Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:34:55 GMT

رونمایی از کتاب آیینه‌ای در معراج

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۰۲۴۸

رونمایی از کتاب آیینه‌ای در معراج

ایسنا/اصفهان کتاب "آیینه ای در معراج" در کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد رونمایی شد.

شاعر این کتاب "آیینه ای در معراج" در آیین رونمایی از این کتاب، گفت: هر کرانه از هستی، تجلی وجود خداست تا بفهمیم دنیا همان آیینه ای است که ما را به خودمان نشان  می دهد با همه خوب و بدی که در آن می بینیم و اگر بتوانیم تغییر کنیم، در دنیا ثمره و در دل مان اثرش را حس می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، اکرم سادات عمارتی نوش آبادی اظهار کرد: رفتار روحی و عارفانه یک استاد، در دوران دانشگاه و آغاز جوانی نگاهم را به زندگی تغییر داد و دنیای مرا  بسیار زیباتر ساخت تا بتوانم لذت زندگی آگاهانه را بفهمم.

وی افزود: به نیکی یاد می کنم از استاد «انشاله جعفری هرفته» که با اعجاز هدایتش، مرا به این باور رساند که با صبر و تلاش می توان از دریای پرتلاطم زندگی عبور کرد و به ساحل امن آرامش رسید.

این شاعر تصریح کرد: نوشتن، فرصتی است که انسان بتواند به دنیای درون خود پای بگذارد و با نگاه عبرت آموز به دیروز خود و با درک درست شرایط حال خود، فردایی را بهتر و با آرامش درونی در خدمت به خلق خدا بسازد.

عمارتی نوش آبادی تاکید کرد: برای زیستن آگاهانه باید از درون به آرامش رسید و با نوشتن سرگذشت روزانه و آنچه که زبان حال است می توان به ژرفای تفکر و زلالی ذهن رسید و از این رو است که آخرین پیامبر خدا(ص)، معجزه خود را نوشتن و رسالتش را ترویج اخلاق کریمانه توصیف کرده است.

وی تصریح کرد: بدون شک، قلم و هر آنچه که از حقیقت می نویسد، مقدس است و امانت خدا برای نسل بشر است تا در ظلمت جهل و هر آنچه که از نادانی ریشه می گیرد، چراغی روشن کند و دیگران را هدایت کند.

عمارتی نوش آبادی گفت: محتوای اشعار، دغدغه روزانه خودم است که برای دل خودم در شرایطی که داشتم آنها را نوشته ام و امروز فرصتی شد که آن را برای یادگار از دوران مختلف زندگی منتشر کنم.

وی افزود: تحقیقات علمی، نشان می دهد فشار فکری و انبار کردن اسرار و اطلاعات باعث جدال درونی در دو ناحیه مغز شده و عملکرد شناختی را کاهش می دهد بنابراین ثبت خاطرات، ایده‌ها و اندیشه‌ها منجر به نجات از این فشار روحی و روانی می شود.

مدیر کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد در معرفی نویسنده گفت: اکرم سادات عمارتی نوش آبادی، متولد ۲۰ تیرماه ۱۳۵۲ است و دانش آموخته کارشناسی ارشد فیزیک هسته ای است و ۲۸ سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش دارد.

میثم حسان افزود: نوشتن، مهمترین ابزار ارتباط بین انسان ها، برای آموزش، اطلاع رسانی، بیان احساس و خلق آثار ادبی در قالب مقاله، خاطره، سفرنامه و حتی یادداشت روزانه است که در این بین حوزه شعر و داستان از تنوع بیشتری برخوردار است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که حتی دانش آموزان و دانشگاهیان دچار آن هستند، ضعف در نوشتن است. دانش آموزی که در دوران مدرسه عاجز از نوشتن انشاء بود در دوران دانشجویی نیز قادر به نوشتن مقاله و پایان نامه و حتی رزومه خود نیست و در شرایط امروز و توسعه فناوری های مدرن این مشکل بیشتر شده است.

مدیر کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد تصریح کرد: در مدرسه باید نوشتارهایی مثل خلاصه نویسی، یادداشت های روزانه و خاطره را جدی بگیریم. بچه ها را به نوشتن توصیف ساده از محیط، گزارش یک روز خانه و مدرسه، تشویق کنیم که ادامه این نوشتن همراه با خواندن کتاب خوب، باعث قوت در نوشتن می شود.

این فعال در حوزه ترویج مطالعه و کتابخوانی تاکید کرد: کسانی که از نوجوانی شروع به نوشتن خاطره، روزنوشت می کنند و پیوسته ادامه می دهند، نوشتن برایشان عادت شده و در سایر موضوعات زندگی نیز مهارت بیشتری کسب می کنند.

حسان گفت: کتاب آیینه ای در معراج، در چهار فصل با ۱۵۲ شعر تدوین و در انتشارات دارخوین به قیمت ۸۰۰ هزار ریال عرضه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کتاب مراسم رونمایی از کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «زندگی‌ای که ارزش زیستن دارد؛ آلبر کامو و تمنای معنا» نوشته رابرت زارتسکی به‌تازگی با ترجمه محمدرضا عشوری توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۲۰۱۳ توسط انتشارات بِلْکنپ چاپ شده است.

«زندگی‌ای که ارزش زیستن دارد» به دو موضوع سکوت و پایبندی که به‌عقیده رابرت زارتسکی، کمتر در آثار کامو دیده شده‌اند، اختصاص دارد. سکوت مد نظر، سکوتی است که بر اثر حضور ساکت و خاموش مادر در آثار کامو بازتاب پیدا کرده است. تنها آرزو و حسرت کامو این بود که مادرش نوشته‌هایش را می‌خواند. مساله پایبندی هم به تأثیر پدر در زندگی کامو اشاره دارد. او هیچ‌وقت فرصت نکرد پدرش را بشناسد اما در تمام عمر به تنها آموزه‌اش وفادار ماند؛ پایبندی به انسان و ذات انسانی.

البته به‌جز سکوت و پایبندی، سه‌موضوع ثابت آثار کامو یعنی عصیان، میانه‌روی و پوچی هم در این‌کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. چون این‌اعتقاد وجود دارد که اندیشه و تفکرات کامو بر این‌سه‌اصل استوار بوده است.

محمدرضا عشوری مترجم این‌کتاب درباره لفظ ابسورد که در مطالعه کامو بسیار بسامد دارد، می‌گوید در اغلب فرازهای این‌اثر، absurd را ابسورد ترجمه کرده نه پوچی. چون پوچی بیشتر به نیهیلیسم نزدیک است تا ابسورد و در نظر کامو، بین ابسورد و نیهیلسم تفاوت وجود دارد؛ همان‌طور که بین عصیان و انقلاب هم تفاوت قائل است.

کتاب پیش‌رو به‌جز سخن آغازین و سخن پایانی، ۵ فصل دارد. عناوین ۵ فصل مورد اشاره به این‌ترتیب‌اند: ابسورد، سکوت، میانه‌روی، پایبندی، عصیان.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

اولریش فن ویلامویتش پژوهشگر آثار کلاسیک زمانی گفته بود: «برای به سخن واداشتن مردم باستان، باید از خون خود تغذیه‌شان کنیم.» کامو هم همین را می‌گوید: «اسطوره‌ها به‌خودی‌خود حیات ندارند. منتظرند تا ما به آن‌ها حیات ببخشیم.» و زمانی که زنده می‌شوند رشد می‌کنند و تکامل می‌یابند. اندکی پس از انتشار اسطوره سیزیف در سال ۱۹۴۲، کامو به این‌نتیجه رسیده بود که باید از ابسورد فراتر برود. با این‌تشخیص درستی از وضع بشر داشت آگاه بود که این آموزه‌ راهنمای مناسبی برای شرایط ناامیدکننده فرانسه تحت اشغال نازی‌ها نیست. کامو، قبل از آن‌که به جنبش مقاومت بپیوندد و نهایتا ویراستار روزنامه زیرزمینی کُمبا شود، مشغول برنامه‌ریزی برای نوشتن دوره دوم آثارش بود با مضموم عصیان.

این‌تغییر دیدگاه به خلق طاعون، صالحان و عصیانگر منجر شد: سه‌گانه جدیدی که کامو آن را پرومته نامید.

این‌کتاب با ۲۱۶ صفحه، شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6092063 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی