Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@11:21:46 GMT

30اسفندماه کارگران تعطیل هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۰۵۱۹

یک کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی درباره تعطیلی ۳۰ اسفند ماه ۹۹ برای کارگران توضیحاتی داد. ناطقان: وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی اظهار کرد: در اسفند ماه ۵ روز جمعه و ۲ روز تعطیل رسمی در تقویم وجود دارد و در واقع ۳۰ اسفند ماه برای کارگران تعطیل رسمی است، همچنین این به یعنی این است که اسفند ماه ۲۹ روز کاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه  به استناد لایحه قانون تعیین تعطیلات رسمی کشور  شورای انقلاب جمهوری اسلامی و اصلاحات بعدی آن، ۲۹ اسفند تا ۴ فروردین جزء تعطیلات رسمی کشور است، گفت: طبق این قانون ۳۰ اسفند ماه همواره جزء روز‌های تعطیل رسمی کشور محسوب می‌شود.

حاجی زاده با بیان اینکه اگر کارگر در این روز در کارگاه مشغول به کار باشد، به لحاظ مقررات ماده ۵۹ قانون کار، ساعات کار او باید جزء ساعات انجام کار اضافی محسوب شود، تصریح کرد: این اضافه کاری در روز ۳۰ اسفند ماه مشمول دریافت فوق العاده اضافه کاری خواهد بود و به معنی پرداخت ۴۰ درصد مبلغی است که به عنوان فوق العاده اضافه که به کارگر پرداخت می‌شود.

او افزود: با این حساب و با کسر روز‌های تعطیلی اسفند ماه ۹۹، روز‌های کاری ۲۲ روز است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: 30اسفندماه ، کارگران ، تعطیل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: 30اسفندماه کارگران تعطیل ۳۰ اسفند ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۰۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در جلسه گرامیداشت هفته کارگر گفت: هر اندازه بتوان وضعیت خدمات رفاهی و وضعیت معیشت کارگران را تقویت کرد می‌توان به پیشرفت کشور و توسعه در حوزه‌های مختلف امیدوارتر بود.

وی اضافه کرد: کارگران در محیط‌های کاری نیز باید با تعهد، خلاقیت و ابتکار به خرج دهند و صرف حضور فیزیکی و گذشت ساعت کاری نمی‌تواند جامعه را به اهداف خود سوق دهد.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را در حمایت از کارگران و بازنشستگان بکار گرفته است، افزود: روابط صمیمانه بین کارگر و کارفرما و پرداخت به موقع حق و حقوق آنها هم می‌تواند نقش بسزایی در بهبود عملکرد کارگران در فضای تولید باشد.

عباسی از تامین مسکن بخشی از کارگران در قالب واگذاری زمین‌های نهصت ملی خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ۷ هزار قطعه زمین در سطح روستا‌ها حاشیه شهر آماده تحویل به متقاضیان مسکن است.

وی تاکید کرد: کارگران مورد حمایت مدیریت شهری بوده و هر درخواست و مشکلی را می‌توانند با مراجعه به دستگاه مربوطه و یا فرمانداری پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • آیا فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای کارگران تعطیل است؟
  • روز کارگر برای کارگران تعطیل است
  • روزهای سخت کارگران مهاجر در پایتخت/ برای کارگران روزمرد کاری کنید
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • «روز کارگر» تعطیل رسمی است
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد
  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار