگیری از ابتلا به کرونا بزرگسالان و کودکان متفاوت نیست. تمامی روش‌ها در مهار کرونا یکسان است.

او افزود: در چند حوزه باید پیشگیری انجام شود و از ابتلا به کرونا یا کووید 19 محافظت شود. شست وشوی دست‌ها، زدن ماسک، جلوگیری از تماس نزدیک و پوشاندن صورت و دهان در زمان سرفه  و عطسه باید مورد توجه قرار بگیرد.

 مدرسی زاده تاکید کرد: اولین مورد شست و شوی دست است. باید به کودکان آموخت که دستانشان را به‌طور مرتب به مدت 20 ثانیه شست و شو دهند.

 او ادامه داد: افراد بعد از بازگشت از اماکن عمومی، عطسه  و سرفه  باید دستان خود را شست و شو دهند. قبل از مصرف غذا و تهیه آن باید دست‌ها شست و شو شود. همچنین بعد از رفتن به دستشویی باید دستان را شست و شو دهند.

 مدرسی‌زاده افزود: افراد بعد از حضور در مراکز عمومی باید دستان خود را شست و شو دهند. درضمن افراد بعد از دستکاری ماسک خود باید دستان خود را شست و شو دهند.

به گفته او افراد بعد از تعویض پوشک کودک و بعد از  تماس با حیوانات باید به شست و شو دستان بپردازند.

استفاده از الکل برای ضدعفونی کردن دست ها

مدرسی زاده تاکید کرد: افراد در صورت عدم دسترسی به مایع شست و شو دهنده می‌توانند از الکل 60 درصد استفاده و تمامی دست‌ها الکلی کنند. نکته دیگر اینکه از دست زدن به صورت به ویژه چشمان و دهان خودداری شود.

فاصله اجتماعی رعایت شود

 این پزشک کودکان گفت: در سنین زیر دو سال برای کودکان توصیه به زدن ماسک نمی‌شود. هر فردی باید در صورت تمایل به حضور در مراکز عمومی ماسک بزند. عدم استفاده از ماسک در صورت رعایت فاصله اجتماعی اشتباه است. با این تفاسیر باید فاصله دو متری و زدن ماسک مورد توجه قرار گیرد.

این پزشک کودک گفت: باید در صورت حضور فرد مبتلا به کرونا در منزل دیگر افراد ماسک‌زده  و فاصله اجتماعی  با او رعایت شود.

او ادامه داد: نکته دیگر اینکه باید فاصله اجتماعی 2 متری  رعایت شود. اگر در منزل بیمار مبتلا به کرونا وجود ندارد، طبیعتا نیازی به رعایت این فاصله اجتماعی نیست. در صورت حضور بیمار کرونایی در منزل رعایت فاصله دو متری از اهمیت برخوردار است.

این پزشک کودک تاکید کرد: رعایت فاصله اجتماعی در خارج از منزل از اهمیت برخوردار است. باید توجه داشت که بسیاری از افراد علامت ندارند. با این تفاسیر باید فاصله اجتماعی رعایت شود.

از ورود به مناطق شلوغ پرهیز شود

مدرسی زاده گفت: این مقوله برای مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای از اهمیت برخوردار است. نکته دیگر جلوگیری از ورود به مناطق شلوغ است. افراد از حضور در رستوران‌ها، مراکز ورزشی، سینما، تئاتر و ... خودداری کنند. حضور در مراکز سر بسته هم منوط به  فعالیت تهویه مناسب است. همچنین بازگذاشتن پنجره برای جریان هوا از اهمیت برخوردار است.

او درباره کرونا انگلیسی در کشور گفت: کرونا ما را در خصوص بیماری‌زایی درگیر و نگران می‌کند. باید به مراتب نکات پیشگیری مورد توجه قرار بگیرد.

کودکان زیر دو سال ماسک نزنند

مدرسی زاده درباره ماسک زدن کودکان زیر دو سال ادامه داد: اصولا رعایت فاصله اجتماعی دو متری با افراد رعایت شود. هنوز برخی افراد تمایلی به زدن ماسک ندارند. زدن ماسک کودکان دشوار است و توصیه می شود تا کودکان زیر دو سال ماسک نزنند.

این پزشک کودک گفت:  ما نمی‌دانیم فردی که با ما زندگی نمی‌کند ناقل کرونا است یا خیر. باید از هر گونه دید و بازدید اجتناب کرد. کودکان در صورت ابتلا به کرونا علائم خاصی ندارند اما ناقلین قدری هستند.

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونای کودکان اهمیت برخوردار شست و شو دهند ابتلا به کرونا فاصله اجتماعی پزشک کودک افراد بعد رعایت فاصله باید دستان زیر دو سال رعایت شود زدن ماسک باید دست دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۲ برابری در کرمان و سیلابی شدن شرق استان بدون تلفات

استاندار کرمان گفت: در مجموع بارندگی‌های استان تلفات خاصی در منطقه حادث نشده است و تاکنون با بیش از ۶۰ میلیمتر یعنی دو برابر میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته بارش باران را داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و سیلابی شدن منطقه شرق استان، استاندار کرمان شامگاه _پنج‌شنبه، ششم اردیبهشت_ از مناطق مختلف شهرستان‌های بم و نرماشیر بازدید و برای ساماندهی بهتر منطقه دستورات لازم را صادر کرد.

محمدمهدی فداکار در حاشیه بازدید از روستای مهدی‌آباد از توابع شهرستان نرماشیر اظهار کرد: بارندگی در شرق استان به‌ویژه در منطقه بروات موجب هدایت سیلاب به طرف منطقه ارگ جدید، دشت مجاور آن، نظام شهر و نرماشیر شد و علی‌رغم حجم و سرعت بالای بارندگی، آسیب جدی وارد نشده است.

وی با بیان اینکه دو روستا تحت تأثیر بارش باران قرار گرفتند که آب در حال فرو نشست و وضعیت آن در حال ساماندهی است، افزود: به لطف خدا با مدیریت و آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی، خسارت خاصی اتفاق نیفتاده است، اما باید آمادگی لازم برای مقابله با خطرات ناشی از سیل را حفظ کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در مجموع بارندگی‌های استان تلفات خاصی در منطقه حادث نشده است، تصریح کرد: حدود ۱۱ روز است که استان درگیر سامانه بارشی بوده است و در همه مناطق یعنی جنوب، شمال، شرق و غرب استان شاهد بارندگی بوده‌ایم و تاکنون با بیش از ۶۰ میلیمتر یعنی دو برابر میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته بارش باران داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه با تلاش دستگاه‌های اجرایی، تدابیر قبل و حین بارندگی و بازدیدها شاهد چالش خاصی در استان نبودیم، گفت: به غیر از یکی دو مورد خسارت به دام و جاده‌ها خسارت قابل توجهی در استان رخ نداده است.

فداکار تصریح کرد: نزدیک به ۶۰۰ دستگاه و تجهیزات مختلف جهت مقابله با خطرات احتمالی ناشی از سیل در مناطق مختلف استان مستقر شده بودند که با عنایت الهی و تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های اجرایی، سپاه و نیروهای مردمی وضعیت استان به خوبی کنترل شده است.

وی هم‌چنین پس از ورود به شهرستان بم، از محور بم-روداب بازدید کرد و از مسئولان محلی جویای وضعیت منطقه شد و در ادامه با حضور در نظام‌شهر از محور نظام‌شهر - ارگ جدید نیز بازدید کرد؛ محور روداب شرقی روستای مهدی‌آباد نرماشیر مقصد بعدی استاندار کرمان بود که به دلیل بارش شدید باران دچار سیلاب شده بود.

استاندار کرمان در این بازدید شبانه ضمن شنیدن صحبت بخشدار و دهیار منطقه، دستور لازم جهت ساماندهی این روستا را صادر کرد.

کد خبر 748037

دیگر خبرها

  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • بارش ۲ برابری در کرمان و سیلابی شدن شرق استان بدون تلفات
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • شرم از بدن
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا